thumbnail script uit laten voeren buiten iFrame?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
Goedennacht,

Ik ben voor een nicht van mij een website aan het maken. Nu wou ze persé dat de site er zo uit kwam te zien: http://www.milodoetinchem.nl. Achja, dat is haar keuze.
Nu heb ik mbv javascript een thumbnail viewer op deze pagina gezet: http://www.milodoetinchem.nl/events.htm, het werkt.
Nu wou ik proberen om de site met iFrames weer te geven, de site werkt dan sneller en de plaatjes hoeven niet steeds opnieuw geladen te worden. Dus ging ik dat even testen: http://www.milodoetinchem.nl/test/.
Het veranderen van het iFrame werkt netjes, maar wanneer je naar events gaat (die rare handjes rechtsboven). En dan op een flyer klikt, blijft de uitvergrote flyer binnen het frame (en in firefox komt de vergroting zelfs achter het frame te zitten).

Mijn vraag: Is het mogelijk om deze vergroting buiten het frame te laten komen? Ik kan er namelijk zo snel geen script voor vinden.

Bij voorbaat dank,
Job

P.S. De sourcecode is een puinhoop, ik weet het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

De vraag is meer: hoe kom je in godsnaam op het idee om iframes te gebruiken om het e.e.a. sneller te laden?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe werken frames en hoe denk je dat je parent windows kan benaderen? ;)

Ik snap overigens niet waarom je van optie 1 afstapt. Zo'n lightbox plaatje wordt ook gewoon gecached en is na de eerste keer dus even snel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Hej, bedankt voor de reacties (had niet gedacht dat die om half 1 nog zouden komen)!

EDIT
Het voelt gewoon sneller. In firefox zie je altijd even de site herladen als je naar een andere pagina gaat. Als je iets naar beneden gescrollt bent, springt de pagina weer omhoog als je een nieuwe pagina opent. Met iFrames gebeurt dat alleen in het frame. Daarom denk ik dus dat het vloeiender voelt. Aangezien de pagina niet bij iedereen volledig op het scherm past.
EDIT

Verder is het makkelijker om index.htm te wijzigen, als er iets verander moet worden aan het algemene design, dan om index, agenda, route, contact, enz. te wijzigen.

Ik weet ook niet of ik van het oude idee af stap, maar ik wou kijken of het kon. En ik liep tegen dit probleem op.
Dus mijn vraag is: Is er een oplossing mogelijk?

Misschien is het heel erg dom, maar ik dacht als dit kan: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex3/dynamicsplash.htm
Waarom zou dit dan niet kunnen?

P.S.
@TeeDee.
Dat is mijn vraag niet en je komt niet echt behulpzaam over.

[ Voor 19% gewijzigd door job_h op 24-04-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik zou toch even kijken naar Div's

en dan afhankelijk van het geklikte plaatje de juiste data includen in de div.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
@Emmeau
Dank, zal ik doen. Maar ik ga nu eerst lekker slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Emmeau schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 01:03:
Ik zou toch even kijken naar Div's
Ha, wéér eentje :P Div's zijn geen wondermiddel ofzo :X Gebruik gewoon het semantisch correcte element en niet "zomaar" een div omdat die helemaal "hip" zijn ofzo. Als je een <p> nodig hebt dan gebruik je lekker die. Div's zijn geen vervangers van (i)Frames ofzo...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

RobIII schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 01:26:
[...]

Ha, wéér eentje :P Div's zijn geen wondermiddel ofzo :X Gebruik gewoon het semantisch correcte element en niet "zomaar" een div omdat die helemaal "hip" zijn ofzo. Als je een <p> nodig hebt dan gebruik je lekker die. Div's zijn geen vervangers van (i)Frames ofzo...
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Zat nog te vast in een vervang iframe-door-div beroepsdeformatieve staat van geest.

Na nog een keer na de pagina gekeken te hebben heb je inderdaad helemaal niks nodig behalve de <p> tag en een goede css file om het jezelf makkelijk te maken)

zijopmerking: Mijn ouders (prototype 'non smart user' zouden niet al te snel door hebben dat de plaatjes links en rechts links zijn naar meer info

[ Voor 0% gewijzigd door Emmeau op 24-04-2009 01:37 . Reden: geestestaat ??? -> staat van geest ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

job_h schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:45:
P.S.
@TeeDee.
Dat is mijn vraag niet en je komt niet echt behulpzaam over.
Mooi, ik kan je natuurlijk ook een kant-en-klare oplossing voor je probleem geven. Punt is dat je probleem dan blijft, je merkt er alleen minder van.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Bedankt voor alle reacties!
Ik denk dat ik met het orriginele ontwerp blijf of met div's ga werken, dat lijkt mij het simpelst.

Nogmaals bedankt!
Job

P.S.
@Emmeau, ik heb het wat duidelijker gemaakt voor je ouders ;)

[ Voor 18% gewijzigd door job_h op 24-04-2009 19:32 ]

Pagina: 1