Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschot
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-12-2020
Tweakers,

Ik heb thuis een homeserver staan. die heb ik een vast ipadres gegeven. waarschijnlijk is dat fout gegaan. Eerder heeft het wel gewerkt, maar hij moest even automatisch een ipadres krijgen. toen ik hem teruggezet had kon ik hem niet meer bereiken via het netwerk. Het lastige is dat er geen beeldscherm aan kan. op het moederbord zit geen pci/videokaartslot. Het beestje is dus op geen 1 manier meer te bereiken omdat alles via de netwerkpoort gaat. Weet iemand hoe ik het ipadres van het apparaat kan achterhalen of weet iemand hoe ik hem weer kan bereiken?

MvG Corné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Kijk in je router of je een ip lease tabel hebt oid. Daar staan alle machines in die een ip nummer hebben in het netwerk.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschot
ik heb een smc 7908vowbrb. ik heb hem nu met een kruiskabel rechtstreeks aan mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Niet onbelangrijk: wat voor OS staat er op die home server?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschot
windows homeserver 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschot
heeft nog iemand een oplossing? kan ik op de een of andere manier nog het ipadres achterhalen of wijzigen, of dat ik hem op zijn minst kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer je range eens met Look@Lan te scannen? Dan zie je zo alle actieve IP adressen en wat info over de apparaten die erachter hangen. Dan moet je hem kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heeft die Home Server geen naam. Ik lees op internet dat die standaard Home Server heet. Als je
ping HOMESERVER
invoert in het commandprompt, krijg je dan pakketten terug?

Anders zou je met een programma als Wireshark kunnen kijken of hij nog pakketten verstuurd, maar dat programma is wel ingewikkeld in gebruikt (als je weinig verstand hoe netwerken werken).

[ Voor 4% gewijzigd door CoolGamer op 29-04-2009 20:11 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Pagina: 1