Beste,
Ik heb een xml gemaakt van mijn database server zodat ik een goed overzicht krijg van al mijn database en tabellen hierin. De xml is goed aangemaakt maar wanneer ik er de xsl aan toevoeg dan gaat het fout. Hij toont altijd alle namen van de tabellen, ook die dat niet bij de database horen!
Mijn structuur is als volgt ( natuurlijk met de data in, hier staat de data wel juist):
Hoe komt het dat hij alle tabbellen toont per database, ook al horen die er niet bij in de xml?
Ik heb een xml gemaakt van mijn database server zodat ik een goed overzicht krijg van al mijn database en tabellen hierin. De xml is goed aangemaakt maar wanneer ik er de xsl aan toevoeg dan gaat het fout. Hij toont altijd alle namen van de tabellen, ook die dat niet bij de database horen!
Mijn structuur is als volgt ( natuurlijk met de data in, hier staat de data wel juist):
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <databaselijst> <database> <naam></naam> <tabel> <naam></naam> <rij> <naam></naam> <type></type> <flags></flags> </rij> </tabel> </database> </databaselijst> |
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> <xsl:stylesheet version="2.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"> <xsl:template match="/"> <html> <head></head> <body> <xsl:for-each select="/databaselijst/database"> <h1> <xsl:value-of select="naam" /> </h1> <xsl:for-each select="/databaselijst/database/tabel"> <h4><xsl:value-of select="naam"></xsl:value-of></h4> </xsl:for-each> </xsl:for-each> </body> </html> </xsl:template> </xsl:stylesheet> |
Hoe komt het dat hij alle tabbellen toont per database, ook al horen die er niet bij in de xml?