Hier weer eens een vpn vraagstuk. Ik heb veel, HEEL VEEL, informatie gelezen over VPN maar op mijn vraag niet een antwoord kunnen vinden.
Wij hebben de mogelijkheid om thuis te werken via een VPN verbinding. Dit werkt prima als ik met mijn laptop (client) verbinding maak met de server kan ik het gehele netwerk achter de server netjes bereiken.
Mijn laptop is thuis dus verbonden in een netwerk, Wat nu de bedoeling is is dat iemand vanaf de server kant mijn netwerk achter mijn laptop kan bereiken.
Situatie is dus als volgt.
Laptop is als client verbonden met server. Laptop kan PC1 en PC2 bereiken.
Nu moet PC1 verbinding maken met PLC3. Is er een mogelijkheid om laptop te laten fungeren als router in deze??
Voor de duidelijkheid modem/router kan niet als vpn client fungeren.
Alvast bedankt.
Wij hebben de mogelijkheid om thuis te werken via een VPN verbinding. Dit werkt prima als ik met mijn laptop (client) verbinding maak met de server kan ik het gehele netwerk achter de server netjes bereiken.
Mijn laptop is thuis dus verbonden in een netwerk, Wat nu de bedoeling is is dat iemand vanaf de server kant mijn netwerk achter mijn laptop kan bereiken.
Situatie is dus als volgt.
code:
1
2
3
| PC1(192.168.20.1)---
|---SERVER(192.168.20.0)----@----Modem/router--------Laptop(192.168.10.1)
PC2(192.168.20.2)--- \----------PLC3(192.168.10.2) |
Laptop is als client verbonden met server. Laptop kan PC1 en PC2 bereiken.
Nu moet PC1 verbinding maken met PLC3. Is er een mogelijkheid om laptop te laten fungeren als router in deze??
Voor de duidelijkheid modem/router kan niet als vpn client fungeren.
Alvast bedankt.
The one you cant see...