Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Beste Tweakers,

Ik presenteer u het zoveelste topic over X-Fi-kaarten. :P Mijn probleem:
Microfoon is goed, geluidskaart (Creative X-FI Fatal1ty Pro) is ook in orde, Windows XP x64 Pro (o.i.d.) ook. Maar Windows ziet de microfoon helaas niet, terwijl ie het wel doet. Ik kan mezelf wel horen in de microfoon, blazen, tikken etc, overduidelijk dat de microfoon en geluidskaart het gewoon doen. Echter kan ik bij Control Panel > Sounds and Audio Devices het een en ander niet. Zo staat er bij Voice Recording geen klikbare Advanced ('greyed out') en bij Test Hardware gaat het balkje ook niet op en neer als ik in de microfoon blaas. Bij Skype hoor ik verdwijnt m'n stem trouwens ook, dan valt er niks meer te horen, blazen en tikken op de microfoon: geen geluid. Zou dit aan Skype kunnen liggen?

Graag jullie help want ik ben totaal radeloos. Trouwens, dit topic (link) bevat een screen, dat venstertje heb ik helemaal niet (wel blauwe schermen) overal gezocht maar ik kan 'jacks' niet vinden. :S

PS: Als ik met Skype op bellen druk (echo123, testservice) verdwijnt m'n stem, zodra ik ophang komt ie weer terug. :(

[ Voor 4% gewijzigd door m0nkey op 26-04-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zit er geen diagnose tooltje bij de geïnstalleerde Creative software?
Bij mij nl. wel. Wel heel andere Creative geluidskaart maar ik zou verwachten dat ze dat ook bij andere/alle kaarten gebruiken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Windows XP x65 Pro (o.i.d.)
x65 :? "(o.i.d.)" zegt mij iig niet zoveel. Gaat het hier om 32b of 64b XP, en waar slaat die "x65" precies op? Tevens geen overbodige luxe om driverversie te melden. Het kan vaak trouwens geen kwaad om even een andere driverversie te proberen (de nieuwste als je nu iets anders draait, draai je nu al de nieuwste dan een oudere).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
dion_b schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:25:
[...]

x65 :? "(o.i.d.)" zegt mij iig niet zoveel. Gaat het hier om 32b of 64b XP, en waar slaat die "x65" precies op?
Misschien bedoelde hij x86 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Xtresis schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:32:
[...]

Misschien bedoelde hij x86 :)
Misschien, maar dat staat er niet, en bovendien ken ik geen MS Windows XP "x86". Bottom line is dat iets als "o.i.d." niet in specs mag voorkomen. Specs horen eenduidig te zijn en geen interpretatie van de lezer te behoeven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 17:10
Dan lijkt me toch dat hij x64 bedoelt. Dan heeft 'ie zich maar met 1 cijfertje vergist of ernaast getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
dion_b schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:25:
[...]

x65 :? "(o.i.d.)" zegt mij iig niet zoveel. Gaat het hier om 32b of 64b XP, en waar slaat die "x65" precies op? Tevens geen overbodige luxe om driverversie te melden. Het kan vaak trouwens geen kwaad om even een andere driverversie te proberen (de nieuwste als je nu iets anders draait, draai je nu al de nieuwste dan een oudere).
Ja mensen, sorry voor m'n gebrekkige OP, de typo x64 maak ik vaker, en inmiddels is het probleem opgelost door Vista te installeren. De microfoon doet het prima dus hardwarematig was er niks aan de hand. Ik gok op een driverfout maar zeker weten doe ik het niet.

PS: o.i.d. ging over de precieze versie, ik wist niet zeker welke versie ik had maar het blijkt dat Windows XP x64 Corporate Edition was geinstalleerd.
Pagina: 1