Bereikbaarheid netwerk achter VPN Client

Pagina: 1
Acties:

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 20:15
Hier weer eens een vpn vraagstuk. Ik heb veel, HEEL VEEL, informatie gelezen over VPN maar op mijn vraag niet een antwoord kunnen vinden.

Wij hebben de mogelijkheid om thuis te werken via een VPN verbinding. Dit werkt prima als ik met mijn laptop (client) verbinding maak met de server kan ik het gehele netwerk achter de server netjes bereiken.

Mijn laptop is thuis dus verbonden in een netwerk, Wat nu de bedoeling is is dat iemand vanaf de server kant mijn netwerk achter mijn laptop kan bereiken.

Situatie is dus als volgt.

code:
1
2
3
PC1(192.168.20.1)---
                    |---SERVER(192.168.20.0)----@----Modem/router--------Laptop(192.168.10.1)
PC2(192.168.20.2)---                                           \----------PLC3(192.168.10.2)

Laptop is als client verbonden met server. Laptop kan PC1 en PC2 bereiken.
Nu moet PC1 verbinding maken met PLC3. Is er een mogelijkheid om laptop te laten fungeren als router in deze??
Voor de duidelijkheid modem/router kan niet als vpn client fungeren.

Alvast bedankt.

The one you cant see...

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 20:15
Nobody??

The one you cant see...

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Als de laptop bedraad aangesloten is op de router en er zit een mogelijkheid tot wireless in zou je evt. PLC3 wireless middels een software bridge aan die laptop kunnen knopen.
Is het niet mogelijk om die PLC3 zijn eigen VPN verbinding op te laten bouwen?

Verwijderd

je wilt een lan to lan vpn opbouwen, dus je laptop vpn client moet routeren tussen het lokale netwerk en de VPN tunnel, je moet je vpn client dus als router voor het bedrijfsnetwerk instellen op de andere netwerk PCs (of je vpn client PC gewoon router maken voor je gehele interne netwerk) en aan de VPN server kant moet de route naar jouw netwerk bekend zijn bij zowel de router (vpn server) en de clients of diens gateway.

Mogelijkheid 1
Je bent beheerder van het netwerk waar je naartoe VPNt én het netwerkje waar de VPN client hangt. Dan kun je een beetje gaan googlen nu om de instellingen op de VPN client en diens netwerk in orde te maken en vervolgens het nodige instellen op de routers en vpn server aan de kant van het bedrijfsnetwerk.
Tips: network bridge, RRAS, "route add", default gateway.

Mogelijkheid 2
Je bent niet de beheerder van het bedrijfsnetwerk. Je kunt dit dus allemaal niet instellen.
Mogelijkheid 2a.
Je beheerder vindt dit goed en helpt je met de inrichting in het bedrijfsnetwerk.
Mogelijkheid 2b.
Je beheerder vindt dit een heel gevaarlijk idee en verbiedt je met je netwerk aan het zijne te gaan hangen.

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
dit zou je probleem moeten oplossen:

Link

Verwijderd

pouyann schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:05:
dit zou je probleem moeten oplossen:

Link
Mits en indien je a] de software wilt kopen en b] de software kan en mag installeren van je beheerder :+
En 32bit Windows XP hebt.
Maar dan is het idd wel een leuk stukje software - echter niets wat je niet ook gratis kunt krijgen zo te zien - 't is gewoon een software routertje voor op Windows.

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
Het is een voorbeeld van de mogelijkheden, ik zeg niet dat die perse die programma hoeft te gebruiken.

Nog een mogelijkheid:
link

[ Voor 6% gewijzigd door pouyann op 23-04-2009 13:30 ]

Pagina: 1