Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA]BOOT DISK ERROR, geen opstart mogelijk zonder DVD

Pagina: 1
Acties:

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Hoi,

Zo ineens krijg ik de volgende melding bij het opstarten:
BOOT DISK ERROR, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Ik kreeg hem niet meer aan de praat. nu heb ik wel iets uitgevonden. Hij start wel op maar dan moet ik de Vista dvd erin in doen en dan niet op een toets drukken. Dan start hij na die vraag( of ik hem op wil starten vanaf de dvd) gewoon op.
Maar zonder deze doet hij dit dus niet

Wat kan ik doen?
Systeemspecs:
mobo:MSI p965 neo-f
cpu:c2d 6400
Gpu: sapphire 4870 512MB
RAM:2x2GB crucial
ODD: samsung sh-182m
HDD: Sagate barracuda 7200.10 320GB
Samsung spinpoint F1 750GB

Ik heb geprobeerd alles er opnieuw op te zetten, als in Vista opnieuw installeren.De barracuda volledig gewist, opnieuw gepartitioneerd. Helpt niet.
Ik kan me geen oplossing bedenken wat wel zou kunnen helpen. Google heeft mij niet veel gebracht.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
BOOT DISK ERROR, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Dit betekend dat de computer geen operating system vind(vista dus).
In de bios je harde schijf als bootable zetten, zou dit moeten oplossen.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Staat de harde schijf in de BIOS nog ingesteld als mogelijke opstartschijf?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ten eerste vind je topicstart erg mager, maar oke dit is je eerste post in het WOS forum.
Voor in de toekomst, kijk dit even door voor je hier iets post:
Windows Clients - Beleid
Dingen die ik mis zijn:
  • Je geeft niet aan wat je zelf hebt geprobeerd
  • Je geeft niet aan waar je op hebt gezocht, en waarom dat niet werkte.
Al je op Google deze melding intikt krijg je volgens mij genoeg aanbevelingen,waaronder deze:

Error Message: Disk Boot failure

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
shadowman12 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:47:
Ten eerste vind je topicstart erg mager, maar oke dit is je eerste post in het WOS forum.
Voor in de toekomst, kijk dit even door voor je hier iets post:
Windows Clients - Beleid
Dingen die ik mis zijn:
  • Je geeft niet aan wat je zelf hebt geprobeerd
  • Je geeft niet aan waar je op hebt gezocht, en waarom dat niet werkte.
Al je op Google deze melding intikt krijg je volgens mij genoeg aanbevelingen,waaronder deze:

Error Message: Disk Boot failure
Ik ben met je eens dat de topicstart misschien mager was maar heb wel geprobereerd aan te geven dat ik zelf heb geprobeerd Vista opnieuw geinstalleerd te hebben. Daarnaast gezegd dat ik een( niet permanente ) oplossing had gevonden door de DVD in te voeren en niets te doen. Ik heb ook aangegeven dat Google mij niet echt hielp maar inderaad niet verteld waar ik op gezocht heb.
Maar mijn oprechte excuus. Zal het proberen te verbeteren en bedankt voor de tip en het begrip.

Ik zal nu eerst proberen te zoeken in de BIOS wat er loos kan zijn. Heb wel(ook niet verteld, excuus) geprobeerd de fail-safe settings te laden en de APIC te veranderen nadat ik een error kreeg en ik helemaal geen kant meer op kon. Dit gaf dus weer het oude probleem. Ik had dit initieel nooit veranderd maar dit was puur om dat probleem op te lossen nadat ik voor de 1e keer Vista opnieuw had geinstalleerd. Toen was google mij wel genadig:)

Ik breng een nader rapport uit.

edit:
Rapport:

Ik heb de Bios doorgespit en het zat het em denk ik in de bootsequence. De Spinpoint stond voorop in plaats van de seagate. Ik snap niet dat ik dit niet gezien heb. Zeer bedankt voor deze vlotte verheldering!

[ Voor 6% gewijzigd door a3aanm op 24-04-2009 00:26 ]