Toon posts:

tvout via S-VHS -> zwart/wit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem: S-VHS kabel (beide uiteinden S-VHS aansluiting) in de laptop en de andere kant in zo'n scart "blokje" met 2x audio, 1x video en 1x S-VHS aansluiting.. blokje de tv in -> resultaat is zwart-wit beeld.

idee, wanneer is S-VHS "uitgevonden" ? de TV is zo'n 11 a 12 jaar oud ;-) misschien ondersteunt dit nog geen S-VHS of niet geheel?

ik heb ook een nieuwe tv van nog geen half jaar oud, heb deze alleen nog niet getest omdat de laptop nu aan het dechargen is (grappig, hij staat al een uur op 0% en wil maar niet uit..).

tia.

Verwijderd

Topicstarter
jammer, geen reply's - maar op de andere tv werkt het.. misschien dat iemand ooit nog iets aan deze informatie heeft: oude tv's ondersteunen geen/slecht S-VHS ;-)

groeten.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik geloof dat het al wel een paar keer aan bod is geweest hier, maar door een S-VHS kabel loopt een Y/C signaal, waarbij helderheid en kleurinformatie gescheiden verzonden worden. Oude TV's pikken daar alleen de helderheid van op (-> zwart/wit).

Moderne TV's kunnen beide signalen verwerken en geven dus kleur weer :)

Verwijderd

Juist , dat wou ik nou ook zeggen, maar het is nu niet meer nodig.

Je kan het Y en C signaal gewoon aan mekaar koppelen. zo heb je iets kwalitijdsverlies in vergelijking met s-vhs, maar je hebt dan wel kleur. :)

is dan gewoon composiet signaal die je in je scart kan invoeren/of dat gele tulp busje aan de voorkant van je videorecorder.

je kan ook een uhf-modulator pakken en het zooitje via coax met je TV verbinden.

Ik hoop dat ik weer ff nuttig was, sucess ermee.

* Tweakers out