Toon posts:

Enermax rulez?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een nieuwe voeding kopen, die in ieder geval meer power levert dan 300W. Is een Enermax 431W of 550W aan te raden? En waar het best aan te schaffen?

Groeten,

Thijs

Verwijderd

Dat is zeker een goede PSU!!

http://www.ocshop.nl :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Enermax is een erg stille voeding.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
enetmax zijn mooie dingen:P alleen ze zijn zo duur:( (voor een voeding)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Ik heb NET mijn Enermax erin gedaan en hij is heerlijk stil! Nu nog mijn proc.

Ze zijn idd wel duur, de mijne was 100 Euro

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Er zit een Enermax voeding in mijn Chieftec kast, nooit problemen mee gehad, goeie voeding hoor

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Twee bakken, twee Enermaxen. Anders komt d'r bij mij niet meer in :) Vooral die met de manual instelbare fan bevalt me.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

't komt overal er errug goed uit en wordt ook vaak aanbevolen, dus enermax rulez zeker.

Verwijderd

Zeker ook de Antec PP412XF in overweging nemen. Heb deze bewust gekozen na het lezen van enkele reviews. En dat terwijl Enermax op elke hoek van de straat te vinden is en ik de Antec in Duitsland moest bestellen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een ENERMAX voeding is gewoon een zwaardere voeding, vandaar waarschijnlijk ook meer geliefd.
Daarnaast is het gewoon een voeding die goed van binnen is opgebouwd uit kwaliteits onderdelen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

hmmm, ik was gisteren nog bij de oc-shop. En die gast daar beweerd dat Enermax uit het assortiment ging verdwijnen vanwege het hoge uitval percentage van die dingen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 22 februari 2002 16:31 schreef Sidewinder het volgende:
hmmm, ik was gisteren nog bij de oc-shop. En die gast daar beweerd dat Enermax uit het assortiment ging verdwijnen vanwege het hoge uitval percentage van die dingen.
Waren het ook niet de enermax voedingen die wel es de neiging hebben om te hoge voltages te leveren :?
Het kwam niet vaak voor, maar toch is het erg verveldend :(

Verwijderd

Die gast daar zij dat er een keer een op de toonbank uit elkaar klapte.

ps. Perfecte winkel hoor OC-Shop.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
als ie zo perfect is waarom moet je dan een 5 volt mod doen, of zakken bij alle voedingen de 5 volt in als je met een Vcore mod werkt :?

Reality beats fiction by far!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 22 februari 2002 17:51 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Waren het ook niet de enermax voedingen die wel es de neiging hebben om te hoge voltages te leveren :?
Het kwam niet vaak voor, maar toch is het erg verveldend :(
Yep ,volgens mij zijn die dingen niet zo goed als iedereen beweerd.
Voor mij gewoon een 400watt goedkopie voeding.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 22 februari 2002 18:13 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Yep ,volgens mij zijn die dingen niet zo goed als iedereen beweerd.
Voor mij gewoon een 400watt goedkopie voeding.
Das het andere uiterste...
Antec is er ook nog :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 22 februari 2002 18:14 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Das het andere uiterste...
Antec is er ook nog :)
Hoe duur is een Antec dan? ,daar hoor ik wel goede dingen over. Als het een beetje goede prijs/prestatie verhouding heeft koop ik hem misschien wel ,heb tog een nieuwe kast nodig :)

