[Zoekt] DHCP software

Pagina: 1
Acties:

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02 10:32
Goedemiddag,

Zodra ik bij google, naar een stukje dhcp software zoek wordt ik overspoelt met dergelijke programma's. Helaas zijn dit programma's die stomweg aan elke computer op het netwerk een ip 'tje weggeeft.

Waar ik naar opzoek ben is een dhcp programme, zodra je pc aan het netwerk hang, en je internet browser aanklik een standaart site krijg van het dhcp programma zeg maar, en op deze site dan je inlog kan geven die je bijv. van de administrator heb gekregen. Zodra je de juiste gegevens invoer, dat je dan pas een vaste ip krijg.

Bestaat zoiets software? voor amateurs?

Alvast bedankt, ik ga verder met google!

Groeten,

Dave

PVOutput

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:51
Ik denk dat je zoekt naar proxy software, niet dhcp software? Verder, heb je een router in je netwerk en zo ja welke? Daar is misschien ook e.e.a. mee mogelijk ;)

[ Voor 45% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-04-2009 12:13 ]

Specs

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar moet het uberhaupt op werken, Windows, Linux, je koffiezetapparaat? En nee, dhcp werkt volgens mij niet op basis van wachtwoorden. Wel kun je iets doen met b.v. mac adressen o.i.d. Wat hierboven wordt gesuggereerd lijkt me ook plausibeler, zou je b.v. een proxy kunnen gebruiken met een wachtwoord.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31
Hoe kan je nu connecteren naar een site om een vast ip te krijgen, als je nog geen ip gekregen hebt? :P

• davevleugel
Ik heb een server nu staan, deze draait op MS windows server 2003. Ik wil mijn router wegdoen en daarvoor ipv servertje die ik nu ook al als filesharing en webhosting gebruik.

Owke, dus als ik het goed begrijp moet ik een standaart dhcp serv er programmatje gebruiken, en doormiddel van proxy toegang gaan verlenen?

Een tijdelijk ip bijv, ik weet niet of mensen FON kennen? Zoiets zoek ik eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door davevleugel op 23-04-2009 12:22 ]

PVOutput

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien moet je je eerst eens afvragen hoe je een webpagina gaat krijgen voordat je een ip adres hebt ;)
M.a.w. misschien moet je je eerst eens in dhcp verdiepen .... :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• davevleugel
Owke maar je kan toch een tijdelijk ip krijgen, die alleen acces heeft naar de inlog webpagina?

En je quote nu Fire69

PVOutput

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom zou je eerst een tijdelijk IP nemen, om daarna weer een ander IP adres te willen nemen?

Edit: FON werkt volgens mij obv proxy, niet op basis van IP adres.

Kan je wel gaan lopen zuchten, maar ik lees hier niet meer dan een klok klepen verhaal met dhcp en proxy.

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 23-04-2009 12:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• davevleugel
SinergyX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:32:
Waarom zou je eerst een tijdelijk IP nemen, om daarna weer een ander IP adres te willen nemen?
Zucht... lezen?

PVOutput

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 18:36
Misschien dat je iets meer inzet mag tonen (nofi). Ik heb het hele topic gelezen maar snap ik nog niet veel van.

Sowieso heeft wat jij wil niets met DHCP te maken maar wat al verteld is met proxy. Als je zoekt met google kan je van alles vinden, dus zoekt en gij zult vinden. ;)

En anders is het makkelijk om het verhaal beter toe te lichten. :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

davevleugel schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:29:
Owke maar je kan toch een tijdelijk ip krijgen, die alleen acces heeft naar de inlog webpagina?

En je quote nu Fire69
Tenzij jij hier en daar wat gaat hacken ga je dmv een 'tijdelijk' IP geen inlogpagina voor je neus krijgen. Ik vrees dat je je toch echt wel in de materie zal moeten verdiepen. Ik sluit me dus aan bij het advies hierboven. Een neerbuigende houding naar mensen die 1) bereid zijn je te helpen mits een zekere eigen inzet en 2) er, naar blijkt uit je posts, meer van afweten dan jij, is in die zin best contraproductief.

Je wil je server als DHCP server laten fungeren en tegelijk ook als proxy. Die proxy maak je verplicht - dus wat doe je? Je zorgt dat de gebruiker naar een IP:poort (of URL:poort) dient te surfen en zich daar dient in te loggen, waarna hij pas het internet opkan. Ik neem aan dat dat is wat je min of meer wil; indien ja, dan kunnen we je vertellen dat dit een beproefd concept is - en dat er dus ruim voldoende software voor te vinden is (of je voor Windows die software gratis kan vinden weet ik niet, maar voor *nixes is dat meestal minder een probleem, en proxies heb ik zelf nog alleen maar op Linux geïnstalleerd, dus ik ga niet voor m'n beurt spreken). Indien neen: dan dien je je verhaal wat samenhangender te maken, want de contouren van je probleem worden pas duidelijk na meerdere posts.

