Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2007] Opmaak staafdiagfram klassenwaarden een kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijd bezig met een staafdiagram om bepaalde waarden automatisch een kleur mee te laten geven.

Stel dat ik bijvoorbeeld de volgende ranges in verschillende kleuren wil hebben:
100.000 - 200.000 groen.
50.000 - 100.000 lichtgroen
0 - 50.000 nog lichter groen
< 0 rood

Het lukt me maar niet om dit automatisch te laten gebeuren. Heb het nu handmatig gedaan maar dit is erg tijdrovend en als er een waarde tussen uitgaan kan ik alles weer opnieuw doen.

Iemand een idee?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Maak per staaf 4 hulpcellen, voor iedere kleur 1. Zet in die hulpcel een formule zoals ALS(EN(A1<200000;A1>100000);A1;""). Kies dan voor het type gestapelde staafdiagram. Ik weet trouwens de Nederlandse namen niet zeker.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Tnx ik zal het binnenkort even proberen, nader bericht volgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een gestapelde staafdiagram opgesteld en de hulpcellen met jouw formule opgesteld.
De volgende stap is om deze gegevens te verwerken in de staafdiagram en daar kom ik niet uit.
Moet ik nu per rij een nieuwe reeks handmatig toevoegen en de kleuren o.i.d.?
Ik heb 4 kolommen met een aantal rijen waarin telkens 1 waarde positief is.
Hoe verwerkt ik dit met de kleuren in de staafdiagram?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ehh, tsja, per kolom 1 serie dan, en per serie kun je een kleur instellen... Lijkt me niet al te moeilijk :? Als je gewoon de 4 kolommen selecteerd en invoegen->kolom->[2e van 2d] kiest gaat het automatisch al goed, en hoef je enkel de kleuren in te stellen. Maar pak anders even een Excel-handleiding erbij, dat lijkt me praktischer... :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk eens tijd gehad om dit af te maken en ik moet zeggen dat het achteraf simpel was 8) .

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ndugch.jpg
Elke klasse voeg je als een reeks toe in de gestapelde staafdiagram. Vervolgens kan je per reeks de staaf een kleur geven.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dwv0cl.jpg
Ik heb ook even de aswaarde op 0 gezet zodat snel duidelijk is welke eenheden positief en negatief zijn.
Anders kan er een onoverzichtelijke staafdiagram ontstaan.

Bedankt voor de tip nog.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 20:07 ]

Pagina: 1