Internet uitschakelen, LAN behouden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Op onze school hebben wij binnenkort een opendeurdag, voor de afdeling Informaticabeheer (zo heet dat hier in België) mogen we een "LAN-Party" houden, zodat bezoekers zich hier kunnen vermaken met een spelletje.

Nu voor één spel moeten we Steam gebruiken (Left 4 Dead), om hier een dedicated server op te hosten moet de PC met het internet verbonden zijn.
Dus in ons klaslokaal staan er 16 computers, waarvan 1 computer de server zal zijn, deze moet dus internet hebben. De andere 15 mogen geen toegang tot het internet hebben, maar wel tot het LAN-netwerk, dit zorgt er voor dat Steam in Offline modus terecht komt en er zo dus op LAN gegamed kan worden.

We hebben een grote switch hier staan, de internettoegang kan ik zo weghalen door de kabel eruit te halen. Maar dan heeft geen enkele computer meer internet.

Hoe kan ik dan het beste zorgen dat de 'dedicated server' internet heeft, en de andere computers niet.
Ik heb al wat rond gegoogled en hier op het forums gekeken maar kon geen concreet antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
Kan je op de pc's niet gewoon kiezen dat je alleen lokaal internet wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als die 'dedicated server' twee netwerkkaarten heeft is dat toch niet zo moeilijk? Eentje voor internet en eentje om aan te sluiten op een switch samen met die andere computers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Default gateway disabelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 17:34
Een optie zou zijn om in de server een tweede netwerkkaart te hangen. Een kaart voor het internet, de andere om de overige computers (evt. via een switch) mee te verbinden. Ik heb dit probleem zo al eens eerder opgelost.

EDIT: net te laat natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn13 op 23-04-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:01

ralpje

Deugpopje

Geen gateway invullen op de pc's?

edit:

Of eerst F5-en, wellicht

[ Voor 39% gewijzigd door ralpje op 23-04-2009 13:35 . Reden: zu spät ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04 15:47
@ Marzman
Mee eens,

Een DHCP server kan je ook installeren zodat zij automatisch een ip krijgen. dus een eigen netwerk maken in de netwerk

[ Voor 3% gewijzigd door pouyann op 23-04-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
Marzman schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:33:
Als die 'dedicated server' twee netwerkkaarten heeft is dat toch niet zo moeilijk? Eentje voor internet en eentje om aan te sluiten op een switch samen met die andere computers.
Ik heb hier toevallig nog een kaartje liggen, dus ik zal z.s.m. eens met het ICT personeel bespreken of ik niet gewoon zo'n kaartje erbij mag prikken, dan is het probleem inderdaad opgelost. Dat ik daar zelf niet aan dacht :| (en ik studeer er dan nog voor ook ..)
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar de PC's verkrijgen hun IP automatisch van de DHCP-server, dus dan zou ik alles handmatig moeten instellen, niet dat dat een probleem is, maar dat zullen ze bij de ICT afdeling niet willen.

Een ICT-coördinator kwam nog met het briljante (kuch) idee om alles 'gewoon' in VMWare te draaien (makkelijker om alles weer te verwijderen), maar hij beseft denk ik niet dat dat niet echt rendabel is om op te gamen :9

In ieder geval alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of in de DHCP-scope de gateway verwijderen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Waarom draai je de server niet gewoon offline? Als ik even google op left for dead server no internet kom ik toch wel wat posts tegen waar uitgelegd wordt hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
Leon T schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:38:
Waarom draai je de server niet gewoon offline? Als ik even google op left for dead server no internet kom ik toch wel wat posts tegen waar uitgelegd wordt hoe dat moet.
Er zijn inderdaad een aantal guides die dit uitleggen, de meeste weliswaar voor de gekraakte versies, via allerlei omslachtige manieren zoals Hamachi en Wippien of No Steam versies.

Maar nu lees ik dat dedicated servers niet perse moeten authenticaten via Steam, alleen moeten alle PC's wel volledig geupdate zijn en op voorhand in offline mode worden gezet.

Desalniettemin moet het internet nog steeds uit, kwestie van een groot risico weg te halen. Ik stel namelijk mijn eigen Steam account ter beschikking, en zou niet graag willen dat andere mensen er mee zitten te klooien, dus zo lang ze in Offline mode en niet online kunnen zullen ze niet zo veel kunnen uitspoken.
Pagina: 1