Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista instalatie probleem (freeze)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds kort een nieuwe PC. Daarop probeer ik nu vista te installeren maar dat lukt niet.

Mijn pc:

intel q6600 processor (3.4 GHz)
Asus p5q pro moederboord
4 GB DDR2-800 Kit (4096 MB)
HD642JJ (640 GB)
Dvd speler; samsung SH-S223F (22 / 8 / 16 speed)
HD4870 (ATI Radeon HD4870
ZM600-HP (600 Watt)
+
Antec 900 II

De installatie van vista begint gewoon goed. maar zodra hij bij het keuze scherm komt, met aurora achtergrond, loopt de pc vast. Ctrl+alt+del werkt dan ook niet meer

Dit zelfde probleem heb ik ook bij de windows 7 installatie, maar XP installeerd wel goed.

Dingen die ik al gedaan heb:

Alle optionele componenten los koppelen (USB aansluitingen)
IDE dvd speler gebruiken , ivp SATA
SATA schijf vervangen door IDE schijf.
Ik heb er ook met een vriend die er veel vanaf weet aan gewerkt.
2GB ipv 4GB

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 15:09 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Dit is wel erg makkelijk zo.

Wat lukt niet?
Waar loop je vast?
Wat zijn de meldingen op je sherm?
Wat heb jezelf al allemaal geprobeerd?
etc etc

inmiddels is je post aangepast, netjes...

Heb je wellicht ook nog de mogelijkheid om je voeding te wisselen?

[ Voor 128% gewijzigd door nowell op 23-04-2009 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
had even op het verkeerde knopje gedrukt :P
nowell schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:05:
Dit is wel erg makkelijk zo.

Wat lukt niet?
Waar loop je vast?
Wat zijn de meldingen op je sherm?
Wat heb jezelf al allemaal geprobeerd?
etc etc

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Andere videokaart kan helpen. Daarnaast even memtest86 runnen om het geheugen te controleren en uit te kunnen sluiten.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:12
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:00:
Hallo ik heb sinds kort een nieuwe PC. Daarop probeer ik nu vista te installeren maar dat lukt niet.

De installatie van vista begint gewoon goed. maar zodra hij bij het keuze scherm komt, met aurora achtergrond, loopt de pc vast. Ctrl+alt+del werkt dan ook niet meer
Hoelang heb je gewacht? Want uit eigen ervaring kan ik melden dat zowel bij Vista als bij Windows 7 er "problemen" zijn m.b.t. de laadtijden vanaf dvd tot het volgende menu, zoiets kan echt wel 10 tot 15 minuten gaan duren in het ergste geval.

Als alternatief raad ik je aan een usb stick van 4gb bootable te maken en de inhoud van de dvd of iso daar naar toe te kopieren.

How-to's over het installeren van een o.s. vanaf usb zijn er genoeg te vinden op internet. Ik wens je veel succes en ben benieuwd naar de uitkomst :)

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 23-04-2009 15:23 ]

discogs

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:53
Hoe lang wacht je dan? Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jou, en als ik Vista installeer moet ik soms wel 5 minuten wachten voor hij verder gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens proberen wat meer geduld te hebben :p en bedankt voor de snelle reacties!(zit nu nog op school dus kan even niets uitproberen) heb nooit langer dan 3 minuten gewacht, bij mijn vriend begon de installatie al na een paar seconden.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Probeer ook eens als de optie in de bios zit:

"execute disable bit" op disabled zetten (bij Windows 2003/2008 server laat deze de installer ook vastlopen)

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:47

Vae Victus

Awesome God

Dat ligt ook aan de snelheid van je pc. Bij mij installeerd XP bijvoorbeeld in 15-20 minuten terwijl er toch echt 40 min op het scherm staat :D.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
Yo het werkt! ik heb disable execute bit gedaan en 20 minuten gewacht, toen starte de installatie wel op!

Bedankt voor de snelle reacties, en hier mag een slotje op!

case closed:)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:12
Ik betwijfel alleen of dat execute bitje iets heeft uitgemaakt...Ik denk het niet

discogs

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:00
loewie-643- schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:33:
Ik betwijfel alleen of dat execute bitje iets heeft uitgemaakt...Ik denk het niet
Ik ook, maarja het is gelukt. En dat was de bedoeling.

Zucht...

Pagina: 1