traag internet via router

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06-2025
Gegevens:
* Internet via Ziggo alles in 1 extra
* 1 Laptop met windows Vista en 1 laptop met XP (EEE PC)
* Router Sitecom WL-535
* Router heb ik 30 seconden gereset, daarna via WAN aangesloten op het modem van Ziggo, enige aanpassing die ik zelf heb gedaan is WEP beveilig inschakelen
* Laatste firmware staat op de router (1.67)
* Vista/XP geeft aan dat de verbinding met de router uitstekend is (54 mb)

Snelheid internet
* Als ik de laptops direct op het modem aansluit 20 mb down
* Als ik de laptops via de router aansluit dan snelheid maximaal 6 mb down

Heeft iemand advies?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:24
bedraad aansluiten

• Fluxcyrus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09-2020
Enigste wat ik hierbij kan bedenken is dat er een te grote afstand tussen de laptop en router zit. Ook verdiepingen tussen de router en de laptop (gewapend beton) zal impact hebben op de snelheid.

Het is wel vreemd dat je snelheid zo veel anders is, ik heb dezelfde router, maar nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Probeer het eens bedraad aan te sluiten (zoals vincedd dat al zei :)), kijken wat voor snelheid je dan behaald!
Maar probeer eerst de laptops wat dichter bij de router neer te zetten (als ze dat al niet staan).

Groeten

• marchanekamp
bedankt voor jullie hulp.

* Als de de laptop via de router bedraad aansluit dan haal ik net 9 mb....ietsje hoger dus maar niet het maximale van 20 mb

* Ik zit ongeveer 2 meter bij de router vandaan...daar zal het waarschijnlijk niet aanliggen.

Nog andere ideen?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Router te traag voor je verbinding ?? Heb hetzelfde gehad met mijn WRT54G van linksys toen ik van 16 naar 24 Mbit verbinding ging. Ik kon gewoon niet meer als 1,8 MB/s trekken via die router. Ik heb nu een asus wl500w staan en ik red netjes de 2,8-2,9 MB/s.

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Xorsist op 22-04-2009 21:47 ]

Verwijderd

Klinkt misschien heel raar, maar als je bij instellingen ziet, staat dan broadcasting aan of uit? Toen ik mijn macbook had gekocht, had deze ook traag internet via wifi. Ik dacht dat het aan de macbook zelf lag (wifi die niet goed pakt via het aluminium, etc.), maar het kwam gewoon omdat mijn broadcasting-functie van mijn router uit stond. Ik merk wel dat de kwaliteit van een router ook veel doet. Ik heb een Belkin N1 router waarmee ik vanachter in onze tuin nog steeds goede ontvangst en dezelfde internet-snelheid heb. Bij mijn vriendin hebben ze een linksys WRT54GS en dan heb ik amper op het 1e verdiep nog ontvangst.

• marchanekamp
broadcast staat enabled

Heeft iemand anders deze router? En werkt bij jou wel goed?

Verwijderd

marchanekamp schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:09:
broadcast staat enabled

Heeft iemand anders deze router? En werkt bij jou wel goed?
Zet eens broadcasting uit, weet niet meer juist of ik het had aangezet of uitgezet.

• marchanekamp
helaas ook dat maakt niks uit...(verbinding valt wel even weg...)

Andere ideeen?

Verwijderd

Volgens mij, no offense, maar is dat geen router van goede kwaliteit. Het was de eerste keer dat ik van Sitecom routers had gehoord. Misschien toch een eens linksys, belkin, d-link, ... proberen?

• Xorsist
En als je de laptops op je lan en wan aansluiting hangt en vervolgens een FTP verbinding tussen beide opzet? Haal je dan meer als 9 Mbit of kom je dan ook niet verder?

laptop -kabel- wanpoort router-lanpoort router -kabel- laptop

laptops even een hard iptje opgeven wan poort router ook en via ftp even testen. Dan kun je nl. zien of je router je snelheid knijpt of het iets anders is.

Daarnaast kun je altijd hier even kijken naar routers die zeker die 20Mbit kunnen routeren tussen de wan en lan poort en zoals je daar kunt zien redden lang niet alle routers dit.

• marchanekamp
bedankt voor jullie hulp. Het ligt idd aan de WAN poort...die knijpt...

Kan ik het ook anders aansluiten dan via WAN? Door bijvoorbeeld het modem van ziggo direct aan 1 van de LAN poorten te hangen? Wat moet ik dan instellen op de router?

[ Voor 10% gewijzigd door marchanekamp op 23-04-2009 21:03 ]

• Xorsist
Je ziggo modem is geen router (de naam zegt het al ;) ) dus die kun je niet zomaar op een van je lan poorten aansluiten.
Pagina: 1