[Ubuntu] installatie en live cd starten niet door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens en meisjes:
Ik wil heel graag ubuntu installeren. Echt waar. Maar vanaf 7.10 (toen ik ermee begonnen ben) heeft Ubuntu niet gewerkt. Hij laadt, start hem op, en valt bij het inlogscherm/opstartscherm op zwart (soms met bijbehorende paars/groen distorted logo op zeg de bovenste 100pixels) dit doet ie ook bij de livecd, niet alleen install.
Ik heb hem op mijn laptop (destijds, 7.10) geprobeerd en daar startte ie wel door, maargoed ik wil m graag op mn pc :)

Het was nooit echt noodzakelijk, nu nog niet, maar ben gewoon benieuwd wat ik fout doe. Heb nu Suse 11.1 naast mijn XP, maar daar heb ik laatst de boot.ini zo vernaggeld dat ik het dual boot scherm voorbij ga, en omdat ik dat in Suse gedaan heb, vind ik van dat alles bij Windows niks meer terug (wel iets, maar de syntax is wat aangetast). Dus ik wil nu graag alles schoon installeren en Ubuntu naast mijn XP zetten.

ik heb het vage vermoeden dat ie mijn beeldscherm niet zo leuk vind ofzo, maar een samsung Syncmaster bw2043 moet ie kennen toch? Voorheen had ik een Iiyama (type weet ik niet meer), en die vond ie ook al niet fijn. Had ik twee foute beeldschermen of doe ik zelf wat fout?

andere specs:
quad core 2 9450
ati HD4850
asus P5E Deluxe

edit:
naast het feit dat ik Suse ook even wilde bekijken wilde ik even weten of het misschien aan linux in general lag, maar Suse werkt gewoon. Ubuntu doet me meer, dus zie ik die graag werkend.

thanks voor alle tips die er mochten komen!