Toon posts:

Geforce 8400GS stopt abrupt...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Terwijl ik zonet aan het surfen was -geen plugin-site overigens- viel mijn beeldscherm ineens uit. Wat blijkt: De driver voor mijn 2 dagen oude Geforce 8400GS silent wordt niet meer geladen. Hiervoor had ik een ATI HD4350, zonder problemen (maar met hinderlijk fan-geluid).
Er wordt nu een standaard windows VGA driver geladen (wat er uiteraard niet uit ziet op een 32'' LCD TV). Ik heb geprobeerd de driver te updaten (zowel via een .exe als via apparaatbeheer) maar na reboot ziet ik dezelfde belabberde resolutie en blijkt de driver -die ik voor de reboot geinstalleerd heb- niet geladen te zijn. Ik heb een moederbord van AMD met 4GB DDR2 SDRAM en Windows Vista 32bit.

Wie o wie kan mij helpen? :?

Alvast bedankt! _/-\o_

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Meestentijds is het niet aan te raden om van videokaart fabrikant te wisselen zonder reïnstall van windows. Dit daar er vaak best veel meuk overblijft van de oude drivers. Wat je kunt doen is naar veilige modus gaan en driver cleaner er overheen trekken, rebooten en dan je nieuwste drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Xorsist schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:52:
Meestentijds is het niet aan te raden om van videokaart fabrikant te wisselen zonder reïnstall van windows. Dit daar er vaak best veel meuk overblijft van de oude drivers. Wat je kunt doen is naar veilige modus gaan en driver cleaner er overheen trekken, rebooten en dan je nieuwste drivers installeren.
Bedankt voor je tip. Driver cleaner haalt niets uit. Ik ga dus maar vista opnieuw installeren. Overigens heb ik de avond voor het probleem optrad het uitvoersignaal van de kaart op ´clone´ gezet i.p.v. bureaubladuitbreiding. Zou dit er misschien iets mee te maken hebben?