Om nog even wat te vitten - een IP is meestal tijdelijk, en zeker als het door DHCP toegekend wordt. Het adres kan hetzelfde blijven, maar de 'lease' die erop zit verloopt op een bepaald moment en dient hernieuwd, bij alle vormen van DHCP. Je kan de lease time zo hoog zetten dat ie nauwelijks wordt ververst maar dat lijkt me niet interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 23-04-2009 12:42 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-02 07:32

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Ben zelf niet zo thuis in de netwerk wereld, maar is het niet mogelijk om een soort GPO te maken genaamd "no internet' welke de gebruiker naar de proxy 192.168.1.226 (vb) stuurt, vervolgens een login scherm laat zien, en op deze 'webpagina' code toepassen wanneer de gebruiker gevalideerd is om evt. een "tijdelijke" registry waarde te editeren met een andere proxy welke je wel toegang verleent?

of éénmalig doorstuurt naar een correcte proxy die je toegang geeft?

Don't shoot me, als ik hier helemaal de mist inga! :)

just shooting idea's....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• davevleugel
Juist dit is wat ik bedoel,

Aan de reactie's te zien bestaat dit soort software dus. Dan ga ik verder opzoek, bedankt voor de reactie's!

[ Voor 64% gewijzigd door davevleugel op 23-04-2009 12:44 ]

PVOutput

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat je wilt heet een zogenoemde Captive Portal. Als je daar op zoekt kom je ws. verder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja captive portal, en dan wss. icm Radius. Dan kom je waar jij komen wil.

Probleem is dat je kennelijk te weinig ervanaf weet, en het is niet de meest eenvoudige materie.

• davevleugel
Dat klopt helemaal,

Bedankt! Met deze namen weet ik inderdaad een stuk meer. Ik ga verder experimenteren, nogmaals bedankt :D!

PVOutput

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

http://coova.org/wiki/index.php/CoovaAP

De juiste term kende ik zelf (overduidelijk O-)) ook niet, en bovenstaande link lijkt me wel interessant. Ik weet niet in hoeverre je die server echt nodig hebt, maar CoovaAP draait bv. op een router (oa op populaire Linksys-modellen), en qua stroomverbruik (en dus kostenplaatje) lijkt me dat wel erg interessant :).

Nog een ander linkje: Wikipedia: Captive portal

[ Voor 15% gewijzigd door Borromini op 23-04-2009 12:56 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• davevleugel
Nu heb ik nog een Linksys WRT610N staan, opzich een knap apparaat, alleen ik vind het een beetje onnodig, omdat mijn server toch al aanstaat voor het share van files en bepaalde gameservers. We willen graag die inlog pagina, omdat we vaak nieuwe bewoners hebben etc, die kunnen op deze manier zich bij mijn inschrijven en dan kan ik ze een inlog account geven. Zo weet ik wie er gebruik maakt van het netwerk en wie er betaald.

Ik zal u links uitzoeken.

PVOutput

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

WRT610N is iets te nieuw voor die specifieke link :). Als je de server al voor andere dingen gebruikt is het inderdaad alleen maar een extra apparaat - en extra verbruik.

• davevleugel
Juist dat dacht ik ook, ik gebruik als switch trouwens een Cisco Catalyst 3550. Het schijnt dat ik die anders ook als router kon gebruiken, maar het is nogal een ingewikkeld apparaat dus daar blijf ik vanaf. Ik ga door met mijn Captive portal.

PVOutput

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-02 07:32

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

davevleugel schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:02:
We willen graag die inlog pagina, omdat we vaak nieuwe bewoners hebben etc, die kunnen op deze manier zich bij mijn inschrijven en dan kan ik ze een inlog account geven. Zo weet ik wie er gebruik maakt van het netwerk en wie er betaald.
Klopt het wanneer ik er dan van uit kan gaan dat het hier om bv. een appartementsgebouw gaat?
Je kan evt. aan nieuwe bewoners voorstellen dat je 1x op hun pc aanwezig moet zijn om een bepaald static ip mee te geven, en in je router instellen dat een bepaalde ip-range enkel toegang heeft tot het internet.

