Toon posts:

xBox 360 + Samsung 6 serie + Harman Kardon HS350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie:

Ik heb al een tijdje mijn Samsung 6 Serie en mijn xbox 360. Maar nu heeft mijn vader besloten dat hij zijn Harman Kardon HS350 teveel gedoe vind met al die draden. Ik heb hem al proberen te overtuigen, maar tevergeefs..

Afbeeldingslocatie: http://whathifi.com/csfiles/blogs/home-cinema/HS350.jpg

Nu wil ik dus dit alles op elkaar aansluiten met de beste kwaliteit. Na veel door te hebben gelezen op het forum snap ik nog steeds niet wat ik precies moet doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Samsung-Crystal-6.jpg

Mijn xbox kan met hdmi aangesloten worden op mijn tv, maar niet met hdmi op mijn Harman Kardon.. En en en.. pff ik snap er niks meer van. Dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen..

En hier nog een overzicht van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i693.photobucket.com/albums/vv296/SeanStols/HarmanKardonHS350achterkant.jpg

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Moet alleen je Xbox 360 op de H/K aangesloten worden of ook je tv?
Dus dat je ook geluid over je H/K hebt als je gewoon tv zit te kijken?

Want je XBox 360 aansluiten doe je gewoon met een optische kabel.
Die gaat in nummertje 10 op dat laatste plaatje: de optical in.

Je hoeft verder niets in te stellen in je Xbox, want deze stuurt sowieso audio over de optische aansluiting door. Wel even je tv muten, want ook over HDMI blijft het geluid lopen (XBox 360 kan over meerdere uitgangen tegelijk geluid sturen namelijk).

Edit:
Alleen... welke versie van de Xbox 360 heb je?
Want als je de versie met HDMI hebt kan je namelijk niet meer bij je optische uitgang.
Dit omdat deze geblokt wordt door de HDMI kabel (of de HDMI kabel door de uitgang...).

Als je een Xbox 360 ELITE hebt dan zit er zo'n adapter bij:
Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/news/graphics/131322-xbox_cable1_350.jpg

Deze kan naast de HDMI kabel gewoon aangesloten worden. Deze adapter is namelijk dunner dan degene die standaard bij een Xbox wordt geleverd. En daarom kunnen de HDMI kabel en die adapter dan wel boven elkaar in de console. Als je geen Elite hebt dan moet je die adapter los kopen en dat is zo'n €40,- als ik het goed heb.

Wat je zou kunnen doen is je huidige kabel aanpassen. Op die manier maak je je aansluiting dunner zodat deze ook gewoon past. Lees deze site even door dan snap je de bedoeling wel en wellicht zie je het totaalplaatje dan ook meer voor je...

Edit 2:
Net de manual van je tv even binnen gehaald en zie dat je tv een optische audio uitgang heeft (nummertje 11 in de manual). Je zou een tweede optische kabel kunnen trekken naar de andere optische ingang van de H/K. Op die manier is het geluid ook over de H/K te horen als je gewoon Sesamstraat zit te kijken ofzo :+

Wat je kan proberen, maar wat denk ik niet werkt is het volgende:
XBox 360 met HDMI op de tv aansluiten.
TV met een optische kabel naar de H/K.

De tv krijgt dan via de HDMI kabel gewoon Dolby Digital 5.1 binnen.
Nu zijn er sommige tv's die het inkomende signaal gewoon doorsturen naar de optische uitgang.
Als jouw tv dat zou doen zou je H/K gewoon DD 5.1 moeten ontvangen.
En dan is het probleem van je XBox 360 kabel aanpassen meteen opgelost.

Maar veel tv's vormen tegenwoordig alles terug naar DD 2.0 en sturen dat door.
Dus dan krijgt je H/K "maar" Dolby Digital 2.0 binnen.
Dit is zonde aangezien je XBox 360 wel gewoon Dolby Digital 5.1 uitstuurt.

Maar probeer eerst eens met wat er staat onder "edit 2".
Want als dat werkt (al denk ik voor 95% van niet) dan hoef je je kabel dus niet aan te passen.
Maar als het niet werkt zal je toch moeten gaan tweaken met je standaard XBox 360 kabel of die adapter kopen...

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, want er zijn nogal wat mogelijkheden...

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 23-04-2009 22:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Zo damn, dat is pas een antwoord! Haha, ik had hem gister al gelezen. Ik had alleen geen tijd om te antwoorden. Maar als eerst heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Na ok eerst was de HK aangesloten op de Philips LED, maar daar had ik altijd een delay als ik normale tv keek met het geluid van de HK. Dat was ook een reden dat ik hem kreeg. De HK kan ik maar tot 50ms vertragen, terwijl het volgens philips 150ms moeten zijn. Tot iemand zei dat je dat nooit helemaal goed krijgt. Na dat maakt zo'n setje nogal overbodig lijkt mij.. Ohja en ik kijk digitale tv, zowel op de philips (dmv een alphacrypt card) als de samsung (dmv een Humax IR-FOX C)

Maargoed, ik ga dus denk ik voor het praktisch slopen van mijn xbox kabel. Want voor zover ik weet zal ik altijd problemen hebben met een vertraging in mijn audio bij normale tv?

Daarvoor zal ik nog even Edit 2 proberen, maar zo'n kabeltje moet ik nog eerst even zoeken. Want die heb ik zowiezo nodig.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Optisch kabeltje heb je sowieso nodig inderdaad.
Want zowel je tv als je Xbox 360 moeten via toslink worden aangesloten.

Snap alleen niet dat je delay had met je H/K set bij het kijken van tv.
Aangezien de audio-out van de tv gelijk loopt met het beeld en er dus geen delay zou moeten zijn.
Of je hebt digitale tv en je kastje via scart of HDMI aangesloten, want dan krijg je inderdaad wel delay. Op mijn Philips 42PFL9603 is de vertraging met de digitale audio out 0 ms, maar als ik dvd kijk dan staat mijn Denon 2809 vrolijk op -200ms... Met andere woorden je krijgt het wel goed aangezien Philips zo lief is geweest om de delay altijd een x aantal ms te laten zijn. Maar dan redt je het nog steeds niet met 50ms die de H/K kan. Maar volgens mij is Philips de enige met zo veel delay en hebben andere merken er geen last van.

Het is alleen wel dat edit 2 die ik noemde het mooiste zou zijn aangezien je dan gewoon maar één kabeltje hebt lopen. Alleen hebben veel tv's met optical out de neiging om dus terug te scalen naar Dolby 2.0 en dat is jammer. Moet ook zeggen dat ik ook alleen van Philips tv's weet dat ze alles met DD 5.1 gewoon doorlaten (en soms zelfs DTS). Dus eerst even kijken wat jou Samsung doet.

Maar mooi dat het een beetje duidelijk is zo.
Als er nog vragen zijn dan horen we het wel...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.