Draadloos netwerk, verbinding wordt constant verbroken...

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola!

Ik heb een probleempje en met de search kwam ik er niet aan uit...

Mijn moeder heeft thuis een draadloos netwerkje:
Ziggo Modem -> Sitecom 300W router

Ik kom vaak met mijn laptopje langs en daar staan dan vaak grote bestanden (à 700 mb) op die ik graag via het draadloze netwerkje wil kopiëren naar de vaste pc (die met UTP kabeltje aan de router vast zit).

Ik doe dit door simpelweg een netwerkverbinding naar de D-schijf te maken, dan kopiëer ik het bestandje met windows commander van de ene naar de andere kant, dit duurt wel even een paar minuutjes.

Maar nu het euvel: iets (windows? router?) gooit elke keer tijdens het kopiëren van een groot bestand het draadloze netwerk eruit. Ineens in de verbinding verbroken, heb ik geen verbinding meer met de netwerkschijf van de vaste pc, internet doet het niet meer (op de laptop allemaal hè) en het icoontje van de netwerkverbinding krijgt een geel uitroepteken!

Dit is alleen maar het geval bij het kopiëren van grote bestanden. Kleine bestandjes geen probleem.
Als ik niets doe, blijft het netwerk gewoon bestaan. Alleen groot bestand kopiëren = na een paar minuten: wireless netwerk eruit!

Alsof er een soort beveiliging ergens zit die zeg: heeey, een groot bestand? Dat mag niet!!!! :)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen???

Alvast bedankt tweakers!!!

O ja: Laptop = Win Vista Home, pc = Win XP Home SP3

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2025
MNECMotU schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:39:
Ola!

Ik heb een probleempje en met de search kwam ik er niet aan uit...

Mijn moeder heeft thuis een draadloos netwerkje:
Ziggo Modem -> Sitecom 300W router

Ik kom vaak met mijn laptopje langs en daar staan dan vaak grote bestanden (à 700 mb) op die ik graag via het draadloze netwerkje wil kopiëren naar de vaste pc (die met UTP kabeltje aan de router vast zit).

Ik doe dit door simpelweg een netwerkverbinding naar de D-schijf te maken, dan kopiëer ik het bestandje met windows commander van de ene naar de andere kant, dit duurt wel even een paar minuutjes.

Maar nu het euvel: iets (windows? router?) gooit elke keer tijdens het kopiëren van een groot bestand het draadloze netwerk eruit. Ineens in de verbinding verbroken, heb ik geen verbinding meer met de netwerkschijf van de vaste pc, internet doet het niet meer (op de laptop allemaal hè) en het icoontje van de netwerkverbinding krijgt een geel uitroepteken!

Dit is alleen maar het geval bij het kopiëren van grote bestanden. Kleine bestandjes geen probleem.
Als ik niets doe, blijft het netwerk gewoon bestaan. Alleen groot bestand kopiëren = na een paar minuten: wireless netwerk eruit!

Alsof er een soort beveiliging ergens zit die zeg: heeey, een groot bestand? Dat mag niet!!!! :)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen???

Alvast bedankt tweakers!!!

O ja: Laptop = Win Vista Home, pc = Win XP Home SP3
Lijkt er ernstig op dat je wireless router over zijn nek gaat. Die kan de datastroom niet meer aan en besluit ff te rebooten, zodat wireless weg is en je dus ook niet meer verder kan kopieren en internetten, totdat hij weer up is. Heb hetzelfde gehad met onze vorige wireless router. We hebben nu een nieuwere van netgear en daar is dit probleem mee verholpen. Pomp nu zo 1.1GB mkv's over in 6 minuten ;)
Wat je iig nog even zou kunnen bekijken is hoe druk het is op het wireless kanaal waar je nu op zit. Hier zijn speciale programma's voor. Neem dan de minst gebruikte frequentieband. Door overspraak kan je verbinding bij zware last ook onbetrouwbaar worden.

Dat de via de UTP aangesloten pc nog wel kan internetten duidt erop dat alleen het wifi gedeelte van de router ermee stopt

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

• MNECMotU
DARKviper123 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:44:
[...]
Lijkt er ernstig op dat je wireless router over zijn nek gaat.
Ja inderdaad!
Zou een firmware update hier tegen helpen???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wie niet waagt....

het zou kunnen dat er een instelling verkeerd staat in je router.. ik heb hier ook zo iets gehad met een of andere refreshrate..

Signature

• MNECMotU
BGB4rn schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:19:
wie niet waagt....

het zou kunnen dat er een instelling verkeerd staat in je router.. ik heb hier ook zo iets gehad met een of andere refreshrate..
Wat voor instellingen zouden verkeerd kunnen staan in m'n router???