[Server 2003] RunOnce op terminal server

Pagina: 1
Acties:

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 18:45
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem waar vast een hele simpele oplossing voor is, maar ik kan er niet achterkomen.
Het zit als volgt: Ik heb een terminal server waarop Outlook automatisch geconfigureerd moet worden, dit heb ik voor elkaar gekregen door een *.prf bestand te maken waarin de instellingen staan. Dit bestand wordt in Outlook geopend door de switch outlook.exe /importprf D:\custom.prf en werkt naar behoren.

Echter probeer ik die regel in te voeren in het register bij RunOnce zodat hij maar 1x wordt uitgevoerd, maar hier loop ik dus op vast. Wanneer ik hem in HKEY_LOCAL_MACHINE zet, wordt hij alleen uitgevoerd bij de eerste gebruiker die inlogd nadat de server opnieuw is opgestart en dan word de key verwijderd. Nou weet ik dat hij dus in HKEY_CURRENT_USER moet komen te staan maar hoe krijg ik hem daarin voor alle gebruikers?

Wat heb ik geprobeerd;
- Batch bestand in opstart script die de key importeert -> niet handig want dan word hij iedere keer uitgevoerd inplaats van 1x aangezien hij steeds weer in runonce wordt gezet.
- In Local machine zetten, ook geen succes (zie hierboven)

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Edit; Als ik dit via een policy zou kunnen doen zou dat ook mooi zijn, dan kan ik namelijk per OU kiezen of ze Outlook moeten configureren. Maar als het niet kan is het ook geen ramp!

[ Voor 9% gewijzigd door Vinze op 23-04-2009 12:19 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Ik heb precies hetzelfde gehad.
Heb toen een scriptje gemaakt die een .txt bestandje aanmaakt als die user al heeft aangemeld.
Dan met een if exist %dattextbestandje% commando de stap in het loginscript overslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door pennenlikker op 23-04-2009 14:16 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vinze schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:15:

Edit; Als ik dit via een policy zou kunnen doen zou dat ook mooi zijn, dan kan ik namelijk per OU kiezen of ze Outlook moeten configureren.
Wat houdt je tegen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vinze
pennenlikker schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:15:
Ik heb precies hetzelfde gehad.
Heb toen een scriptje gemaakt die een .txt bestandje aanmaakt als die user al heeft aangemeld.
Dan met een if exist %dattextbestandje% commando de stap in het loginscript overslaan.
Bedankt, daar zat ik inderdaad ook al aan te denken.
Denk dat ik het ook maar zo ga doen aangezien het via die RunOnce key gaat niet lukken ben ik bang.
Vreemde is dat ik bijna niks nuttigs hierover vind op Google, of zoek ik nou helemaal verkeerd..
Dat er geen policy is voor RunOnce. :P (athans, ik kan hem niet vinden)

Verwijderd

Vinze schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:57:

Helpt dit?
http://www.google.com/search?q=outlook+configuration+GPO

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vinze schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:57:

TIMTOWDI :P

Je kunt Group Policy preferences gebruiken toch? Kun je alles verzinnen wat je maar wil :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vinze
alt-92 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:32:
[...]

TIMTOWDI :P

Je kunt Group Policy preferences gebruiken toch? Kun je alles verzinnen wat je maar wil :)
Wut? :P

Heb trouwens al een oplossing! Moet alleen nog even testen.
Zie: How to run a logon script one time when a new user logs on
In HKEY_USERS staan de register instellingen die alle nieuwe gebruikers standaard krijgen.

Edit: Oke werkt toch nog niet, zit nu met ntuser.dat te prutsen maar zodra ik die laad lijkt deze leeg te zijn :?
Edit2: Ahh stom, ik had ntuser.dat geladen uit All Users en niet uit Default user -» Nu werkt het wel!

[ Voor 18% gewijzigd door Vinze op 24-04-2009 11:06 ]

Pagina: 1