boxen set voor op ps3

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:10

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
Wat zou een goede boxen set zijn om aan je playstation 3 aan te sluiten?
Wat ik zoek is een set van 5.1 die ook HD audio aan kan eigenlijk. Ik denk dat ik een recivier ook voor nodig heb, maar weet niet zeker.

Als het kan zou ik er graag willen zijn met een budget van 150 euro...

Wil het eigenlijk gebruiken voor zowel spellen als Blu-ray films...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:52

FeaR

In GoT we trust

Als je Dolby TrueHD en DTS HD af wilt spelen heb je inderdaad een receiver nodig.
Dit omdat er (nog geen) kant en klare speakersets zijn met ingebouwde decoder voor HD audio en met HDMI ingang (aangezien je voor HD audio HDMI nodig hebt).

Voor €150,- gaat dit zeker niet lukken.
Ik denk dat je meer moet gaan denken aan een budget van zeker het viervoudige ervan.
Al twijfel ik of je er dan bent...

Dit aangezien een receiver die DTS HD en Dolby TrueHD zeker een euro of 300 - 400 kost.
Let wel dat de PS3 de HD audio als LPCM verstuurt en niet als DTS-codec. Dus de receiver moet ook dit formaat (LPCM) aankunnen. Maar als je de receiver dan zou hebben komt er nog luidsprekerkabel bij en natuurlijk de boxen. Nu kan je al een kant en klaar 5.1 setje kopen voor nog geen honderd euro. Maar dan ga je zeker niet het verschil tussen DTS of DTS HD horen. Dus dan heb je nog niets aan je aankoop...

Lang verhaal kort:
Voor €150,- gaat het niet lukken.
Als je echt aan dat budget vast zit neem dan een Logitech Z-5500. Het is niet een set die HD-audio ondersteunt, maar wel gewone Dolby Digital en DTS. En voor zo'n complete 5.1 set is de prijs die ze daar voor vragen zeker goed. Al ligt de nieuwprijs zelfs dan nog boven je budget...

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 22-04-2009 15:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

ALs 150 euro je budget is, dan maakt het geen moer uit of je dolby digital, DTS of HD audio luistert. Het is allemaal voldoende goed gecodeerd en werkt allemaal met discrete kanalen.

Koop dus gewoon een 5.1 set met een ingebouwde dolby digital en DTS decoder.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JvS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:16:
ALs 150 euro je budget is, dan maakt het geen moer uit of je dolby digital, DTS of HD audio luistert.
Subtiel :>
JvS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:16:
Koop dus gewoon een 5.1 set met een ingebouwde dolby digital en DTS decoder.
Klopt, maar zie die maar eens te vinden voor €150,-
De enige die ik zo kan bedenken is de Logitech Z-5500 en die is exclusief verzendkosten nog altijd €230,- volgens de Pricewatch en dus boven budget...

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:07
Dan doelde hij wellicht op de Samsung/Philips/JVC etc. setjes, die dus niet alleen uit de luidsprekerset bestaat, maar nog een receiver/dvd gedeelte hebben. Maar daarin dus wel DTS/DD(AC3) aankunnen en hdmi aansluitingen hebben ?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij is de Z5500 inderdaad de meest goedkope optie. Daarna komen goedkope home-theater sets aan bod, maar ook die spelen nog geen HD-audio af. Want zoals FeaR1986 al zegt, voor HD-audio moet je echt dieper in de buidel gaan tasten.

Tesla Model Y RWD (2024)

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
Bedankt voor de informatie! Ben al een stuk wijzer geworden. Vooral het feit dat als je HD-audio wilt afspelen dat je een set moet kopen dat bijna even veel kost als een tv was wel ff nieuw voor mij.

Als ik dan een set wilt kopen zonder HD-audio maar met Dolby Digital en DTS, is dan alleen een boxen set niet genoeg? Dat ik dan met een optische kabel ga aansluiten aan PS3.

En als ik mijn budget nou verhoog (ben toch wel achter dat ik beetje te optimistisch was met 150 euro) naar.. zeg maar 500 euro.. is het mogelijk om een set te kopen als Samsung HT-BD2, maar dan zonder een blu-ray speler?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat soort sets gaat niet beter klinken dan zo'n logitech in elk geval. Er zit dan wel een tuner in en een AB bij. Maar als het puur om de PS3 gaat, zou ik die logitech aanraden. Klinkt gewoon goed voor het geld.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Lastig...

