• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Op een of andere manier is de server scheef gegaan , waarna de CEICW niet meer werkte en de owa/oma niet meer bereikbaar waren zelfs niet lokaal (http://fqdn/owa)

De CEICW was aardig makkelijk weer aan de gang te krijgen. Maar owa/oma is nog steeds niet toeganlijk. Via een paar handleidingen van ms een paar virtueele directorys opnieuw laten aanmaken enz. Zover geen succes , daarna best practice anylizer gedownload. Hieruit kwam het volgende :

Certificate principal mismatch :

The principal for SSL certificate 'https://website.nl' does not appear to match the host address. Host address: website.nl. Principal: C=US, S=Virginia, L=Herndon, O="SWsoft, Inc.", OU=Plesk, CN=plesk, E=info@plesk.com.

Denk dat het namelijk hier verkeerd gaat , inplaats van de FQDN staat er websiteurl (Die tevens bestaat) Ondertussen alle opties nagelopen in IIS manager maar kan nergens dit terug vinden.

Het 2e wat de server dwars lijkt te zitten is de melding die uit sbs best practices anylizer is gekomen :

Path for intranetsite does not appear to be companyweb (update : inmiddels opgelost)

The description for the site referenced in the companywebpath registry value does not appear to be companyweb. To verify the Web site description value, click Start, point to Administrative Tools, click Internet Information Services (IIS) Manager, and then click Web Sites. In the details pane, review the description of the Web site with the identifier listed in the companywebpath registry value.

De identifier heb ik vergeleken in de iismaneger en het register het lijkt goed te staan. Maar op een of andere manier blijft deze met de meldingen komen.

( Oplossing : companyweb website verwijderd , register sleutel verwijderd. Beide opnieuw aangemaakt en geen foutmelding meer)

Mischien dat iemand kan helpen , alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door marc181982 op 27-04-2009 15:20 ]

• marc181982
Subtiel schopje

• marc181982

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05
Is Outlook WebAccess ook niet via ssl bereikbaar? dus https://fqdn/Exchange

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je ook Plesk op deze server staan?Zo te zien wordt certificaat van Plesk gebruikt om je sbs sites te benaderen? In SBS wordt standaard companyweb gebruikt en nu is dat certificaat zo te zien vervangen door website.nl.

Is deze melding die uit de sbs best practice analyser krijgt trouwens een Warning of een Error?

Kun je anders eens bij een werkende SBS bak kijken wat daar de IIS settings zijn en die vergelijken met deze machine?

[ Voor 72% gewijzigd door Turdie op 26-04-2009 17:17 ]

• marc181982
Flappie schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:07:
Is Outlook WebAccess ook niet via ssl bereikbaar? dus https://fqdn/Exchange
Outlook Webacces is onder tussen weer bereikbaar , alleen de form based staan momenteel uit (Bereikbaar zowel intern als extern) SSL staat momenteel uit.

Alleen het vreemde is nu , typ nu het bijbehorende gebruikersnaam en wachtwoord in , lijkt het alsof deze niet kloppen? verschillende keren al een reset geprobeerd plus een nieuw gebruikersaccount maar geen effect jammer genoeg.

• marc181982
shadowman12 schreef op zondag 26 april 2009 @ 17:12:
Heb je ook Plesk op deze server staan?Zo te zien wordt certificaat van Plesk gebruikt om je sbs sites te benaderen? In SBS wordt standaard companyweb gebruikt en nu is dat certificaat zo te zien vervangen door website.nl.

Is deze melding die uit de sbs best practice analyser krijgt trouwens een Warning of een Error?

Kun je anders eens bij een werkende SBS bak kijken wat daar de IIS settings zijn en die vergelijken met deze machine?
Ja klopt , het certificaat van plesk word momenteel gebruikt kan deze helaas nergens terug vinden. Zit er over na te denken om sharepoint services te verwijderen aangezien dit niet word gebruikt. Ben bang dat het momenteel daar verkeerd gaat.

de melding uit de bpa is trouwens een warning.

Ondertussen even hyperv geinstalleerd om daarna sbs2003 te installeren om te vergelijken

[ Voor 7% gewijzigd door marc181982 op 26-04-2009 21:58 ]

• Turdie
marc181982 schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:38:
[...]

Ja klopt , het certificaat van plesk word momenteel gebruikt kan deze helaas nergens terug vinden. Zit er over na te denken om sharepoint services te verwijderen aangezien dit niet word gebruikt. Ben bang dat het momenteel daar verkeerd gaat.
Kun je via de CEICW niet een ander certificaat opgeven trouwens, het standaard SBS certificaat?

Je zou ook eens kijken via de Certificates MMC.Pas hier wel mee op als je nog nooit iets mee hebt gedaan, je kunt je machine hiermee aardig om zeep helpen.

