Hey,
Meestal krijg ik mijn problemen zelf wel opgelost, maar deze keer helaas niet. Vandaar dat ik het hier nu post.
Ik weet dat het vrij basic is, maar ik kom er niet uit. Wellicht dat iemand me een zetje in de gode richting kan geven.
Ik heb ooit een sciptje gefixed welke werkte met tinyMCE. Dit werkte goed maar omdat ik ook graag plaatjes wil kunnen uploaden en plaatsen wil ik nu FCKeditor gebruiken. Nu heb ik dat script zo aangepast dat het bruikbaar is voor FCKeditor, maar hij update niks.
Het oproepen van tekst uit de database lukt, maar het updaten daarvan gaat niet goed. Ik heb het idee dat de POST leeg blijft waardoor hij niks update, alleen nu snap ik niet waarom deze leeg blijft.
Dit is de code waar het om gaat:
Meestal krijg ik mijn problemen zelf wel opgelost, maar deze keer helaas niet. Vandaar dat ik het hier nu post.
Ik weet dat het vrij basic is, maar ik kom er niet uit. Wellicht dat iemand me een zetje in de gode richting kan geven.
Ik heb ooit een sciptje gefixed welke werkte met tinyMCE. Dit werkte goed maar omdat ik ook graag plaatjes wil kunnen uploaden en plaatsen wil ik nu FCKeditor gebruiken. Nu heb ik dat script zo aangepast dat het bruikbaar is voor FCKeditor, maar hij update niks.
Het oproepen van tekst uit de database lukt, maar het updaten daarvan gaat niet goed. Ik heb het idee dat de POST leeg blijft waardoor hij niks update, alleen nu snap ik niet waarom deze leeg blijft.
Dit is de code waar het om gaat:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <?php if (!empty($_POST)) { if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" && !empty($_POST['tekst'])) { $sql = "UPDATE tekst SET tekst='".$bericht."' WHERE id='1'"; $res = mysql_query($sql); if (!empty($res)) { } else { echo "Er is iets misgegaan met het invoeren in de database.<br />"; } } else echo "de POST is leeg"; } $sql = "SELECT id,tekst FROM tekst"; $res = mysql_query($sql); if (mysql_num_rows($res) >= 1) { while ($row = mysql_fetch_array($res)) { $bericht = $row['tekst']; $sBasePath = 'fckeditor/' ; //fckeditor directory $oFCKeditor = new FCKeditor('FCKeditor1') ; $oFCKeditor->BasePath = $sBasePath ; $oFCKeditor->Value = $bericht; $oFCKeditor->Create() ; $oFCKeditor->Width = '700'; $oFCKeditor->Height = '300'; } } else { echo "<p>Er staat nog niks in de database</p>"; } $bericht = "" . $_POST['tekst'] .""; ?> <form method ="post" name="tekst" action="<? "" . $_SERVER['PHP_SELF'] ."" ?>"> <input name="submit" type="submit" value="Upload of Wijzig Bericht" size="30"> </form> |
[ Voor 5% gewijzigd door Justawitte op 22-04-2009 14:23 ]