Veelal zitten er in die kant en klaar setjes een dvd-speler (of Blu-ray speler in dit geval) met een ingebouwde versterker/receiver. In andere woorden: als je de dvd-speler er niet bij neemt dan kan je je boxen ook niet aansluiten.

Persoonlijk zou ik eerder een Z-5500 aanschaffen voor om en nabij de €250,-.
Dit omdat je dan voor dat geld een leuke set hebt waar je je PS3 gewoon op aan kan sluiten. Plus dat deze set DD5.1 en DTS ondersteunt en je dus gewoon surround geluid hebt.

Je kan voor €500,- een losse receiver, speakers en speakerkabel kopen dus om een complete set te vormen. Maar dan zit je met een heel low-budget-setje wat je samen moet stellen. Dus eigenlijk zonde aangezien je dan wel DTS HD kan luisteren, maar er niets aan hebt omdat de speakers niet van goede kwaliteit zijn.

Nu is zoals je post zo'n kant en klaar setje wel een oplossing, maar ik zou het niet doen. Gewoon omdat het ook allemaal van die net niet onderdelen zijn. Want €500,- is niet veel voor 5 speakers, een subwoofer, Blu-ray speler en kabels. Dus zo'n setje gaat niet snel veel beter geluid opleveren dan een Z-5500. Dus qua prijs/kwaliteit zou ik (dus nogmaals) voor een Z-5500 gaan.
Ook omdat de "receiver" in zulke kant-en-klare setjes niet echt heel veel uitbreidingsmogelijkheden heeft en je daar in de toekomst misschien spijt van krijgt.

Dus in het kort:
Ik zou of je budget veel en veel meer verhogen en dan een mooie set samenstellen in een audio-winkel. Maar dat zou zonde zijn als je alleen maar met je PS3 wil spelen. Dus dan zou ik lekker de Z-5500 halen en een optische kabel en genieten van gewoon DTS en dan maar geen HD geluid.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mag ik je even wijzen op AUD beleid ?

En dan het stukje over "wat moet ik kopen". Want je geeft nu een budget, en je vraagt "wat zijn goede boxen".

Maar, wat heb je zelf al gevonden? Waar twijfel je over? Wat zijn de plus en minpunten van de gevonden sets?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Dit is dan de beste oplossing:

Eltax hollywood 5.0 speaker set ongeveer 150 - 200 euro

Harman kardon AVR 145 ongeveer 150 - 200 euro

Subwoofertje erbij zoeken voor 150 euro

En dan heb je een HELE nette oplossing voor 450 - 500 euro's, je kunt ook 2de hands kopen. Dat zou ik doen, heb zelf een heel behoorlijke set 2de hands gekocht. Ben wel iets meer kwijt dan jij, maar je kunt het ook in stappen opbouwen. Audio is een leuke hobby :)

EDIT: Als je die toon die je hieronder aanslaat eerder had aangeslagen, dan had ik je niet geholpen.. :O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 01:37 ]

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
@teacher: Sorry mod, het spijt me, ik verdien om door jou vast geketent te worden en gespankt te worden met je lange zweep tot dat ik je beloof om de hele AUD beleid uit mijn hoofd te leren. Als ik het lekker vind, wil je dan ook met me trouwen ^) (moet wel eerst overleggen mijn vriendin natuurlijk)

@FeaR1986: Super bedankt! Ik heb direct ook wat reviews over Logitech Z-5500 gelezen en het klinkt zeer goed.. Maar daarnaast, ik heb zeker veel bijgeleerd! Nogmaals erg bedankt! _/-\o_

@_Diesel_: Damn die boxen zien er mooi uit! hemm ben je wel direct dubbele kwijt.. weetje wat het is, de geld is meestal niet de probleem, maar vrouwelief gaat er meestal niet zo snel mee akkord :P

[ Voor 16% gewijzigd door MM99 op 22-04-2009 18:05 ]

Verwijderd

Heb je met die Logitech Z-5500 ook nog geluid over je tv lopen als je 'em op je PS3 aansluit?