Wanneer de gebruiker niet betaald kan je een expliciete rule gaan instellen om dit te blokkeren tot je het geld ontvangen hebt.... ?

Heel omslachtig enzo, but why not? :)

grtjs

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• davevleugel
Die optie heb ik ook overwegen,

Maar ik heb het al voor elkaar doormiddel van een captive portal, dit staat een stuk professioneler. Ik blokkeer hun mac adress wanneer ze niet betalen.

PVOutput

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-02 20:13
schopje...

ik zoek nu WEL zo'n soort DHCP-programmaatje. het gaat erom dat ik dan zonder router een soort peer-2-peer netwerkje kan maken.

heb soms een apparaat die ik wil benaderen - het apparaat heeft een html-servertje waar ik wat parameters in kan setten - daarvoor moet ik nu een mini-netwerkje met router en laptop maken om deze pagina in het toestel op te roepen. Als m'n laptop een IP-tje zou uitgeven / doen, kan ik de laptop direct aan t toestel hangen....

wie weet hier software voor?

(je zou dan trouwens ook - heel ouderwets - thuis met een hubje een netwerk kunnen maken, als één van je pc's als DHCP server werkt)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fixed ip geven ?

anders gewoon even zoeken op een dhcp server, daar zijn er echt zat(gratis) van

Iperf

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nog een stapje makkelijker, dat apparaat ook een 169.254.0.0-169.254.255.255 autoconfig adres geven. Als er dan geen dhcp server in je netwerkje is kun je lokaal toch bij dat apparaat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

apipa ? je weet niet of het apparaat dat ook doet (bij gebrek aan specs)

nou ja mogelijkheden zat voor de ts

Iperf

• janneman64
fish schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:26:
Fixed ip geven ?

anders gewoon even zoeken op een dhcp server, daar zijn er echt zat(gratis) van
Dat kan, maar het nadeel is dat de laptop dan op z'n minst dezelfde IP/subrange moet hebben die je dan handmatig moet intikken. Én dat je netjes moet administreren wat dat adres dan wel is...

"er zijn er zat van" ehhh ja, daar heb ik dus niks aan. heb er al zat geprobeerd, ontzettend veel niet-werkende crap heb ik wel gevonden, maar misschien heeft iemand een tipje voor een GOED progje....

Het autoconfig werkt wel voor de laptop zelf, maar dan weet je nog steeds niet hoe je het apparaat moet bereiken omdat je het IP adres niet kent....

("het apparaat" is een regelprint voor een koelmachine - daarvan tik ik dus gewoon het IP adres in een browser en dan krijg ik een HTML pagina met wat settings - het is dus geen PC of server ofzo!)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

janneman64 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:57:
[...]

Het autoconfig werkt wel voor de laptop zelf, maar dan weet je nog steeds niet hoe je het apparaat moet bereiken omdat je het IP adres niet kent....
met nmap even het subnet afscannen?

en anders zijn er zat software te vinden [google=dhcp server vista free] b.v. http://www.antamediadhcp.com/, zelf geen ervaring, GOEDE software integreert dhcp in dns en andere beheer tools, wat veel te zwaar is voor jouw doel.

[ Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 13-07-2011 18:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

janneman64 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:57:
[...]

Dat kan, maar het nadeel is dat de laptop dan op z'n minst dezelfde IP/subrange moet hebben die je dan handmatig moet intikken. Én dat je netjes moet administreren wat dat adres dan wel is...

"er zijn er zat van" ehhh ja, daar heb ik dus niks aan. heb er al zat geprobeerd, ontzettend veel niet-werkende crap heb ik wel gevonden, maar misschien heeft iemand een tipje voor een GOED progje....

("het apparaat" is een regelprint voor een koelmachine - daarvan tik ik dus gewoon het IP adres in een browser en dan krijg ik een HTML pagina met wat settings - het is dus geen PC of server ofzo!)
ics aanslingeren dan ?

Iperf

• janneman64
fish schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:13:
[...]

ics aanslingeren dan ?
_/-\o_ dat ik daar nou niet aan gedacht heb.... 8)7

heb t weleswaar nog nooit gebruikt, maar wist dat t bestond. ga t volgende week es uitproberen, tnx!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Tiny DHCP server heb ik voor dergelijke geintjes op mn laptop staan, werkt heel prima.. dhcp request = popupje, ik geef ff iptje wat ie mag hebben en gaan

je kan natuurlijk ook gewoon betreffende macadres opzoeken in je dhcp leases

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

raar dat Tftpd32 hier nog niet voorbij is gekomen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1