aanschaf nieuwe fronts

Pagina: 1
Acties:

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Sinds 2 jaar maak ik al gebruik van een mooie speakerset van Visonik bestaande uit de volgende componenten:
Als fronts: Visonik Revo 2
Als center: Visonik Revo Center
Als sub: Visonik Sub 8.2

Nu heb ik als rears nog twee kleine jvc speakertjes van 10 watt.
Op marktplaats kan ik de volgende set aanschaffen: Visonik Revo 4
Zie de volgende aanbieding op marktplaats

Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om deze revo 4 als fronts te gebruiken?
Ik heb een woonkamer van +/- 20 vierkante meter. Gaat dit veel verschil maken? Of is het beter om ze niet te kopen? Gezien de beperkte ruimte voldoet de huidige set ook wel, echter is het compleet maken van de set ook zeker niet onaardig. Deze set zal nog vele jaren meegaan, dus als ik ooit een grotere kamer zal hebben, dan kan het ook geen kwaad.

PSN: djmurcielago

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:33

Investig8or

What goes up, could come down

Blijkbaar heb je er geld voor over (anders post je dit niet...) en dan zou ik het doen. Het maakt je set compleet en het lijkt me dat je er ook op vooruit gaat qua geluid. Daarbij zou ik niet zozeer denken aan die 20 vierkante meter maar inderdaad naar de toekomst kijken. Als je toch van plan bent over een jaar oid te verhuizen en een heel andere set te kopen moet je het natuurlijk niet doen.

Lijkt me wel verstandig dat het prijsverschil met een nieuwe set Revo 4's aanmerkelijk is en dat de speakers natuurlijk nog goed zijn en geen rare dingen mis zijn.

Idiocracy: it is real!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Tsja, grotendeels een gevoelskwestie. Een ding waar je even op moet letten is of je receiver/versterker in staat is om de nieuwe speakers in combinatie met betere rears wel kan aansturen. Maar ik heb het idee dat dat bij jou wel goed zit. Als je het geluid van deze speakers waardeert is het vast wel de investering waard.

• Murcielago
De belastingdienst heeft een mooi bedragje overgemaakt nav 2007. Dus ik ga ze ophalen, mits ze nog goed zijn. Nu moet ik alleen wel bekennen dat de gebruikte versterker een jvc rx-5062s

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Je geluid zal er niet op achteruit gaan, dus waarom niet. Die receiver kun je later altijd nog vervangen. Probeer eerst eens een duurdere receiver te lenen bij iemand en kijk dan of je verschil merkt. Het moet wel reeel blijven natuurlijk.

Droogkloot.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Ahhh geweldig, ik ben al maanden op zoek naar die luidsprekers!! Bedankt dat je me op de hoogte hebt gebracht, ik doe meteen een bod!

:D

Ff serieus, natuurlijk doen! Zoek er meteen een leuke receiver bij!

[ Voor 10% gewijzigd door PHiXioN op 25-04-2009 15:33 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het lijkt alsof je uit Zutphen komt. Als je echt graag wil weten wat een betere versterker voor je speakers doet dan kunnen we wel een keer met de mijne(Denon 4306) testen.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 25-04-2009 15:56 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Murcielago
|sWORDs| schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:49:
Het lijkt alsof je uit Zutphen komt. Als je echt graag wil weten wat een betere versterker voor je speakers doet dan kunnen we wel een keer met de mijne(Denon 4306) testen.
Bedankt voor het aanbod, helaas woon ik uit Enschede.
De reis om de speakers op te halen in Ureterp wordt ook al een leuke :)

Ik kan altijd ff bij de mediamarkt om de hoek een leuke versterker kopen om te testen :o

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
D'r zitten zaken genoeg in Enschede waar je kan luisteren met je eigen speakers. :) Hifi Studio City en Hemmers zijn m'n vaste toko's ;) En dan is Hobo d'r nog, alleen die voert mijn merken niet. :P En d'r zijn nog wel meer zaken maar kan zo ff niet op namen komen. :)

Wij hebben hier een RX5052 staan, dat is echt kille koude bak. Hij is vervangen door een Marantz SR4001 (en binnenkort wordt die weer vervangen door een SR5003) en dat is echt een ENORME vooruitgang. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Dualdude op 25-04-2009 21:08 ]

Verwijderd

Murcielago schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:53:
[...]

Bedankt voor het aanbod, helaas woon ik uit Enschede.
De reis om de speakers op te halen in Ureterp wordt ook al een leuke :)

Ik kan altijd ff bij de mediamarkt om de hoek een leuke versterker kopen om te testen :o
Had het even eerder gezegd :P Ik ben vandaag in Enschede geweest en ik woon vlakbij Ureterp :P

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

JT

VETAK y0

Hemmers ben ik klaar mee :/ Ben er 1 keer geweest, toen wou ik wat weten over speakers nadat ze met 2 man 1 persoon aan het helpen waren. Toen wou ik wat vragen maar werd ik afgesnauwd dat ze met iemand anders bezig waren....later :W

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met Hifi studio city, even vragen naar Erik, ik heb er meerdere dagen uitgebreid mogen luisteren.

Daarbij heeft Erik meerdere keren verschillende versterkers versleept, verplaatst.. en mij hele zaterdagen laten luisteren totdat ik tevreden was.

Uiteindelijk met een set B&W 804s naar huis gegaan :) Errug tevreden!

Ik heb ook nog gehoord van een andere zaak die op het industrieterein zit, maar deze hadden geen B&W 804's, dus ik ben er zelf nog niet geweest.

Maar wat ik begrepen heb is dat de eigenaar daar erg veel tijd voor je neemt en dat je ook spullen mee naar huis mag nemen om te testen etc.

Mijn V&A

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

JT

VETAK y0

Ik heb nog nooit wat gekocht bij Hifi City, maar ben mee geweest met een maat die ff koptelefoons wou luisteren en ik ben er wel een paar keer naar binnen gestapt en het zijn wel relaxte lui.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1