• Rick2001

Rick2001

Als je een vcore mod en een verhoging van het memory voltage hebt gedaan, dan mag je er inderdaad vanuitgaan dat bijna iedere voeding een erg lage 5volt lijn zal hebben.
Oh, overigens is het niet de voeding die inzakt, maar de transistoren op je board die het niet meer kunnen trekken.
Je moet overigens niet alles geloven wat motherboard monitor zegt of elke andere utility die gebruikt maakt van je onboard sensor chip.
Hang dan maar eens een multimeter op je board aan de transistor en daarna eens aan de molex connector.
Je zult zien dat alle voltages die je meet niet overeenkomen met wat bijv. motherboard monitor aangeeft.
Het is dus niet altijd de voeding die de schuld krijgt van een lage 5volt, want deze is gewoon 5volt.
Als je transistoren dus teveel trekken dan ze eigenlijk kunnen leveren (heet), dan zakt uiteraard je 5volt voltage in vanwege een te hoge belasting.
De mod bij (oa) ENERMAX voedingen betekend dat je je 5volt lijn verhoogd zodat bij een te zware belasting van je transistoren je een hoger eindresultaat overhoudt.
Let wel op, bij een verhoging van de 5volt lijn gaat ook de 12volt omhoog. (Dit is bij bijna alle voedingen het geval, ook bij ANTEC's)
Als je 5volt lijn dus omhoog geschroefd staat, dan moet je dus niet uitgaan van wat motherboard monitor aangeeft maar wat je met een multimeter meet aan een molex connector.
Het verschil tussen het meten aan de molex en het meten aan de transistors is natuurlijk niet al te gering bij hoge belasting.
Dit komt doordat de molex direct aan de voeding hangt en dus eigenlijk het voltage is dat direct uit de voeding komt.
Meet je aan de transistors, dan meet je dus het voltage bij belasting van je mainboard met alle onderdelen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Peertje NL
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op vrijdag 22 februari 2002 18:21 schreef Rick2001 het volgende:
Als je een vcore mod en een verhoging van het memory voltage hebt gedaan, dan mag je er inderdaad vanuitgaan dat bijna iedere voeding een erg lage 5volt lijn zal hebben.
Oh, overigens is het niet de voeding die inzakt, maar de transistoren op je board die het niet meer kunnen trekken.
Je moet overigens niet alles geloven wat motherboard monitor zegt of elke andere utility die gebruikt maakt van je onboard sensor chip.
Hang dan maar eens een multimeter op je board aan de transistor en daarna eens aan de molex connector.
Je zult zien dat alle voltages die je meet niet overeenkomen met wat bijv. motherboard monitor aangeeft.
Het is dus niet altijd de voeding die de schuld krijgt van een lage 5volt, want deze is gewoon 5volt.
Als je transistoren dus teveel trekken dan ze eigenlijk kunnen leveren (heet), dan zakt uiteraard je 5volt voltage in vanwege een te hoge belasting.
De mod bij (oa) ENERMAX voedingen betekend dat je je 5volt lijn verhoogd zodat bij een te zware belasting van je transistoren je een hoger eindresultaat overhoudt.
Let wel op, bij een verhoging van de 5volt lijn gaat ook de 12volt omhoog. (Dit is bij bijna alle voedingen het geval, ook bij ANTEC's)
Als je 5volt lijn dus omhoog geschroefd staat, dan moet je dus niet uitgaan van wat motherboard monitor aangeeft maar wat je met een multimeter meet aan een molex connector.
Het verschil tussen het meten aan de molex en het meten aan de transistors is natuurlijk niet al te gering bij hoge belasting.
Dit komt doordat de molex direct aan de voeding hangt en dus eigenlijk het voltage is dat direct uit de voeding komt.
Meet je aan de transistors, dan meet je dus het voltage bij belasting van je mainboard met alle onderdelen.
Thx nu is alles duidelijk

Reality beats fiction by far!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik kan het mishebben hoor, maar bij die enermaxen wou het wel es zo zijn dat de 5v standaard al te hoog was, ook zonder de mod dus. Liep een topic over, zoek maar es op "enermax moordvoeding"

:)

edit: antec voeding

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:21 schreef Rick2001 het volgende:
Bleek uit een test dat je aan die Antec gewoon niet moest klooien, dat ding is slim genoeg om z'n spanningen in de gaten te houden/bij te regelen.
Enermax heeft trouwens al officieel toegegeven dat er daar iets niet zo snor zit met hun voedingen, een probleem waar ze trouwens aan werken. Antec is dus nog niet zo'n domme keuze, tenzij modden van PSU's een hobby is natuurlijk.

Verwijderd

Ik heb net een Enermax gekocht die gemodificeerd is door Noise Control. Superstil dat ding. Ik heb 'm gekocht bij: www.comex-sales.com Meer info is ook te vinden op de Duitse site van Aconto (= Noise Control).

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Ik heb zowel een enermax (EG351P) als een Antec (PP303XF) voeding. Ik moet zeggen dat ik de Antec stukken stiller vind! De Enermax is dual fan waarmee je in principe een case fan aan de achterzjde uitspaart.

Verwijderd

In die Enermax / Noise Control van mij zit 1 temperatuursafhankelijke 94x94 Papst.

• Falconey
  • Laatst online: 19-07 22:27
Een enermax 350w is meestal beter dan een of ander noname 600w ding.

Enermax heeft een hoog rendement, voor een voeding dan.
En er zit ook nog eens een fan aan de onderkant, wat sommige goedkopere voedingen weer niet hebben.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 22 februari 2002 20:14 schreef Falconey het volgende:
Een enermax 350w is meestal beter dan een of ander noname 600w ding.
Absoluut mee eens, staar je niet blind op wattage. Je hebt meer aan een 300w merkvoeding dan een weetikhoeveel watt prutmerk.

