Soms lage performance metZyxel 2602HW

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A en een Telfort 20 mbit abo. Hieraan hangen 16+ computers, zowel met als zonder draad. Nu gaat de ping naar de router zelf af en toe naar de 2000 - 4000 s. Internetten is dan niet meer echt mogelijk. CPU usage is momenteel ook vrij hoog (80 - 90%).

Is er achter te komen wat de oorzaak hiervan nu is?
Of is dit gewoon geen goede router?
De Zyxel helpdesk kon geen oplossing geven en het lijkt niet mogelijk gericht te analyseren bij gebrek aan interne gegevens van het modem.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat topic lijkt niet relevant. Bandwidth management en firewall staan al uit, firmware is volgens mij de nieuwste.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Je zou eens een traffic logger eraan kunnen hangen...
Ik heb menig router (cisco ed) onderuit zien gaan omdat er vreselijk veel connecties werden gemaakt....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

16+ computers. Doet me denken aan een bedrijfsomgeving, maar dan neem je geen consumenten-ADSL geloof ik.

Als je grotere files transfert via WLAN, kijk dan niet verbaasd op wat betreft CPU-gebruik. En wat geeft bandwidth management aan? Is er een grote stroom van dat aanwezig of valt dat relatief mee?

Logfile dumpen zou verhelderingen kunnen opgeven :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fastex schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:54:
Je zou eens een traffic logger eraan kunnen hangen...
Ik heb menig router (cisco ed) onderuit zien gaan omdat er vreselijk veel connecties werden gemaakt....
Dat zal ik eens doen ja.
DaMarcus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:57:
16+ computers. Doet me denken aan een bedrijfsomgeving, maar dan neem je geen consumenten-ADSL geloof ik.
Studentenhuis.
Als je grotere files transfert via WLAN, kijk dan niet verbaasd op wat betreft CPU-gebruik. En wat geeft bandwidth management aan? Is er een grote stroom van dat aanwezig of valt dat relatief mee?

Logfile dumpen zou verhelderingen kunnen opgeven :)
De logs van de router zijn leeg. WLAN lijkt momenteel niet in gebruik, bandwidth management staat dus uit, maar er is niet echt veel verkeer, maar rond de 100 kbyte/s momenteel.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:12

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb een keer de firmware van een vergelijkbare zyxel (Versie zonder wireless) moeten updaten en toen waren de performance issues verdwenen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
http://www.zyxel.com/web/...9FC9CFE7B6F0&display=6255

Ik zie hier alleen geen nieuwe firmware.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Als je bij tiscali of compuserve zit moet je die firmwares hebben. Zijn anders als de officiele.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Naar mijn idee is de cpu van de zyxel eigenlijk te zwak. Met 1 pc bedraad downloaden met 20mbit levert bij mij al 80% cpu, draadloos valt hij geregeld weg. Met zoveel pc's achter de zyxel zou ik het aantal nat connecties beperken via telnet, zie http://www.zyxelsupport.n...?submit=show&fn=z169.html

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Gianni Rombios schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:31:
Naar mijn idee is de cpu van de zyxel eigenlijk te zwak. Met 1 pc bedraad downloaden met 20mbit levert bij mij al 80% cpu, draadloos valt hij geregeld weg. Met zoveel pc's achter de zyxel zou ik het aantal nat connecties beperken via telnet, zie http://www.zyxelsupport.n...?submit=show&fn=z169.html
Dat bedoel ik dus. Na de firmware update was dat opgelost bij mij. Zyxcel cpu zat rond de 100% toen ik met 16Mbit downloadde. Na firmware update was het gefixed.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:31:
Via de web interface kan dat ook gewoon, ik heb het maar verlaagd van 2048 naar 1024. Het lijkt me sterk dat dit het probleem was, veel NAT entries mogen niet zoveel CPU usage veroorzaken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nope, nog steeds dezelfde problemen. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een los access point en de modem in bridge mode zet met een Linux gateway er tussen. Zijn er benchmarks van APs? Of is een normale router in AP-mode een betere oplossing?

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-04-2009 21:29 ]

Pagina: 1