Toon posts:

hoe aansluiten Modem > Fritz!box 7170 > LinkSys WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om voor iemand een LinkSys WRT54GL achter een Fritz!box 7170 te plaatsen zodat er meer ethernetpoorten ter beschikking komen, tot op heden is het mij nog niet gelukt :? , weet iemand hoe ik dit het beste kan aansluiten ?

Het is de bedoeling dat het geheel als volgt word aangesloten, eerst het Modem dan de Fritz!box en als laatste de Linksys
[we gebruiken het modem van de provider, het modem in de Fritz!box word niet gebruikt ivb met onstabiliteit in combi met de provider]

De Fritz staat in gesteld als router met de volgende config:
Internet connection via LAN 1, Obtain the IP address automatically (DHCP)

Ik neem aan dat ik vanaf lan 2 3 of 4 op de Fritz een kabel moet trekken naar lan 1 van de linksys en de dhcp server in de LinkSys uit moet zetten?

Bij voorbaat mijn dank !

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:24
gewoon een goedkope switch halen en deze achter je linksys plaatsen.Kost een eurotje of 15 ,Werkt direct en hoef je niet een hele avond te zitten prutsen met je fritzbox.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:43:
[...]
De Fritz staat in gesteld als router met de volgende config:
Internet connection via LAN 1, Obtain the IP address automatically (DHCP)
Ik neem aan dat ik vanaf lan 2 3 of 4 op de Fritz een kabel moet trekken naar lan 1 van de linksys en de dhcp server in de LinkSys uit moet zetten?
Met alle respect, ik geloof er niets van dat je het geprobeert heebt. Dit is namelijk exact wat je moet doen en je geeft geen enkele fout aan die je tegen bent gekomen.
Ja, doe dit dan werkt het.
Een switch van 10 euro was inderdaad slimmer geweest. (heb het zelf wel zo met modem - fritz - 8prt switch)

Verwijderd

Topicstarter
gelukt, bleek te liggen aan het gateway adres van de LinkSys te liggen, andere range gezet en werkt :-)