[Mac OS X] Wifi/ethernet problemen met Linksys router

Pagina: 1
Acties:

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Ik heb wat vage problemen op mijn nieuwe iMac met de verbinding met het internet via mijn Linksys router, een WRT54G.

Wanneer ik in OS X onder network preferences de airport inschakel, dan kan ik prima een draadloze verbinding opzetten. Browsen op het internet gaat eveneens prima.

Echter, ik heb ook een ethernet kabel naar boven liggen. Als ik die aansluit en ik activeer de ethernet verbinding in de network preferences, dan krijg ik via DHCP netjes een IP en alle andere instellingen lijken ok. Browsen binnen mijn lokale netwerk gaat prima, alleen kan ik geen verbinding meer leggen met het internet...

Erg vaag allemaal. Ik heb ook weinig aanknopingspunten om te weten waar ik het probleem moet zoeken. Ik zou graag via de ethernet kabel werken aangezien ik regelmatig grote bestanden intern naar mijn HDX mediaplayer doorsluis. Maar ja, ik wil ook internetten natuurlijk ;)

Ideeen?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Denk dat je het beste kunt kijken in de logs van die router of er daar wat raars gebeurd.

Heb je er ook aan gedacht om even te kijken onder het knopje "geavanceerd" of dezelfde DNS is ingesteld bij Ethernet vs. Wifi?

Je zou het ook kunnen proberen door in beide situaties even te pingen met 213.239.154.35 (het ip-adres van tweakers.net) door even Terminal te openen en "ping 213.239.154.35" in te tikken. Als dat ook via ethernet kan, dan is het een DNS issue.

[ Voor 36% gewijzigd door Keypunchie op 22-04-2009 22:14 ]

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Keypunchie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:12:
Denk dat je het beste kunt kijken in de logs van die router of er daar wat raars gebeurd.

Heb je er ook aan gedacht om even te kijken onder het knopje "geavanceerd" of dezelfde DNS is ingesteld bij Ethernet vs. Wifi?

Je zou het ook kunnen proberen door in beide situaties even te pingen met 213.239.154.35 (het ip-adres van tweakers.net) door even Terminal te openen en "ping 213.239.154.35" in te tikken. Als dat ook via ethernet kan, dan is het een DNS issue.
Bleek inderdaad de router te zijn. Dat ding is echt vaag. Nu ik dat ding een paar jaar heb ben ik toch niet meer zo enthousiast over Linksys. Als hij een tijd aan heeft gestaan gaat hij problemen geven. Net zo lang resetten tot hij het weer doet is dan de enige remedie... Meestal met wireless, eerste keer dat ik tegen dit probleem aanloop. Binnenkort maar vervangen door een Airport Extreme ;)