[css/HTML] border zijkanten loopt niet door?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website. Ik maak gebruik van css om de zijkanten van de website te voorzien van een grijze border (outline) die moet doorlopen tot onderaan de pagina waarna deze in een afbeeldingen doorloopt. Nu wordt de border zowel links als recht onderaan onderbroken. Ik heb geen idee hoe dit kan... Ik ben zelf meer een designer dan een HTML code klopper; helaas bezit ik dit talent nog niet geheel. De site is gemaakt daarom totaal in dreamweaver.

Weet iemand waar dit ik kan zitten en hoe ik dit kan verhelpen?

De url van de website: maak even een testcase

De code van de website is:

code:
1
***snip***

[ Voor 89% gewijzigd door RobIII op 23-04-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zou je voortaan even een 'uitgeklede testcase' willen maken danwel gewoon wat relevante(!!!!) code posten? 200+ regels code wordt hier niemand vrolijk van en meer dan een paar regels HTML + css heb je niet nodig om je probleem te demonstreren.

Daarbij zien we graag wat je zélf al hebt geprobeerd en wat er niet werkt(e) en waarom je denkt dat dat zo is. En of, en zo ja, wat je al gezocht hebt en eventueel gevonden en wat daar dan weer mis mee was etc. etc. Want zoals je topic nu is, is het niet meer dan een Kan iemand even...?-topic en daar doen we hier niet aan ;)

Dit alles is terug te vinden in onze Quickstart.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 23-04-2009 22:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 13:02
Dat je geen programmeur bent is te zien aan je code... Erg slecht en onoverzichtelijk.
Het gebruik van tabellen voor designs vind ik sowiezo al niets, maar jij doet het helemaal leuk :) Tabellen in Tabellen...

Anyway. Waarom stel je op de middelste <tr> niet een achtergrond in. Die achtergrond is dan een plaatje van bijvoorbeeld 10px hoog en net zo breed als de site. In dat plaatje zet je dan de achtergrond met de grijze borders. Zodra je dat doet zie je dat de achtergrond doorloopt.

Vervolgens nog de <p> tag uit de footer verwijderen (aangezien hij geen functie heeft daar) of de margin van de <p> op 0 zetten.

Als je dat doet zou het er goed uit moeten zien. Maar een beetje verdiepen in nette semantieke code zou geen overbodige luxe zijn voor een designer. Ik kreeg de rillingen toen ik je code bekeek :)

[ Voor 7% gewijzigd door Saeverix op 23-04-2009 22:06 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saeverix schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:04:
Dat je geen programmeur bent is te zien aan je code... Erg slecht en onoverzichtelijk.
Lang leve WYSIWYG editors; daar heeft TS (buiten het gebruik er van :P ) zelf weinig 'schuld' aan ;)
Het gebruik van tabellen voor designs vind ik sowiezo al niets, maar jij doet het helemaal leuk :) Tabellen in Tabellen...
In 1998 was dat heel gebruikelijk :)
Als je dat doet zou het er goed uit moeten zien. Maar een beetje verdiepen in nette semantieke code zou geen overbodige luxe zijn voor een designer. Ik kreeg de rillingen toen ik je code bekeek :)
Nou; een designer moet designen en een devver moet HTML-en. Of je HTML-en onder het takenpakket vindt vallen van een designer valt te betwisten, maar ik vind van niet. Dus grijpen "ze" snel naar tools als DW etc en ik kan het "ze" niet kwalijk nemen. Blijft natuurlijk de vraag waarom een designer een website aan 't devven is ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 23-04-2009 22:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het dat de code niet alles is, maar ik kan het in iedergeval niet beter dan dreamweaver. Blame the software! Wat ik dus niet goed begrijp is dat ik aan de tabel een stylesheet hang waarin staat dat de rechter (of linker zijkant) een border moet hebben, hoe kan deze onderbroken worden wanneer de tabel dus wel tot het einde doorloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Anyway. Waarom stel je op de middelste <tr> niet een achtergrond in. Die achtergrond is dan een plaatje van bijvoorbeeld 10px hoog en net zo breed als de site. In dat plaatje zet je dan de achtergrond met de grijze borders. Zodra je dat doet zie je dat de achtergrond doorloopt.

Vervolgens nog de <p> tag uit de footer verwijderen (aangezien hij geen functie heeft daar) of de margin van de <p> op 0 zetten.

Sorry Werner voor de rillingen :) ik begrijp het, dit is meer een vriendendienst deze website, daarom doe ik het geheel zelf. Normaal besteed ik zoiets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:09:
Ik weet het dat de code niet alles is, maar ik kan het in iedergeval niet beter dan dreamweaver. Blame the software!
Dat is dus kul. Dreamweaver verplicht je niet tot het gebruik van tables. Zelfs met Dreamweaver kun je prima semantisch correcte html schrijven.

Niks 'blame is on the software' dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07

TeeDee

CQB 241

offtopic:
Hell, Dreamweaver heeft zelfs nog een alleraardigst goed werkende code-editor

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1