Toon posts:

budson.com ... klopt het wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op Budson kan men bieden voor een product. Het verschil is dat men 1 euro, 50 cent moet betalen PER BOD!
Als we de reacties moeten geloven op Budson, worden er dagelijks producten verkocht voor minder dan 1 euro (exclusief de 1,50). Het gaat hier niet om lullige producten, maar echt om iPods en zelfs iPhones.

Kennen jullie dit systeem en is het werkelijk waar dat een product van pakweg 250 euro weggaat voor 2 euro?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
Weet niet of je HK access hebt, maar Centveilingen zoals Budson

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het leuke is dat iedereen steeds met 1 cent verhoogd, maar per bied-actie wel een credit moet kopen om te kunnen bieden.

Als een product dan voor 1.50 weg gaat, is er dus 150 keer verhoogd met 1 cent, en elke verhoging heeft een credit gekost (b.v. 1 euro per credit)
Dat is dus 150 euro aan credits, plus nog eens 1.50 die betaald moet worden door de persoon die het laatst geboden heeft voor de sluitingstijd van de veiling.

De verkoopprijs is dus wel laag, maar de opbrengsten van het bieden zelf zijn hoog.
Eigenlijk betaal je zo gewoon mee om een product te kopen voor wie de veiling wint.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 22-04-2009 18:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Natuurlijk kun je een product wegdoen als er 200 mensen bieden a 1,50 per bod, op sommige populaire sites zie je soms wel duizenden mensen op 1 ding bieden.

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10-2025

HeyDude

Blijven lachen!

Het is wel betrouwbaar voorzover dit is in te schatten, maar wees er op bedacht dat het een gokspel is met de bijbehorende verslavingsverschijnselen....

Enkele gebruikers zijn erg fanatiek, en bieden er stevig op los.
Verder zijn van sommige site de levertijden errug lang.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:49:
Kennen jullie dit systeem en is het werkelijk waar dat een product van pakweg 250 euro weggaat voor 2 euro?
Kort gezegd: nee.

2 euro=200 biedingen = 200 * 1,50 = 350 euro .

Dit is dus gewoon een gokspel.

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Het vervelende is, is dat als je biedingen maakt maar het product niet wint, je mooi al dat geld kwijt bent, en dat voel je wel in je portemonnee

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

MuisM4t schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:16:
[...]

Kort gezegd: nee.

2 euro=200 biedingen = 200 * 1,50 = 350 euro .

Dit is dus gewoon een gokspel.
Plus die 2 euro dus 352 euro. :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:38
Budson heet niet zozeer de kenmerken van een veilingsite, maar wel van een kansspel. Zie ook Radar op uitzendinggemist.nl.

Als je geinteresseerd bent in een kansspel dan kun je terecht in Centveilingen zoals Budson (HK toegang vereist).

Discussie over veilingsites die geen echte veilingsites zijn kunnen in principe wel in dit forum dus ik zie dit topic nog even aan :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:14

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:49:
op Budson kan men bieden voor een product. Het verschil is dat men 1 euro, 50 cent moet betalen PER BOD!
Als we de reacties moeten geloven op Budson, worden er dagelijks producten verkocht voor minder dan 1 euro (exclusief de 1,50). Het gaat hier niet om lullige producten, maar echt om iPods en zelfs iPhones.

Nofi maar ik snap nooit dat mensen die link met hun eigengekochte credit niet maken. Hoezo 1 cent? Het koste jou toch 1,50? Dan is het toch 1,50 * centen. Het misleidende is dat het als bedrag genoteerd staat, terwijl je het beter kan zien als een soort puntensysteem. 1 punt omhoog kost 1,50. Dus een product van 2 euro bestaat uit 200 centen en daar is dus 1,50 * 200 = 300 euro voor betaald exclusief de aankoop zelf van 2 euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het systeem is helemaal gebouwd op hebberigheid. Die hebberigheid maakt mensen blind. Het ziet er leuk uit, zo'n laag bedrag, maar stiekem betaal je je blauw aan een product dat je met grote kans niet eens "wint" omdat er iemand anders mee vandoor gaat, of jij moet de langste adem hebben (lees: Het meeste geld investeren).
Nah goed, het wordt heel goed uitgelegd in de uitzending van Radar.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 22-04-2009 22:28 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik vermoedde ook zoiets al..Het is te mooi om waar te zijn.
Viel me ook gelijk op aan de gastenboek bij Budson.

Elke review ging over hoe gelukkig men was met de aankopen, maar niemand was echt superenthousiast over zijn camera van 34 cent....Denk dat deze mensen zich al een euro of 150 hebben betaald.

Close topic?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:57:
Ja, ik vermoedde ook zoiets al..Het is te mooi om waar te zijn.
Viel me ook gelijk op aan de gastenboek bij Budson.

Elke review ging over hoe gelukkig men was met de aankopen, maar niemand was echt superenthousiast over zijn camera van 34 cent....Denk dat deze mensen zich al een euro of 150 hebben betaald.

Close topic?
34/2=17 (je biedt jezelf natuurlijk niet over)
17*1.25=21.25 euro + 10 euro verzendkosten.. Dan kom ik niet aan de 150 hoor ;)

Maar deze discussie is al in volle gang in de HK, het klopt allemaal, je krijgt je spullen gewoon alleen kan het iets langer duren

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1