Toon posts:

Lage score review Geforce2 ultra vs Geforce3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/983298471.jpg

Nu haalt de GF2-Ultra+P3-1000 met det. 10.50 op 1280x1024 32bit met demo002 no FSAA, 77.4 fps:?

huh ik haal 78.1 fps met m'n specs met demo002 op 1280x1024 en 32bits (verder alles hoog)en zelfde detonator
die ultra moet toch echt vetter kunnen:9
die score klopt toch niet?

Verwijderd

Wacht maar totdat er gf3 en directx8 geoptimaliseerde spellen komen, of officiele drivers voor de gf3. Deze kaart is misschien kwa FPS niet zoveel sneller, maar wel in FSAA. Bovendien heeft deze kaart zeer veel nieuwe features, die op een gegeven moment vool veel performance winst gaan zorgen.
Het is dus een kwestie van tijd :)

Verwijderd

Pff, de Radeon heeft allang DirectX 8 support.

Dat ding zal heel aardig meekomen :)

Verwijderd

Indeed, de radeon heeft een heleboel functies al lang aan boord, volgens de reviewer ergens in die lap text.( Methods are identical etc... ) En ik denk dat met al die nieuwe DX8 geoptimaliseerde spellen dat de Radeon aardig kan meekomen met de G3 en de G2 niet. Shit waren er al maar benchmarks van de Radeon 2, maar dat zal nog wel ff duren )

Data out.....

Verwijderd

De Radeon kan inderdaad een eind meekomen, echter je kunt de T&L unit van de Radeon geen instructies geven en dat is nu juist een van de mijlpalen die de GF3 heeft gezet en waar ook JC zo enthousiast over is.
Nu is dit afgesproken werk geweest en zal ook ATI de Radeon 2 van een identieke engine voorzien. Ik verwacht verder dat de Radeon 2 zwaar gaat scoren omdat ATI gewoon technologisch verder is dan NVidia. Waarom ?
Omdat NV nu pas speeltjes inbouwd die de Radeon al heeft. Dus is het te verwachten dat ATI met features nog meer uitpakt dan dat ze tot nu toe al gedaan hebben.
Als ATI de 16bit fixed dan wordt dat wel mijn volgende kaartje :9~

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja Hmm,
leuk allemaal over de Radeon
maar vraag is
of die score wel klopt van 77.4 fps met een Ultra en ik met m'n GTS iets meer haal terwijl die langzamer VideoMem heeft:?

oke m'n CPU is 100 mhz meer is dat dan dat grote verschil?, 100mhz CPU is toch mindere prestatie dan 40mhz Videomem? (Ultra is toch 220/450)
(40 mhz omdat mijn GTS op 250/410 draait, dus 40mhz videomem verschil)

Verwijderd

Je Duron heeft 200 Mhz effectief FSB. Quake is best wel FSB gevoelig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff getest:
Ook op 1000mhz gezet (10x100)
Videokaart zelfde snelheid(250/410)
en haal 76,4 fps met demo002 op 1280x1024 (alles hoogst)
dus vind ik dat die geforce Ultra niet optimaal loopt!!(of niet zoveel sneller is dan mijn GTS)
als ik mijn GTS 40mhz terug zet in videoMem haal ik nog "maar" 68,1 fps. verschil van 8 fps.
Dit verschil zie ik niet tussen mijn 410mhz en de Ultra's 450mhz.

Dus ik zeg die benchmark klopt niet!|:(
(of ik heb geluk en mijn GTS is gewoon lekker snel):9
Pagina: 1