Ik heb vanmorgen een Acer X243W 24" monitor gekocht, met als native resolutie 1920*1200.
De eerste keer dat ik hem aanzetten, kon ik ook gewoon op die resolutie draaien, maar sinds een reboot krijg ik dat niet meer voor elkaar. Windows zet de resolutie standaard op 1680*1050 (de resolutie van mijn laptop monitor) en als ik de resolutie omhoog zet en op toepassen druk, springt de resolutie weer terug naar 1680*1050.
De Nvidia drivers herkennen wel de naam van de monitor en zelfs de goede resolutie, maar willen die niet toepassen. Ze zeggen dat de Native Resolution 1920*1200 is, maar als ik dan druk op Switch To Native Resolution, dan springt ie toch weer op 1680*1050.
Mijn vraag is dus: hoe dit te fixen? Ik vond wat topics met vergelijkbare problemen hier op GoT, maar geen oplossing.
Specs:
-Acer X243W scherm
-Nvidia Geforce M9650GT
-Forceware 179.48
-Windows XP met service pack 3
-Zepto Znote laptop met 1680*1050 scherm
-aansluiting op laptop met HDMI>DVI verloopstekker en dan een DVI kabel naar de monitor
Ik kan alleen Vista drivers voor deze monitor vinden op de Acer site en de meegeleverde CD bevat geen drivers. Ik had eerst een oudere Forceware versie en die gaf hetzelfde probleem.
Vreemd is dus dat het de eerste keer wel werkte en daarna niet meer.
Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Alvast bedankt!
Edit: Wat ik net nog ontdek: als ik een game start, dan kan ik in die game wel switchen naar 1920*1200 en dat gaat goed. De monitor en de kabels moeten dus wel okee zijn, zou ik denken, wat betekent dat het een softwareprobleem in Windows moet zijn. Lijkt me.
Edit 2: Bij nader inzien blijkt dat ik helemaal niet meer van resolutie mag veranderen. Ook niet naar lagere resoluties en ook niet op het scherm van mijn laptop.
De Nvidia drivers herkennen wel de naam van de monitor en zelfs de goede resolutie, maar willen die niet toepassen. Ze zeggen dat de Native Resolution 1920*1200 is, maar als ik dan druk op Switch To Native Resolution, dan springt ie toch weer op 1680*1050.
Mijn vraag is dus: hoe dit te fixen? Ik vond wat topics met vergelijkbare problemen hier op GoT, maar geen oplossing.
Specs:
-Acer X243W scherm
-Nvidia Geforce M9650GT
-Forceware 179.48
-Windows XP met service pack 3
-Zepto Znote laptop met 1680*1050 scherm
-aansluiting op laptop met HDMI>DVI verloopstekker en dan een DVI kabel naar de monitor
Ik kan alleen Vista drivers voor deze monitor vinden op de Acer site en de meegeleverde CD bevat geen drivers. Ik had eerst een oudere Forceware versie en die gaf hetzelfde probleem.
Vreemd is dus dat het de eerste keer wel werkte en daarna niet meer.
Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Alvast bedankt!
Edit: Wat ik net nog ontdek: als ik een game start, dan kan ik in die game wel switchen naar 1920*1200 en dat gaat goed. De monitor en de kabels moeten dus wel okee zijn, zou ik denken, wat betekent dat het een softwareprobleem in Windows moet zijn. Lijkt me.
Edit 2: Bij nader inzien blijkt dat ik helemaal niet meer van resolutie mag veranderen. Ook niet naar lagere resoluties en ook niet op het scherm van mijn laptop.
[ Voor 13% gewijzigd door Oogst op 24-04-2009 13:25 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress