[Vista] DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Sinds een paar dagen kan ik niet meer online met m'n main. Deze heeft een linksys wifi kaartje, die weer verbind met de experia box van KPN.
Als ik de window probleem oplosser laat draaien, zegt hij dat hij de DNS niet kan pingen. Dit gebeurt als ik die op automatisch, 192.168.2.1 (de router) of op 194.151.228.18, de DNS van kpn zet. Ik heb nog niet veilige modus geprobeert, want mijn usb-tobo wil niet voor windows werken zodat ik met de pijltjestoetsen veilige modus kan kiezen.
Ik ga er zodadelijk een live cd'tje in gooien, om te kijken of het aan mijn windows installatie ligt.
Mijn xperia en de xbox360 kunnen wel op het draadloze netwerk zonder problemen. Dus het probleem ligt in ieder geval bij mijn pc.
Wat niet heeft geholpen:
Paar keer rebooten, router resetten enz.
De settings van de pc beneden overnemen, met een ander ip adres uiteraard.
Alles op auto zetten. (zo deed hij het voorheen wel)
ipconfig /flushdns

Ik weet geen raad meer, weet iemand hier een oplossing?

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Verwijderd

wat gebeurde er een paar dagen geleden met je main? Is system restore een optie?

Kun jij de dns pingen? Kun je 192.168.2.1 pingen?

Ik gok dat je windows firewall eea blokkeert, maar dat doet ie niet zomaar opeens.

• aegis3d
Oja, ik had ook al alle firewall gekilled.
Dit is iets dat ik wel is vaker heb gehad, dus ik denk dat het wat dieper zit dan een system restore kan oplossen.
192.168.2.1 kan ik niet pingen vanaf mijn main, wel vanaf de pc beneden die wel internet heeft

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Verwijderd

aegis3d schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:08:
192.168.2.1 kan ik niet pingen vanaf mijn main, wel vanaf de pc beneden die wel internet heeft
daar zit je probleem. En ik gok toch een firewall.

Je WIFI kaart krijgt wel een IPadres van je dhcp server?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Kan je via je main aan de router console?
Wat zegt ipconfig?
Wat zei de live cd?
Heb je ook /registerdns gedaan na de flush?

• aegis3d
Met de live cd heb ik problemen, die start maar in een resolutie waardoor ik maar alleen de linker bovenhoek zie, en ik zo niks kan instellen (terwijl mn scherm 1920x1200 is)

Ik heb nu een soms wel soms niet verbinding, die bijzonder traag is.
Na registerdns had ik kort even verbinding, maar die viel snel weer weg.
Msn troubleshooter kan de defauld gateway niet vinden.

ipconfig dump:

C:\Users\aegis3d>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : meh
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Linksys Wireless-G PCI Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-22-6B-A6-1D-7C
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::d83c:4bd:4f80:c628%12(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.3(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 22 april 2009 15:18:56
Lease verlopen. . . . . . . . . . : vrijdag 24 april 2009 15:18:55
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

(uitgeschakkelde lanverbindingen niet ge copy/paste)

• Vicarious
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

De DNS server is ook de default gateway in jouw geval, dus logisch dat MSN die dan ook niet kan vinden als je die al niet kon pingen.

Geen idee verder, kun je wel de andere pc's (die wel internet hebben) in het netwerk pingen? Toevallig 2 pc's met hetzelfde IP-adres (al zou je dan wel een foutmelding krijgen)?

[ Voor 15% gewijzigd door Vicarious op 22-04-2009 15:37 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-03 00:26

Vae Victus

Awesome God

aegis3d schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:51:
Ik heb nog niet veilige modus geprobeert, want mijn usb-tobo wil niet voor windows werken zodat ik met de pijltjestoetsen veilige modus kan kiezen.
In mijn bios kan ik USB support aanzetten, je zou hier eens naar kunnen kijken.
ipconfig /flushdns
Ik weet geen raad meer, weet iemand hier een oplossing?
Je zou nog ipconfig /registerdns kunnen proberen. Heb je ook al een compleet andere dns server geprobeerd zoals die van OpenDNS.com:
208.67.222.222
208.67.220.220

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Graviton12
Verander je DNS eens naar je KPN nummer in je router en probeer opnieuw

• aegis3d
Ik krijg zowel met 192.168.2.1, de DNS van KPN, de DNS van openDNS en auto de error dat de DNS server niet gepinged kan worden.

Na ipconfig /rregisterdns heb ik een korte tijd van verbinding, maar die valt heel snel weer weg.

Mijn toetsenbord werkt wel in de bios, maar niet in het stuk tussen de bios en windows, en daar heb ik hem nodig.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22
Vaak zit er in de BIOS een kreet die klinkt als 'USB Legacy Support'. Die even op enabled, dan doet je tobo het.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• TCP_IP
  • Laatst online: 05-03 18:53
Schakel IPv6 eens uit ;)

• aegis3d
Met IPv6 uit een een sloot keer rebooten heb ik nu een on againg off again verbinding, ik heb nu steeds een korte periode verbinding, en dan een stuk langer weer helemaal niks.

Verwijderd

Maak je alleen gebruik van een Windows Firewall? Andere firewalls zoals Mcafee en Symantec kan je wel uitschakelen, maar blijven nog steeds actief. Je moet de software echt verwijderen, ze kunnen nog steeds het e.e.a blokkeren.

Heb je nieuwe netwekkaart drivers al geprobeerd?

