Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Koptelefooningang (SPDIF) kapoet!! Kan dit omzeilt worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb een probleem. In het SPDIF gaatje van mijn Acer Aspire 9410 zit een afgebroken stukje van mijn koptelefoon. Oftewel, ik kan niet meer via mijn koptelefoon of externe speakers geluid uit mijn laptop krijgen aangezien er een afgebroken stukje minijack in de uitgang zit. Helaas ben ik niet kundig genoeg om hem open te schroeven, dus bedacht ik me dat het met een pincet wellicht zou lukken. Ik vond het dunste pincet bij de Kruidvat, maar helaas is het me niet gelukt het afgebroken stukje mini jack eruit te krijgen, sterker nog, hij zit er nog dieper in..
Ik weet dat een nieuw geluidskaartje of een reperatiebeurt het waarschijnlijk wel oplost, maar het kan toch bijna niet anders dan dat dat stomme audio output gaatje wel te omzeilen valt!? Ookal komt de studiefinanciering morgen weer binnen hoop ik dat de cremedelacreme van de Nederlandse (hobby-)ICT een creatieve oplossing weet voor mijn probleem!

Misschien handig?:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dgkirm.jpg

Bij voorbaat heel veel dank!

• Jey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 20:33

Jey

Naast je s/pdif heb je toch nog wel een line-out / headphone mini-jack uitgang? (ja je kan je koptelefoon als mic gebruiken maar het is toch echt meestal een koptelefoon uitgang) of heb je hem daarin afgebroken?.
Ik heb een half jaartje geleden nog een acer zoals deze uit elkaar gehaald en ik kan me herinneren dat je vrij makkelijk bij de geluids io kan komen. Zoek anders even een demontage manual voor deze klaptop.

Ga kijken of je bij de winkel waar je hem gekocht heb misschien garantie krijgt want Acer rekent de hoofdprijs voor dit soort reparaties want er valt weinig onder hun garantie.

Dus gaan met die tweaker ambities.

Verwijderd

Topicstarter
Jey schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:23:
Naast je s/pdif heb je toch nog wel een line-out / headphone mini-jack uitgang? (ja je kan je koptelefoon als mic gebruiken maar het is toch echt meestal een koptelefoon uitgang) of heb je hem daarin afgebroken?.
Het stukje plug zit simpelweg vast in de koptelefoon ingang. Maar hoe kan ik mijn koptelefoon dan via de mic ingang toch nog als koptelefoon gebruiken? Of bedoelde je dat niet op die manier?

dankje,

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat je nog reageert op mijn bovenstaande vraag?
gr

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Neem een saté prikker of tandenstoker en knip het uiteinde af zodat deze vlak is. Doe één klein druppeltje seconde lijm aan het uiteinde en steek deze helemaal in de in/uitgang waar het stukje in is afgebroken. Laat dit even een uurtje drogen, en trek alles er weer uit...
In het ergste geval 'mors' je een klein beetje secondelijm aan de zijkant, maar dan kan je door de saté prikker te draaien weer los krijgen als hij daar op vast komt te zitten..

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Jey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 20:33

Jey

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:27:
[...]
Maar hoe kan ik mijn koptelefoon dan via de mic ingang toch nog als koptelefoon gebruiken? Of bedoelde je dat niet op die manier?
Ik hoop dat het je gelukt is. Ik bedoelde eigenlijk dat je elke koptelefoon ook als mic kunt gebruiken maar dat is in principe non-informatie.
Pagina: 1