Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CoD 4 werkt niet met Vista 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb een jaar geleden ofzo cod 4 gekocht, geinstalleerd op mijn pc met toen windows xp en deed het perfect. Nu heb ik een tijd terug vista 64 bits erop gezet en krijg ik cod 4 niet meer werkend. Heb dit probleem hier al vaker gepost, dus misschien dat iemand mij nu wel een oplossing bedenkt. (zou HEEL fijn zijn) Allereerst even mijn hardware setup:

E8400
asus p5k pro
4 gb 1066mhz OCZ reapers
8800gt
zo'n 10.000 rpm discdrive weet even de naam niet.

Maargoed de hardware is waarschijnlijk ;t probleem niet, want hij draaide ervoor ook perfect met cod4. Nu heb ik het spel net weer opnieuw geinstalleerd en kreeg ik weer de volgende foutmelding als ik het spel opstart: iw3mp.exe werkt niet meer. Bij detials gaf die dit:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: iw3mp.exe
Versie van toepassing: 0.0.0.0
Tijdstempel van toepassing: 47043f08
Naam van foutmodule: iw3mp.exe
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 47043f08
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00276555
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: fd00
Aanvullende informatie 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160
Aanvullende informatie 3: fd00
Aanvullende informatie 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Vond al sites met tips zoals het uitvoeren als administrator, micro inpluggen, een file van asi naar bak zetten en nog één tip waar ik niet uit kom. Er staat op deze site: http://forum.i3d.net/technische-hulp...-probleem.html

Dat je naar config scherm moet gaan, naar geluid dan naar opnemen en de uitgeschakelde apparaten moet laten weer geven. Tot zo ver heb ik het gevolgd maar dan zeggen ze dat iets met mix erbij moet komen te staan. Dit gebeurd bij mij niet. Dus weet iemand hierop de oplossing en wellicht zo de oplossing voor het cod 4 probleem. Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom;p

Alvast bedankt!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:24
Audio kaart en onboard tegelijk aan.
Maar meestal pbuster issue gebruikt pbsetup eens.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of zet hem eens in compatibility modus. Dat wil soms ook nog wel eens helpen.
Hoewel ik moet zeggen dat CoD4 het prima doet onder WinVista 64b business bij mij, zonder rare dingen (al heb ik wel gelijk alle patches geïnstalleerd).

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Volgens mij moet je dit normaal gesproken ook kwijt in Spelerij en problemen.

Daarnaast: kijk eens in je bios of je geluidskaart uitgeschakeld is. Dat was bij mij ook het geval. Singleplayer werkte gewoon maar Multiplayer niet.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Verwijderd

Topicstarter
He heb even gecheckt en kan bij geluid kiezen uit 3 opties. High def luidsprekers, hoofdtelefoon en apparaat voor digitale uitvoer (SPDIF) Heb alleen de eerste aangezet, maar zowel sp als mp doen het niet. Krijg wel geluid via de luidsprekers dus de geluidskaart is dan toch sowieso aan?
Ook comp.. geprobeerd , maar ook geen resultaat.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Shooters -> SPV en titelfixje.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost, mag dicht

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Kun je dan aangeven wat de oplossing was? Misschien dat een ander daar ook nog wat aan heeft.

Topics gaan hier overigens niet dicht als een probleem opgelost is.

And I'm the only one and I walk alone.

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Fijn dat je ons even vertelt hoe je het opgelost hebt....

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Verwijderd

Topicstarter
He beste forumgangers.

het probleem heb ik opgelost door de bekende microfoon erin te pluggen. Ik geloofde hier eerst niet zo in, maar bleek dus wel te werken.

@ Frentik jij ook bedankt voor je fijne hulp met mijn probleem.
Pagina: 1