Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo allemaal,

Even een uitleg. Ik wilde een compleet nieuwe opzet qua partities, dus ik heb eerst een full back met Acronis gemaakt van mijn Vista omgeving. Echter, ik had een dualboot van XP en Vista. XP op disk0 en Vista op disk 1.

Maar nu, heb ik dus alle partities weggegooid, een nieuwe aangemaakt en de image op de c: geplaatst. Echter, nu boot Vista niet meer en geeft de error "NTDLR is missing". Nu komt het volgens mij omdat ik dus met de backup terugplaatsen, ook de bootloader teruggezet heb die dus verwijst naar XP en Vista, die op een andere locatie staan die niet meer bestaan. Dus mijn vraag is nu, hoe pas ik nu de bootloader van Vista aan en hem laten verwijzen naar disk0 opnieuw? Thanks!

De bcupdate.exe oplossing van MS hielp overigens niet.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:30
Vista DVD erin en dan laten repairen, waarschijnlijk werkt dat wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
xp boot.ini kun je makkelijk aanpassen naar vista

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional x64 Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Het gaat hier om je multi(x)disk(x)rdisk(x)partition(x) dat je aan moet passen
Als bij jou je vista op de eerste partitie van de eerste disk staat kun je gewoon de getallen uit mijn boot.ini volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Vista DVD recovery zegt wel dat 'ie iets van een boot sector repareert, maar helpt vervolgens niet. Nog steeds "NTLDR is missing". Als ik Vista handmatig opnieuw installeer, werkt het wel, maar ik wil juist de backup terugzetten :)

XP heb ik niet meer erop staan, nergens meer, dus hoef/kan ook de boot.ini niet aanpassen... ik werk nu vanuit Ubuntu Live CD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik ga even dit middels de repair optie in command prompt proberen: bootrec /rebuildbcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Gelukt! :)

Pagina: 1