Printen vanuit Terminal Server werkt, behalve bij 1 account.

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:33
Mensen die vanaf thuis werken door middel van Terminal server, kunnen gebruik maken van hun eigen lokale printers, die worden meegenomen in de Terminal server omgeving, behalve bij 1 account (en nog wel van de directeur).
Vanaf welke pc ook, onder dat AD account worden er geen printers meegenomen in de Terminal Server omgeving, iemand anders op dezelfde pc gaat het wel goed.
Uiteraard staan de instellingen van de lokale pc goed zodat printers en lokale schijven ook in Terminal Server zichtbaar zijn.

Ik heb e.a aan instellingen zitten vergelijken maar kan niet achter de oplossing van dit probleem komen, vind het heel vreemd dat het voor iedereen werkt behalve voor 1 persoon.

Windows 2003 Domain Controller met AD.
Windows 2003 Terminal server.
Diverse lokale pc's en laptops.

Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet...

edit:
In AD staan wel de vinkjes aan dat hij lokale printers ed moet meenemen in de TS sessie bij desbetreffend account.

[ Voor 6% gewijzigd door Ora et Labora op 23-04-2009 11:48 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Heb je dat via een GPO gedefinieerd? Zo nee, is het dan geen probleem in het account van die gebruiker?

mstsc --> options --> local resources --> printers staat aan?

Dit omdat het lijkt dat je het vooral server gebaseerd hebt gezocht.

|Mijn systeem

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:33
Heiden schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:55:
Heb je dat via een GPO gedefinieerd? Zo nee, is het dan geen probleem in het account van die gebruiker?

mstsc --> options --> local resources --> printers staat aan?

Dit omdat het lijkt dat je het vooral server gebaseerd hebt gezocht.
Het is niet via een GPO gedefinieerd, lokaal bij de gebruiker in MSTSC, dus idd via local resources.

Who's general failure, and why is he reading my disk?