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
Op website van Ligiteck lees ik:

Digitale en analoge ingangen: Voeg tot 6 componenten tegelijk toe.
Draadloze afstandsbediening: Bedien tot zeven bronnen, zelfs pc's en videogames.

Wat ikhier uit haal is dat je waarschijnlijk je tv geluid ook op kan aansluiten. Maar goed, ik kan natuurlijk ook fout zitten..

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:53:
Dit is dan de beste oplossing:
Eltax hollywood 5.0 speaker set ongeveer 150 - 200 euro

Harman kardon AVR 145 ongeveer 150 - 200 euro

Subwoofertje erbij zoeken voor 150 euro
Dat is zeker een leuke set voor het geld.
Maar vraag me af of je voor die €250,- extra zo veel verschil gaat horen met de goedkopere Z-5500. Natuurlijk zal er wel iets verschil zijn, maar de prijs/kwaliteit zal het niet redden.
Plus dat die receiver niet echt nieuw is qua features. Persoonlijk zou ik het eerder goed doen en meteen voor een receiver gaan met HDMI in en out. Maar dan zit je weer in een andere prijsklasse te kijken.
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 08:20:
Heb je met die Logitech Z-5500 ook nog geluid over je tv lopen als je 'em op je PS3 aansluit?
Als je je PS3 direct aansluit op je Z-5500 heb je geen geluid lopen over je tv. Dit aangezien de PS3 maar één audiobron kan outputten. Het is of HDMI, of digitale toslink of AV-out. De Xbox 360 zou nog wel steeds geluid over de tv laten lopen aangezien deze geluid over HDMI én optisch zendt. Maar je tv dan gewoon op mute zetten is de oplossing dan :)
Ozhan99 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:33:
Op website van Ligiteck lees ik:

Digitale en analoge ingangen: Voeg tot 6 componenten tegelijk toe.
Draadloze afstandsbediening: Bedien tot zeven bronnen, zelfs pc's en videogames.

Wat ik hier uit haal is dat je waarschijnlijk je tv geluid ook op kan aansluiten. Maar goed, ik kan natuurlijk ook fout zitten..
De Logitech Z-5500 heeft inderdaad de optie om meer dan één apparaat tegelijk aan te sluiten.
Zo zijn er twee digitale ingangen (optisch en coaxiaal) en nog één rijtje met drie analoge ingangen (welke weer gesplitst kunnen worden en dergelijke). Dus zes apparaten zou ik zo niet durven zeggen, maar drie sowieso.

Je tv kan je dan inderdaad aansluiten naast je PS3 op de Logitech.
Ligt er alleen aan welke tv je hebt en hoe je deze aan moet sluiten.
Alle merken gebruiken namelijk verschillende uitgangen om geluid door te sturen.
Sommige tv's hebben coaxiaal uit, andere optisch uit en weer anderen hebben twee maal tulp (audio L/R) uit.

Maar het is sowieso mogelijk.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:09

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Marktplaats is je oplossing. Heb voor 125 euro een sony 5.1 5x100w reciever en 4 speakers (2x Pioneer S-H309-V en Panasonic achter speakers waarvan ik het typenummer kwijt ben) gekocht. Klinkt als een klok en meer dan zat vermogen voor een kamer van 25 vierkante meter of groter. Subwoofer is compleet nutteloos voor een setup als deze, maar als je het leuk vindt kan het altijd en zit je nog binnen je budget.

[ Voor 19% gewijzigd door Blaat op 23-04-2009 13:01 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ozhan99 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:02:
@teacher: Sorry mod, het spijt me, ik verdien om door jou vast geketent te worden en gespankt te worden met je lange zweep tot dat ik je beloof om de hele AUD beleid uit mijn hoofd te leren. Als ik het lekker vind, wil je dan ook met me trouwen ^) (moet wel eerst overleggen mijn vriendin natuurlijk)
Met alle respect; je opent een topic wat niet voldoet aan de policy en dat probeer ik op deze manier bij te sturen.
Daar kan je op 2 manieren mee omgaan:

1. je topic aanpassen zodat het open blijft.
2. op deze manier.

Helaas moet ik het topic bij deze sluiten.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.