[7.1 surroundgeluid ]Club3d Theatron Agrippa + Onkyo HT-R940

Pagina: 1
Acties:

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Onkyo HT-R940 (klik voor een afbeelding) en een Club3d Theatron Agrippa DTS 7.1 geluidskaart in mijn bezit. Ik heb de Agrippa via een optische kabel aan mijn versterker gekoppeld. Nu is het zo dat ik nogal aan het klooien ben geslagen met de instellingen, maar eigenlijk snap ik niet goed wat ik doe.

Ik zal de kaart voornamelijk gebruiken voor het afspelen van films en muziek. De volgende instellingen zijn mogelijk (afbeelding komt niet helemaal overeen met mijn software, maar de instellingen in het drop down menu wel):

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2006/10/sondigo_inferno_pci_soundcard/4.jpg

Hoe kan ik de kaart nu het beste instellen om 7.1 surround geluid uit te laten sturen naar mijn versterker? Of kan mijn versterker zelf het signaal omzetten in 7.1 surround geluid? Ik gebruik overigens VLC media player voor het afspelen van films.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Met DTS Interactive maakt je geluidskaart (software) een DTS signaal van alle geluid die hij uitspuugt, ook als dit geen DTS is.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:26:
Met DTS Interactive maakt je geluidskaart (software) een DTS signaal van alle geluid die hij uitspuugt, ook als dit geen DTS is.
Wat wil dat dan precies zeggen? Ben best een leek op gebied van geluid namelijk.

• wagenveld
  • Niet online
Test een Digital Audio 96KHz/192KHz (afhankelijk van wat je versterker aan kan), en dan natuurlijk VLC nog instellen dat ie de SPDIF gebruikt als audio interface. Meeste films zullen wel 5.1 zijn, dus je versterker moet daar wel 7.1 van maken, wat de meeste dacht ik automagisch wel doen.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
wagenveld schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:33:
Test een Digital Audio 96KHz/192KHz (afhankelijk van wat je versterker aan kan), en dan natuurlijk VLC nog instellen dat ie de SPDIF gebruikt als audio interface. Meeste films zullen wel 5.1 zijn, dus je versterker moet daar wel 7.1 van maken, wat de meeste dacht ik automagisch wel doen.
Hmm... ik weet niet of VLC al is ingesteld op SPDIF? Ben nu niet thuis, dus zal ik vanavond ff checken. Wat ik me wel kan herinneren is dat ik heb gekozen voor DirectSound als output in VLC.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 15:06

R-B

Blokkert

Kan me herrineren dat je in bijvoorbeeld powerdvd ook de output als SPDIF moet instellen, VLC zal hetzelfde wel hebben.

Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/raiska/tutorials/vlc/23.png

[ Voor 22% gewijzigd door R-B op 22-04-2009 14:42 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• wagenveld
  • Niet online
Lees hier nog eens na welke exacte optie: http://www.videohelp.com/...spdif-output-t326561.html

Overigens als je muziek (stereo) ook wil laten upmixen naar 7.1 kun je dat denk ik het beste laten doen door de versterker, ik neem even aan dat daar wel een soort 7.1 matrix mode op zit.

Games met surround geluid is weer een ander verhaal, om die over SPDIF met behoud van surround effecten te gooien heb je wel de DTS interactive mode nodig, omdat die een analoog surround signaal on the fly encodeert naar DTS 5.1/7.1 wat dan weer herkend wordt door de versterker.

Hoop dat t zo wat duidelijker is :)

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
R-B schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:41:
Kan me herrineren dat je in bijvoorbeeld powerdvd ook de output als SPDIF moet instellen, VLC zal hetzelfde wel hebben.

[afbeelding]
Ja... precies die opties heeft VLC ook. Alleen als ik die SPDIF optie kies heb ik:

1. geen geluid.
2. haperend geluid.
wagenveld schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:45:
Lees hier nog eens na welke exacte optie: http://www.videohelp.com/...spdif-output-t326561.html

Overigens als je muziek (stereo) ook wil laten upmixen naar 7.1 kun je dat denk ik het beste laten doen door de versterker, ik neem even aan dat daar wel een soort 7.1 matrix mode op zit.

Games met surround geluid is weer een ander verhaal, om die over SPDIF met behoud van surround effecten te gooien heb je wel de DTS interactive mode nodig, omdat die een analoog surround signaal on the fly encodeert naar DTS 5.1/7.1 wat dan weer herkend wordt door de versterker.

Hoop dat t zo wat duidelijker is :)
Wat heb jij een prachtig linkje gepost! _/-\o_ Ik ga er bijna vanuit dat dat de oplossing is voor mijn probleem. Het is me allemaal al wel wat duidelijker nu.

Thanks!

Pagina: 1