Type Database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Jap
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 19:56
Beste Iedereen,

Ik zit al een tijdje niet meer in de database scene en alles is nog wat roestig, vandaar deze wat simpele vraag/probleem:

Ik wil lokaal een database opzetten om verschillende deelnemers aan een trainingsgroep te registreren. Ze zijn bij wijze van spreken 6 dagen per week 20 uur welkom. Wanneer deze deelnemer besluit te komen wil ik dit graag registreren om vervolgens; te zien of ze 1 of meerdere malen per week komen, hoe vaak ze per maand komen enzovoorts. Daarnaast zou het ook makkelijk zijn als ik op de een of andere manier een schilletje zou kunnen maken om de registratie door anderen ddan mij makkelijk te maken.

Zoals ik al zei heb zit ik al een tijd niet meer in de database scene. Ik wilde deze database dus in Access opzetten maar ik kom erachter dat ik wordt gelimmiteerd door de kolomstructuur van access. In welke stijl/taal zou iemand deze opzet maken?

MvG, Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Elke database heeft dezelfde "kolomstructuur" als Access. Je zult een andere (betere) manier moeten bedenken over hoe je je data in de database wilt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je haalt nu twee dingen door elkaar, de opslag en presentatie van data.

Normaliseer je data, ik denk dat je drie tabellen overhoudt: cursussen, deelnemers en een koppeltabel deelnemer_cursus.

Dit ga je vervolgens weergeven met bijvoorbeeld rapporten in Access.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...