Ik heb een laptop met XP Professional 64-bit. Als ik op de accu aan het werken ben en ik zet hem op stroom, merk ik dat het scherm iets helderder wordt. Ook lijkt alles trager te gaan als ik op de accu werk. Bij "Power options" in het control panel kan ik niets vinden van hoge prestaties, wat in vista wel was. Waar kan ik dit vinden?
Verwijderd
Waarschijnlijk in de BIOS. Je scherm wordt minder fel om stroom te sparen op de accu. Eveneens klokt je CPU ws. terug om energie te besparen. Als je het niet bij Power Options kunt vinden, wat imo toch wel zou moeten, dan zou ik in de BIOS kijken of daar power save options te vinden zijn.
In de BIOS heb ik maar 2 tabbladen, Main en Exit. Het enige wat ik kan veranderen bij Main is de systeemtijd en -datum. Zie hier de power options: http://img7.imageshack.us/img7/3294/67389080.jpg
Bij de andere tabbladen kan ik ook niets instellen...
Vrij irritant want ik werk vaak op de accu, en hij gaat lang mee dus mijn computer mag er wel volledig gebruik van maken... Hoe zit het dan bij andere XP gebruikers
Bij de andere tabbladen kan ik ook niets instellen...
Vrij irritant want ik werk vaak op de accu, en hij gaat lang mee dus mijn computer mag er wel volledig gebruik van maken... Hoe zit het dan bij andere XP gebruikers
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 15:06 ]
Wat zijn de overige specificaties van de laptop?
Verwijderd
Mss moet je van de fabrikant van de laptop nog een tooltje installeren dat je toegang geeft tot het meer geavanceerde powermanagement. Als het niet in dat laatste tabje te vinden is van je plaatje.
http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=394&lang=nl
Ik had eerst Vista maar ik wilde XP. Ik heb toen de BIOS geflasht en nu zit er XP 64-bit Engels op.
Ik had eerst Vista maar ik wilde XP. Ik heb toen de BIOS geflasht en nu zit er XP 64-bit Engels op.
Je power schema staat ook op 'Max. Battery'. Betekent dat dan niet dat hij de prestaties zo aanpast dat de batterij het langst meegaat? Dit zou dus betekenen dat de CPU snelheid naar beneden wordt geklokt zoals eerder genoemd en dat het scherm eerder minder fel wordt...
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Volgens mij slaat die 'Max battery' in windows echt alleen op de opties die in hetzelfde schermpje getoond worden. Dus alleen de tijden waarna hardware uitgeschakeld wordt.
Meestal is het aanpassen van de helderheid en snelheid te regelen in het BIOS (ik ben alleen Dell gewend en daar moet je in ieder geval in het BIOS zijn), maar zo te horen is dat bij deze laptop toch niet het geval.
Meestal is het aanpassen van de helderheid en snelheid te regelen in het BIOS (ik ben alleen Dell gewend en daar moet je in ieder geval in het BIOS zijn), maar zo te horen is dat bij deze laptop toch niet het geval.
Dacht ik ook al, maar kan alleen een Green charger vinden. Hier kan je kiezen of je je batterij tot 50, 75 of 100% oplaadt. Verder geen opties.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:47:
Mss moet je van de fabrikant van de laptop nog een tooltje installeren dat je toegang geeft tot het meer geavanceerde powermanagement. Als het niet in dat laatste tabje te vinden is van je plaatje.
Dacht ik eerst ook, maar volgensmij beïnvloeden deze instellingen alleen de instellingen eronder (je hebt bijv. ook always on, dit betekent dat je computer niet wordt uitgeschakeld als je zonder stroom zit).MHz schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:52:
Je power schema staat ook op 'Max. Battery'. Betekent dat dan niet dat hij de prestaties zo aanpast dat de batterij het langst meegaat? Dit zou dus betekenen dat de CPU snelheid naar beneden wordt geklokt zoals eerder genoemd en dat het scherm eerder minder fel wordt...
Edit: Wat _lasher_ zegt dus.
Ik weet niet of dit er toe doet, maar het batterij icoontje verdwijnt zodra ik mijn stroom aansluit. Als ik op de accu zit verschijnt hij weer.
Verwijderd
Mss is er voor XP 64 wel geen tooltje. Er stond tenslotte eerst Vista op een van XP is de 64-bit versie nou niet bepaald geweldig ondersteund qua drivers. Maar dan nog zou het in een beetje BIOS te vinden moeten zijn.
Als hij automatisch mijn prestaties en mijn helderheid verlaagd als ik op accu zit, moet er ergens toch iets zijn om dit in te kunnen stellen...Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:10:
Mss is er voor XP 64 wel geen tooltje. Er stond tenslotte eerst Vista op een van XP is de 64-bit versie nou niet bepaald geweldig ondersteund qua drivers. Maar dan nog zou het in een beetje BIOS te vinden moeten zijn.
Je geeft aan het bios geflashed te hebben.
Nu heb je minder opties in je bios.
Probeer een bios versie te vinden die meer opties geeft, en ook XP 64 ondersteund.
Nu heb je minder opties in je bios.
Probeer een bios versie te vinden die meer opties geeft, en ook XP 64 ondersteund.
Verwijderd
Niet noodzakelijkerwijs. Functies kunnen ook aan staan zonder dat jij er bij kunt in dit OS per default.
Maar nogmaals .. dat is doorgaans in de BIOS. Een BIOS met maar 2 vensters is ook bizar weinig .. kijk nog maar eens goed.
Maar nogmaals .. dat is doorgaans in de BIOS. Een BIOS met maar 2 vensters is ook bizar weinig .. kijk nog maar eens goed.
Een BIOS met weinig opties lijkt me redelijk standaard bij laptops. Op Acers kan je bijvoorbeeld ook weinig instellen in het BIOS, maar het powermanagement wordt door een driver/programma van Acer geregeld.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:19:
Niet noodzakelijkerwijs. Functies kunnen ook aan staan zonder dat jij er bij kunt in dit OS per default.
Mogelijk kan je het gedrag wel (deels) overschrijven met de programma's Notebook Hardware Control of RMClock.
Ze ondersteunen XP 64 bit niet zeggen ze... Hoe zit het dan met XP 32 bit? Kan je het daar wel gewoon instellen?
Ik ken geen settings in XP (64 of 32) die dat aankunnen/aanpassen.
Anderzijds ken ik dit verschijnsel van (bijna) alle laptops van HP waar ik ooit mee gewerkt heb. OOK in Linux.
Wel weet ik dat op de gemiddelde HP laptop de BIOS stukken uitgebreider is dan wat ik hier in je foto zie staan.
Anderzijds ken ik dit verschijnsel van (bijna) alle laptops van HP waar ik ooit mee gewerkt heb. OOK in Linux.
Wel weet ik dat op de gemiddelde HP laptop de BIOS stukken uitgebreider is dan wat ik hier in je foto zie staan.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Conclusie: dit probleem is dus niet op te lossen (zonder OS te veranderen)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 16:27 ]
Verwijderd
Achterhaal de chipset van je laptop en kijk of je software kan vinden voor je OS die daar wat mee kan.
Pagina: 1