Philips 190B LCD monitor hoe openmaken?

Pagina: 1
Acties:

• jake359nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-12 09:56
Ik heb hier een Philips 190B 19 inch monitor die ik open wil maken voor reparatie maar hoe moet dat?
Ik heb alle pootjes/losse kapjes eraf, daarnaast heb ik nog 2 schroefjes onderaan de achterkant verwijderd maar verder is er niks te vinden. Aan de boven en onderkant wil de schermlijst iets wijken maar niet aan de zijkanten.
Hoe verwijder ik deze zonder de boel te beschadigen?

De storing, trouwens, is een knetterend geluid en iets rookontwikkeling aan de achterkant. Mogelijk iets met de voeding (rotte condensator of zo). Iemand een idee of kan hij beter meteen de kliko in?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rookontwikkeling lijkt me niet te wijten aan een rotte condensator, als er rook is, is er ergens iets doorgebrand...

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-12 16:09

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, en als je hem opendoet, vaak zitten er nog veel schroefjes achter de voorpaneel (schermlijst), dus probeer die dan eerst voorzichtig af te halen van de rest (vaak zitten er flatcables, daarom zeg ik voozrzichtig!)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• jake359nl
Ik vermoed ook dat ik de schermlijst er eerst af moet halen maar hoe... dat is de vraag.
Aan de boven- en onderkant wil hij wel wijken maar aan de zijkant niet.
Zit die lijst nou vast aan het scherm of aan de achterkant?

• jake359nl
Volledige type-aanduiding is: 190B5CS/00

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
Probeer eens met een oud pasje tussen de 2 helften te 'steken'

Vaak zitten die dingen op elkaar geklikt, en door met een pasje er tussen te 'snijden' kun je hem vaak zo openkrijgen.

Je moet wel redelijk veel kracht zetten, en je pasje beschadigd ook (daarom ook een oude gebruiken) maar meestal gaat hij dan wel zonder hem te beschadigen open.

• jake359nl
Het is gelukt! Gaat inderdaad erg zwaar...
Probleem was een slechte verbinding van de voedingsconnector op de print.
Even een rupsje soldeer eroverheen vermengd met wat electr. draad en hij draait weer als een tierelier.

Bedankt allen.
Pagina: 1