Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:44
Xp Professional 32bit & Vista Ultimate 64bit
Asus Striker Extreme Nforce 680.
2x Seagate 7200.11 500GB + 2x Samsung HD103UJ 1TB

Ik heb al gezocht door alle topics maar kon niks vergelijkends vinden.

Ik heb een dualboot met xp en vista op een raid-0(2x 500GB) array geinstalleerd. Dit werkt prima ook nooit problemen mee gehad. Nu heb ik 2x samsung 1TB schijven gekocht en daar heb ik een raid-1 array van gemaakt. Als ik nu in XP opstart dan zie ik in schijfbeheer 2 schijven staan ipv 1 mirrored array. En als ik in Vista opstart dan zie ik gewoon 1 mirrored array staan.

Ik heb ook wat data in Vista erop gezet na het aanmaken van een partitie. Dan zie ik in XP 2 partities met dezelfde data, Zet ik in XP data op 1 van de partities dan krijg ik bij het opstarten van Vista schijfcontrole omdat de consistentie niet meer klopt, en die data kan ik ook niet meer benaderen in Vista.
Nu zegt een collega van me dat XP een max heeft van 1TB maar daar heb ik zelf nog nooit van gehoord. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat het wel goed wordt gezien in Vista maar niet en XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

heb je toevallig software raid gebruikt ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Bazvv schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:17:
Nu zegt een collega van me dat XP een max heeft van 1TB maar daar heb ik zelf nog nooit van gehoord. Heeft iemand enig idee hoe het kan dat het wel goed wordt gezien in Vista maar niet en XP?
onzin..

denk dat je software matige raid configuratie hebt gemaakt. dan wordt die raid array alleen in Vista gezien omdat je hem daar gedefinieerd hebt. mijn tip: koop een losse raid controller of hou het alleen op Vista ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Nee ik heb de array aangemaakt voordat windows gestart wordt met nvidia mediashield utility. Het is geen dynamische schijf in windows. Hardwarematige raid dus. Net zoals mijn huidige striped array. Daarom vind ik het ook zo raar dat hij alleen in Vista gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Bazvv schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:00:
Nee ik heb de array aangemaakt voordat windows gestart wordt met nvidia mediashield utility. Het is geen dynamische schijf in windows. Hardwarematige raid dus. Net zoals mijn huidige striped array. Daarom vind ik het ook zo raar dat hij alleen in Vista gezien wordt.
chipset of andere drivers wel geïnstalleerd van die controller onder windows xp?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat voor raid drivers heb je op XP geinstalleerd?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Ja chipset drivers wel geinstalleerd, zoals ik al zei de huidige raid-0 array waar me OS op staan worden prima herkend en werken gewoon. Ik gebruik nog wel de eerste chipset drivers want de 2 versies die erna kwamen lieten mijn pc vastlopen na het inloggen in windows. Ik heb net zitten kijken en er is nog een nieuwe versie van afgelopen maand die ga ik nog even proberen zodra ik thuis ben. Ik heb ook nog de hele mediashield handleiding van 21 Maart 2008 op Nvidea website bekeken en het viel me ook op dat er opties bij staan die ik zelf niet zie thuis.(ik heb alleen view storage configuration) Dus misschien dat ik mediashield niet helemaal goed heb geinstalleerd maar alsnog raar dat hij me bestaande array wel ziet.

Voor welke Raid drivers ik op dit moment heb moet ik even kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
Ok alle drivers in XP nieuwer dan de standaard meegeleverde van de CD laten Windows XP vastlopen. Heb de hoop opgegeven en heb XP eraf gegooid en ben met Vista doorgegaan.
Pagina: 1