• frakke11
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-07-2024
We zitten met een baseline (Windows 7, varia aan software), en ik zou dit graag willen deployen over ethernet aan verschillende pc's (een 20 tal)

Echter vind ik hier geen goede tool voor.
Ik heb Altiris gevonden, maar dit leek heel duur.
Dus hiervoor zoek ik een alternatief.Liefst gratis.

Hoe ik het in mijn hoofd heb:

Ik heb nu een voorgeinstalleerde baseline
Ik wil meet een tool kunnen zeggen: deze ip-adressen moeten deze opstelling kopiëren.
Dus ik wil het centraal beheren, en niet op elke pc de tool in gang zetten.

Frakke

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:05
Gewoon RIS?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 22:40
Ik zou eens naar WDS kijken, relatief makkelijk in installatie en beheer.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766320.aspx

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• frakke11
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-07-2024
WENsel en Creep, bedankt!
ik heb al eens naar RIS gekeken, maar dit leek mij een beetje te moeilijk. Ik zal nu eens WDS bekijken!

ik hou u op de hoogte

Frakke

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Frakke11,

RIS is in jouw geval geen oplossing aangezien deze vervangen is door WDS (sinds 2003 R2), tevens wordt Windows Vista en nieuwer niet ondersteund.
WDS is even wennen, maar eenmaal ingericht zeer flexibel in gebruik (images en unattended door elkaar, selectie's en criteria welke bepalen welke OS-en en applicatie's worden uitgerold op welke PC's en ga zo maar door..)
Maar nogmaals, je zal een goede week zoet zijn voor de inrichting, maar eenmaal goed ingericht dan zal de toekomst een eitje worden met WDS :-)

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Je hebt ook nog PING, een freeware tool. Maar zoals hierboven al is aangegeven, ik zou gewoon voor WDS gaan. Niet moeilijk als je de howto die op forum gebruikt

Wilde altijd al iets over computers weten

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
En je kunt er ook nog BDD bij kunnen gebruiken http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb490308.aspx Dan heb je met WDS een ideale combinatie. Alleen vraag ik me af waarom je een RC versie van een OS wilt deployen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
omdattutgratisis :+

Kortom: als je de deployment documentatie bij Microsoft zelf leest kom je genoeg over WDS en de AIK tegen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1