Verwijderd

Een dergelijk probleem ben ik wel eens tegengekomen bij een kennis.
Volgens mij heb ik dit toen opgelost door onder 'Network and Sharing Center', 'Setup a connection or network' een nieuwe verbinding in te stellen (met internet uiteraard). Voorgaande connecties verwijderd.
Je zou hier eens naar kunnen kijken.

• TCP_IP
Als je je laptop met een netwerkkabel op je Experiabox aansluit, wat gebeurt er dan?
Misschien is je WNIC wel aan het overlijden !

• aegis3d
Ik heb geen netwerkkabel die lang genoeg is voor naar mn main (t is geen laptop ;) )

Hoe verwijder is voorgaande connecties, dat heb ik niet kunnen vinden?

• TCP_IP
Oké, dan heb ik een aardig idee wat het kan zijn.

Denk dat 1 of meer netwerken op die van jouw storen omdat netwerken op zelfde kanaal staan.

Download eens Netstumbler (XP) of Vistumbler (Vista) en scan eens de buurt, en controleer of er iemand op zelfde kanaal als jou zit. Zo ja, verander dan op je router het kanaal er probeer er minimaal 2 kanaal van iedereen af te zitten.

• aegis3d
Dat is het ook niet, de meeste zitten op 1 of 3, en dan nog een van 6 en 11, ikzelf zit op 9..

Drivers opnieuw installeren heeft ook niet geholpen

En in veilige modus heb ik het probleem ook.

Edit:

Net een knoppix schijfje erin gegooit, en ik had gewoon moeiteloos draadloos internet..

Dus er is iets goed fout met mijn vista installatie.. dat wordt denk ik maar een reinstalletje, jeuj, weer alle programma';s opnieuw installeren :'(

[ Voor 39% gewijzigd door aegis3d op 24-04-2009 13:52 ]

• Graviton12
Download anders eens Winsockfix of draai het commando netsh (en nog iets maar ben het vergeten :) ) iets met "reset".

• aegis3d
Zojuist geprobeert:
Drivers van de website:
Als ik al drivers hebt zegt hij dat er geen nieuwere zijn, als ik de drivers eerst installeer, dan vind hij geen nieuwe drivers. :S
De Winsockfix had geen effect.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Om uit te sluiten wat het probleem is, check inderdaad eens of je ergens een patchkabel kunt krijgen en probeer eens met een patchkabel te verbinden en kijk of de verbinding stabiel blijft.

Werkt het met de patchkabel, dan ligt het aan je WLAN-kaart-hardware, danwel -instellingen/-software.

Werkt het niet, doe eens een tracert naar de dns of de homepage van je provider en kijk waar het misgaat.
If all else fails: voer uit in cmd-venster: netsh winsock reset catalog en reboot.
(Dit kun je ook voor je WLAN-kaart uitvoeren om te checken, maar check eerst even met een patchkabel, dit is nl. veel sneller te controleren, er zijn dan minder variabelen.)

Als je gekke dingen ziet in het systemlog (Winkey-R en type in: eventvwr gevolgd door Enter en selecteer dan de tab system) voor de wifikaart of ingebouwde LAN-kaart, heb je meestal een hw-storing.

P.S.:
Ik heb ook al eens gehad (een hele tijd geleden) dat ik de dns van de provider niet kon pingen, maar ik had wel internet verbinding. (HCCnet, nu XS4all).

[ Voor 11% gewijzigd door Kosh66 op 24-04-2009 15:37 ]

• aegis3d
Bedankt voor de hulp iedereen, maar volgens mij is het probleem nog niet helemaal duidelijk:

Verbinding: Draadloos
Router: Experiabox
WLAN kaart: linksys WMP54G v4,1
Computer claimt verbonden te zijn met het internet, maar geen enkel programma kan verbinding maken.
Als ik dan windows laat zoeken naar problemen met de verbinding zegt hij dat hij de DNS niet kan pingen (192.168.2.1)
Ik heb soms bij vlagen internet, heel kort verbinding, maar die valt dan weer meteen weg. Ook met pingen krijgt hij heel soms bij 1 van de 4 een reply.
Soms kan hij niet aan het netwerk verbinden, soms wel, soms alleen lokaal, en geen internet.
Zo ook in veilige modus.

Als ik Knoppix gebuik heb ik wel gewoon internet zonder problemen. Het is dus ergens iets in windows.

• aegis3d
Ik heb zojuist vista opnieuw geinstalleerd, en ik kan nogsteeds geen verbinding maken..

What the hell is going on? Waarom doet mijn wlan kaart het ineens niet meer in vista :S

Ik ga denk ik maar even bij de pc boer een andere wlan kaart halen, want dit is bizar.

edit: xboxlive downloads zijn ook ineens bijzonder traag (6% van 90mb in 10 minuten)
Ik ga kpn maar is lastig vallen...

[ Voor 19% gewijzigd door aegis3d op 24-04-2009 17:20 ]

• aegis3d
Fixed!

Even gebelt met KPN, en de experia box een harde reset gegeven:
stekker er uit
10 minuten
stekker erin
10 minuten
Resetknopje met paperclip
Uurtje wachten
(want hij gaat dan nieuwe firmware bij kpn halen)

Tja.. 't werkt nu weer, jamemr van de OS reinstall.. maar ach, er waren wel wat meer dingetjes vaag aan die oude installatie..

Pagina: 1