Gigaset SX551 (Experiabox) aanpassen LAN adres

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 15:06

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een klant die heeft een SX551 Siemens Router voor zijn thuisverbinding. (KPN Internetplusbellen)

We laten de gebruikers via PPTP thuis verbinden naar de NetASQ firewall (in ons beheer) bij hun op de zaak.

We hebben tijdens het inrichten van het bedirjfsnetwerk al extra gekozen voor 192.168.2.0 netwerk, i.v.m vaak 192.168.1.0 of 192.168.0. netwerken bij mensen thuis.

De PPTP pool vanwaar de firewall zijn adressen uitdeelt zit dus ook in 192.168.2.0 range, (net als de DHCP op het netwerk van het bedrijf)

Het probleem van de Siemens is, dat deze ook 192.168.2.0 netwerk gebruikt... (default IP van de Siemens is 192.168.2.1)

Wat het probleem dus nu is, de klant opent zijn PPTP VPN naar de firewall op zijn bedrijf, en deze geeft hem dus ook een 192.168.2.x adres, waardoor de VPN dus nutteloos is.

Aanpassen van het "Local Network" gedeelte op de Siemens SX551 lijkt onmogelijk, dit is greyed out :{ Ik ben als admin-user ingelogt in het apparaat, kan WLAN gedeelte etc. allemaal instellen, maar de binnenkant van het netwerk lijkt gewoon niet aan te passen, heeft iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg? KPN is niet echt hulpzaam, de helpdeskmedewerker snapte totaal niet wat ik bedoelde...

Volgens mij heeft KPN daar een custom firmware opgezet ofzo? Iemand dit probleem vaker tegen gekomen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