Pc start niet op met Coolermaster v8 icm met asusM3A78

Pagina: 1
Acties:

• Freakos
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 20:31
Setup

voeding: cooler master m620
MB: Asus M3A78
Processor : AMD phenom x4 quad core9950 (op het moment stock cooler, V8 ligt in de doos)
VGA: Msi Radeon R4780 X2
geluids kaart: Creative X-fi Fatality profesional series
Asus Dvd brander
Samsung Hd 1TB
2x2GB Corair Dominator geheugen ddr2

Het probleem is het volgende.

Wanneer ik mijn pc voor het eerst in elkaar had gezet, zette ik hem aan en alle koelers en ledjes van die koelers draaide een halve seconde voordat ze weer uitvielen, de rest draaide niet(hdd etc).
dus ik alles nagekeken op fouten (niet de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet)
maar er was niks te bekennen, ik keek achter in de pc naar de voeding en hier brande een rood lampje dat watt/power e.d. fouten aangeeft als die opspelen en dan automatisch alles eruit gooit.
ik een keer de stekker eruit erin en nog eens proberen, hetzelfde probleem.
geheugen eruit gehaald en alle 2 de geheugen strookjes los geprobeerd zelfs met oud ddr2 geheugen.
Maar geen resultaat.
Toen schoot bij mij iets naar binnen, ik had gelezen op de doos van de CoolerMaster V8 dat het 180 watt was, echter kreeg ik pas bij ontvangst van de doos van mijn MB te zien dat die maar 140 watt was.
Nou weet ik niet zeker of deze 140 watt betekend wat hij aankan of wat hij verbruikt.
als het is wat hij aankan is het duidelijk dat de CM het nooit zal doen.
maar zoniet word t dan tog een betere voeding?
Ik heb inmiddels een stock cooler erop zitten die alles met behulp van een zeer goede airflow en meerdere casefans alles wel redelijk cool houdt, maar dan nog ik vind het zonde voor de CM v8 om maar stof te vangen in de doos.
Iemand een oplossing/Tips/Ideeen? _/-\o_

Ben trouwens net nieuw hier op dit forum, en sinds het grootste probleem volgens mij bij het MB ligt heb ik em onder Moederbord geplaatst.

Met Vriendelijke groet,

Freek

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
die 180 watt heb niks met zijn verbruik te maken hoor :P dat is wat die max kan koelen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Hier staat niks

[ Voor 81% gewijzigd door johnkeates op 22-04-2009 17:07 . Reden: Ssst... ]

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08-2025
Die 180 Watt zegt iets over het koelvermogen van je v8. De fan van die koeler gaat er echt niet voor zorgen dat je voeding overbelast raakt ;)

Als je nu je v8 er weer op zet doet ie het gewoon denk ik. Waarom het eerst niet werkte kan ik niet zeggen. Misschien heb je een stekker wat beter aangedrukt ofzo toen je de stock koeler installeerde.

• Freakos
NATStudent schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:19:
Die 180 Watt zegt iets over het koelvermogen van je v8. De fan van die koeler gaat er echt niet voor zorgen dat je voeding overbelast raakt ;)

Als je nu je v8 er weer op zet doet ie het gewoon denk ik. Waarom het eerst niet werkte kan ik niet zeggen. Misschien heb je een stekker wat beter aangedrukt ofzo toen je de stock koeler installeerde.
De V8 was goed aangesloten btw, de rode ledjes die erin zitten gingen gewoon aan in die halve seconde dat de pc aan ging.
misgn dat die fan net de laatste druppel in het wattage was? of misgn is die gewoon kapot?
verder iemand nog n idee? en bedankt alvast mensen voor jullie snelle reactie. ;)

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 23:09
Misschien veroorzaakt de fan kortsluiting door een productiefout.

• Freakos
*update* even op een los moederbordje aangesloten met alleen een voeding in een kastje.
Hierop deed hij het gewoon, gewoon zoals t moet werken.(hij is dus niet kapot, tog bedankt voor de comment hierover;) )
Ik denk dat ik anders maar eens even die stock cooler eruit gooi en opnieuw de Cm V8 erop zet, en dan maar hopen dat t werkt.. zou vreemd zijn maar ach nu ligt hij er ook maar.

Ik hou jullie op de hoogte en wees niet bang om te commenten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Freakos op 22-04-2009 17:36 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 23:09
Freakos schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:35:
Ik hou jullie op de hoogte en wees niet bang om te commenten ;)
OK, succes dan maar :P

• Freakos
Het probleem is helemaal opgelost.
De Coolermaster v8 werkt nu gewoon vraag me niet hoe of waarom maar het werkt
en daar ben ik maar al te blij om.
allen bedankt voor de tips!
Pagina: 1