Je kunt certificaten op de volgende manier bekijken. Hint: Google Certificates MMC
  1. From the Start menu, click Run. Type mmc in the text box and click OK. An MMC snap-in Console window launches.
  2. On the Console menu, click Add/Remove Snap-in.
  3. Click Add to add a snap-in to the current console.
  4. Select Certificates in the Snap-in list, click Add, and click Close.
  5. Click OK to close the Add/Remove Snap-in dialog box. The Certificates directory is now added to the MMC console.
    Note: If you are on a domain controller, when you select Certificates, a dialog box appears asking you whether you would like to manage certificates for My user account, Service account, or Computer account.
Bron : How to: View Certificates with the MMC Snap-in

Ik zou in dit geval kiezen voor het computer account om de certificaten voor te bekijken

[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 26-04-2009 22:09 ]

• marc181982
shadowman12 schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:05:
[...]

Kun je via de CEICW niet een ander certificaat opgeven trouwens, het standaard SBS certificaat?

Je zou ook eens kijken via de Certificates MMC.Pas hier wel mee op als je nog nooit iets mee hebt gedaan, je kunt je machine hiermee aardig om zeep helpen.

Je kunt certificaten op de volgende manier bekijken. Hint: Google Certificates MMC
  1. From the Start menu, click Run. Type mmc in the text box and click OK. An MMC snap-in Console window launches.
  2. On the Console menu, click Add/Remove Snap-in.
  3. Click Add to add a snap-in to the current console.
  4. Select Certificates in the Snap-in list, click Add, and click Close.
  5. Click OK to close the Add/Remove Snap-in dialog box. The Certificates directory is now added to the MMC console.
    Note: If you are on a domain controller, when you select Certificates, a dialog box appears asking you whether you would like to manage certificates for My user account, Service account, or Computer account.
Bron : How to: View Certificates with the MMC Snap-in

Ik zou in dit geval kiezen voor het computer account om de certificaten voor te bekijken
Bedankt voor je reactie , toevallig dat je hier mee komt klein halfuurtje geleden kwam ik hetzelfde tegen. Helaas is het certificaat niet terug te vinden.

In de CEICW is het externe ipadres van de server opgegeven.

• Turdie
In de CEICW is het externe ipadres van de server opgegeven.
Dat is heel vreemd, in de netwerken die ik meestal zelf inricht geef ik altijd het adres van de router op, en laat ik de router de rest doen. Om hier over te kunnen zeggen heb ik nog te weinig informatie over je netwerk.Verder zijn er meerdere invulvelden in de CECIW, dus ik kan niet precies nagaan waar je dat hebt ingevuld. Graag wat meer informatie, eventueel aangevuld met screenshots, die scheppen vaak veel duidelijkheid.

Het lijkt me handig als je sowieso wat meer informatie geeft, en ik denk dat het nodig is dat je een backup raadpleegt van je SystemState, toen het nog wel goed werkte en die terugzet.

• marc181982
shadowman12 schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:46:
[...]

Dat is heel vreemd, in de netwerken die ik meestal zelf inricht geef ik altijd het adres van de router op, en laat ik de router de rest doen. Om hier over te kunnen zeggen heb ik nog te weinig informatie over je netwerk.Verder zijn er meerdere invulvelden in de CECIW, dus ik kan niet precies nagaan waar je dat hebt ingevuld. Graag wat meer informatie, eventueel aangevuld met screenshots, die scheppen vaak veel duidelijkheid.

Het lijkt me handig als je sowieso wat meer informatie geeft, en ik denk dat het nodig is dat je een backup raadpleegt van je SystemState, toen het nog wel goed werkte en die terugzet.
Probleem met de backup is , dat deze fout pas 2 weken geleden aan het licht kwam. De backups worden max een week bewaard.

Zie onderstaande link , hier is het externe ipadres ingevuld in CEICW , zal sowiezo later op de dag meer screenshots plaatsen.

http://blogs.technet.com/...BB6D/CEICW-Cert_thumb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door marc181982 op 27-04-2009 08:14 ]

• marc181982
Het probleem met owa is opgelost , http://externipadres/exchange werkt weer. Van een werkende sbs server de configuratie van een website opgeslagen. Op de sbs server exchange website verwijderd , en nieuwe aangemaakt met het xml bestand van de werkende sbs server.

Krijg helaas nog met synchroniseren via activesync een 0x85010004 code.

Update : onder iismanager-->standaardwebsite-->oma basisverificatie als enigste ingeschakeld

Krijg nu momenteel een 0x85010014 foutmelding

Update : Onder exchange-oma eigenschappen-->mapbeveiling-->beperking voor ipadres en domeinnamen-->toegang geweigerd , het serveripadres toegevoegt

Hierna werkt alles weer , owa en oma

Shadowman/Flappie bedankt voor de reacties :)

[ Voor 38% gewijzigd door marc181982 op 29-04-2009 11:24 ]

Pagina: 1