Toon posts:

Core i7 prijs speculatie

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Verwijderd

Topicstarter
Heren, het begint bij mij ietwat te jeuken. Zit al een tijdje richting de i7 te kijken maar de prijzen blijven, zeker voor de 940 en 965, sky high. Uiteraard is er een periode voor de enthusiasts om top dollar te betalen voor dit soort moois maar ik vind dat de wat minder rijke consument wel zo langzamerhand aan de beurt is. :)
De x58 mobo's en DDR3 geheugen zijn qua prijs al best te doen, vraag dus voor mensen die het allemaal wat meer volgen; wanneer komt intel met follow-up i7 modellen en wanneer denken jullie dat we dus redelijkerwijs kunnen verwachten dat de huidige modellen wat beter betaalbaar worden. Ik zou de 940 wel oppikken denk ik voor ca. 300 euro...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 21:34
Wat is er mis met een 920 en een leuke cooler van een paar tientjes en dan gewoon bijv. 3.6Ghz draaien?

Nickname does not reflect reality

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
Waarom twijfel je zoiezo tussen de 940 en de 965? waarom niet de 920?

Verwijderd

Topicstarter
De 940 zal dan neem ik aan ook weer verder overclockbaar zijn, performance verschil is idd wellicht niet al te groot maar je weet hoe snel die prijzen soms kunnen zakken wanneer intel met iets nieuws komt. Je kent het gevoel vast wel dat ik hoop te voorkomen, je koopt nu de 920 voor 250 euro en over twee maanden denk je shit, daar heb ik nu de 940 voor. :)

Heb btw toen de c2d kwam ook de middelste gekozen en overgeclockt.
Maar ik vermoed dat m'n E6600 op 3.1ghz mn 4870x2 wat terug houdt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 14:34 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 21:34
Een 940 clocked echt niet significant verder omhoog dan een 920 hoor. Zeker niet evenredig met het prijsverschil.

Nickname does not reflect reality

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:54
Intel komt echt niet binnen 6 maanden met een compleet nieuwe Core i8 bijv.

Intel focust zich nu vooral op de Core i5. De middenweg.
Daarnaast de 920 is een prima keus. Die overclocken en je zit al op een 965;) Er zit niet heel veel verschil tussen de overclockpotentie. Daarnaast is dat per chip ook weer anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Kuhr89 op 23-04-2009 14:39 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet een compleet nieuw model. Is er geen nieuws over meerdere i7 modellen dan? bv de eerste lijn c2d was geloof ik e6400 - 6600 - 6700 of iets dergelijks, en kijk eens hoeveel modellen er inmiddels zijn.

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 23:52
zowiso zal elke cpu onder de 3.6Ghz geklokt een bottleneck zijn voor je X2 kaartje. Dat las ik hier op forum en kon het wel voor waar aanvaarden. Vooral omdat meeste games toch maar 1 cputje usen.
De keuze tussen AMD en Intel kan niemand je mee helpen. Wil je budget gaan neem AMD (welke voor vele dingen gelijkwaardig is) , wil je meer uitgeven neem je Intel. Mijn ervaringen zijn beter met Intel maar goed :).

De prijzen van de i7 reeks is al enkele maanden vrij stabiel dus hopen op een price drop is leuk maar of ie dr ooit gaat komen. Ik zou het niet weten.
Daarnaast is het ook niet correct dat een 940 tig beter overclocked dan een 920. Misschien kom je met 940 wel op 4.4Ghz maar dan nog moet je geluk hebbe lijkt me.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Verwijderd

Topicstarter
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=11906&Itemid=1

Na wat meer googlen dit gevonden, misschien even hier op wachten en kijken wat er gebeurd...
Er staat dat de 920 met d0 stepping al uit zou moeten zijn (2 maart), is dat ook zo? Zie in pricewatch maar 1 variant en de shops laten deze info (express?) achterwege...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 15:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat de prijzen gaan doen is en blijft koffiedik kijken. Als Intel morgen aankondigt een nieuwe serie i7s op de markt te gaan gooien zullen de prijzen gaan duikelen, kondigen ze aan dat er de komende 4 jaar geen nieuwe procs meer uitkomen, dan zullen de prijzen niet naar beneden gaan.

Wat je moet doen ligt aan wat je zelf wilt. Is die proc je nu het geld waard, dan moet je hem gewoon halen, vind je het te duur, dan moet je het niet doen.

Omdat dit topic toch niet verder zal uitdraaien dan speculaties gaat het op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.