HDMI op grafische kaarten

Pagina: 1
Acties:

• SageCloud
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-03 10:30

SageCloud

Ghostrider to be...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een grafische kaart met HDMI uitgang. Ik heb echt geprobeerd om al m'n vragen te beantwoorden d.m.v. het lezen op tweakers, wikipedia, google, fabrikantensites, etc., maar ik blijf met enkele restvragen zitten waar ik maar geen duidelijk antwoord op krijg;
  1. Zitten er verschillen tussen grafische kaarten met een HDMI en DVI aansluiting of zijn van beide de GPU's gelijk?
  2. Mag ik er van uitgaan dat een grafische kaart met HDMI uitgang standaard ook hardware acceleration toepast bij het weergeven van HDMI content (bijv. zoals MPEG2 of H264 decodering)?
  3. Is het werkelijk zo dat NVidia kaarten altijd via SPDIF aansluiting geluid meesturen en dus géén audio chip aan boord hebben?
  4. Is het dan een juiste aanname als ik roep dat geluidstechnisch de ATI kaarten beter zijn dan de NVidia kaarten als ik onderstaande quote lees (zoals gevonden in 1 van de posts op GoT)?
    DVI ondersteunt geen YCbCr kleurprofiel wat beter aansluit op de manier waarop films digitaal opgeslagen worden.
    • Betere kleurdiepte: bijvoorbeeld 30-, 36- en 48-bit per pixel
    • Doorsturen van afstandbediening signalen middel middels CEC
    • De bandbreedte voor audio is beter als S/PDIF waardoor bijvoorbeeld via HDMI wél acht 24-bit 192kHz audio sporen doorgestuurd kunnen worden alsmede bijvoorbeeld DTS-HD en Dolby TrueHD.

What goes up, must come done...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, als je al DVI hebt, kun je gewoon een verloopje gebruiken...