Hallo,
Eigenlijk heb ik zelf nooit echt packages van java gamaakt. Maar omdat mijn hele map vol stond met java bestanden leek me het handig om wat dingen te gaan bundelen.
Ik heb een package aangemaakt namelijk:
nl.jobo.live
In eerste instantie dacht ik in het uitvoerende java bestand gewoon de import instructie te geven:
import nl.jobo.live.*;
Zoals je ook veel gebruikt bij de standaard imports als java.io.*;
Het vreemde dat mijn import statement niet voldeed. Hij kon de import wel compileren maar als ik een bestaande klasse opvroeg als:
MijnPackage pakketje = new MijnPackage(); // dan werkte dit niet.
de compiler gaf aan: Cannot acces MijnPackage (line 5)
Na wat prutsen kwam ik erachter dat het zo wel werkte:
nl.jobo.live.MijnPackage pakketje = new nl.jobo.live.MijnPackage();
Daarna kwam ik er ook achter dat als ik de import gaf: import nl.jobo.live.MijnPackage dat de compiler nu wel MijnPackage kon vinden en ik mijn programma goed kon uitvoeren.
Weet iemand waarom de * bij mij niet werkt?
De code die ik gebruikt heb
Eigenlijk heb ik zelf nooit echt packages van java gamaakt. Maar omdat mijn hele map vol stond met java bestanden leek me het handig om wat dingen te gaan bundelen.
Ik heb een package aangemaakt namelijk:
nl.jobo.live
In eerste instantie dacht ik in het uitvoerende java bestand gewoon de import instructie te geven:
import nl.jobo.live.*;
Zoals je ook veel gebruikt bij de standaard imports als java.io.*;
Het vreemde dat mijn import statement niet voldeed. Hij kon de import wel compileren maar als ik een bestaande klasse opvroeg als:
MijnPackage pakketje = new MijnPackage(); // dan werkte dit niet.
de compiler gaf aan: Cannot acces MijnPackage (line 5)
Na wat prutsen kwam ik erachter dat het zo wel werkte:
nl.jobo.live.MijnPackage pakketje = new nl.jobo.live.MijnPackage();
Daarna kwam ik er ook achter dat als ik de import gaf: import nl.jobo.live.MijnPackage dat de compiler nu wel MijnPackage kon vinden en ik mijn programma goed kon uitvoeren.
Weet iemand waarom de * bij mij niet werkt?
De code die ik gebruikt heb
Java:
1
2
3
4
5
6
7
| import nl.jobo.live.MijnPackage; public class Apl { public static void main(String[] args) { MijnPackage m = new MijnPackage(); } } |
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| package nl.jobo.live; public class MijnPackage { private Live live; private KaartActie kaart; private int tmpHandNummer = 0; public MijnPackage() { live = new Live(); } ..... |