Beetje zelfde verhaal als met speakers (PMPO/RMS vermogen) :)

• Rick2001

Rick2001

Vermogens zijn inderdaad maar indicators, maar amperages aan bepaalde voltages zijn wel wat meer zeggend.
De vermogens die de ENERMAX voedingen kunnen leveren zijn gewoon de hoogste die je kunt vinden en daarnaast zijn deze ook nog eens reeel en niet overdreven.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:15

Crazy-

Best life ever

Op dinsdag 27 februari 2001 21:29 schreef Tweaker_Thijs het volgende:
Ik moet een nieuwe voeding kopen, die in ieder geval meer power levert dan 300W. Is een Enermax 431W of 550W aan te raden? En waar het best aan te schaffen?
550 watt ??? damn zeg! beetje veel ofzow ?
heb hier een dual pIII, gf, raid0 (2x60), cd/dvd/brander etc. met 300watt, met gemak ! + nog 6 coolers

ik snap het niet, wat moet je met 300+ watt :?
neem evt. 350/400 watt, maar 550???? |:(

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 23 februari 2002 02:51 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

heb hier een dual pIII, gf, raid0 (2x60), cd/dvd/brander etc. met 300watt, met gemak ! + nog 6 coolers

Daar sluit ik me bij aan. Je zou misschien een wat sterkere voeding willen kopen als je met een tweede of derde computer wilt gaan gebruiken, maar dan is 350 Watt echt wel genoeg.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

550 is helemaal niet extreem hoor. Als je gewoon geneog reserve wilt hebben dan moet je dat vooral doen.

Ik heb zelf de 431 watt.

Verwijderd

PMG --> HA trouwens

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op dinsdag 27 februari 2001 21:32 schreef eXistence het volgende:
Dat is zeker een goede PSU!!

http://www.ocshop.nl :)
DIe verkoopt ze dus niet meer... ik heb er een SuperFlower 370W voor in de plaats gekregen, ook super stil, en lekker
stabiel :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Ze zijn op zich wel goed maar je betaald voor de temperatuurgeregelde fans, je kunt beter zelf temperatuurgeregelde papst fans erin zetten als je dat graag wilt. Of gewoon andere stille papst fans ik ben niet zo'n fan van temperatuursensoring bij de fan zelf.. Ik zal gewoon een goedkope merkvoeding kopen (geen no-name/target ;)) en daar een lekkere papst inzetten

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

* DinX heeft een 350W Enermax, zonder temperatuurgeregelde fans. Vind hem echt wel goed. Je hoort hem gewoonweg niet. Heb hem ongerveer €75 betaald n zit 2 jaar garantie op.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 02:51 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

Ik denk dat stevige systemen 400+ watt nodig hebben en extreme systemen die 500+. En een buffer is altijd handig.

Maar er zijn ook hele speciale sytemen. Eentje met 6 cpu's bv! Er was laatst een topic over maar ik kan het niet vinden. :( Die tweaker had niet genoeg aan 550 W Enermax en vond uiteindelijk een 1000 watt voeding! Er zat in dat systeem ook 4096 MB ram! Maar het waren wel pentium 1/pro/2 proc's. Het was al een paar jaar oud. Maar 6 cpu's :9~ !

Kan iemand die dit ook gelezen heeft aub de link geven, ik heb gezocht, maar helaas! :'(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 februari 2002 05:41 schreef Tranced het volgende:

[..]

DIe verkoopt ze dus niet meer... ik heb er een SuperFlower 370W voor in de plaats gekregen, ook super stil, en lekker
stabiel :)
een jaar geleden nog wel :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Op zaterdag 23 februari 2002 12:07 schreef muaddib het volgende:

Kan iemand die dit ook gelezen heeft aub de link geven, ik heb gezocht, maar helaas! :'(
Link :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 12:23 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Link :)
Yesss! Thanks ik ben hier heel blij mee. *D

pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanvleet.net/images/alr-boardsin.JPG

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
enermax voedingen zijn zekers goed
laatst 1 bij mijn broer erin gedaan
perfect gewoon
iig er was wel een probleem met de enermax voedingen
en dat was dat ze een enorme herrie maakte doordat sensor verkeerd zat.
maar nu zijn ze weer helemaal perfect hoor =)

Tweakers Discord

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

550W is een beetje overkill. Heb je alleen maar nodig als je een peltier wil aansluiten op 1 voeding samen met de rest

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb hier de Enermax Whisper 350W... Errug stil... Een aanrader... :9

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1