Toon posts:

Lage fpu op een athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze posting al eerder in een andere thread gedaan, maar geen reacties meer gekregen...
Eerst ff kort m'n specs:

athlon 500@500
MSI 6167
224Mb geheugen
TNT 16Mb videokaart
Windows 98 OSR2

Als ik die Sandra's benchmark doe, heb ik qua CPU wel een goede score, 1662, maar m'n FPU zit nog lager dan veel PII-systemen, want dat is 667.
Ik denk dat daar logisch uit volgt, dat de benchmark ook erop wijst dat de MMX- en 3dNow-instructiesets ongeveer op de snelheid van een PII liggen en dat m'n normale geheugen langzamer is dan een PII.

Ik heb nog geen andere goede benchmarks gevonden, waar ik de fpu nogmaals kan testen. Ik weet dus nog niet of het nu aan mij of aan de benchmark ligt, maar ik ga ervan uit dat het aan mij ligt, omdat de anderen wel gewoon met die benchmark een goede fpu hadden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

thanks

Verwijderd

Probeer gewoon een game benchmark. Aan praktijk benchmarks heb je meer aan dan een of andere synthetische benchmark. Weet je of je complete systeem goed draait.

Verwijderd

Dit ligt aan de ondersteuning van de Athlons bij Sisoft Sandra, bij bxboards.com hadden ze dit ook toen ze de CompuNerd 500@650 'gereviewd' hadden. Niks om je zorgen over te maken dus, het ligt gewoon aan de ondersteuning voor de Athlons.

Verwijderd

Topicstarter
aha, dat is het dus... thanks :)

enne.. zo'n gaming benchmark is niet betrouwbaar voor mijn systeem, omdat ik maar een TNT1 heb..
ik heb bv bij 3DMark2000 maar 2249 3D-marks op 800*600 16bit

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Heb zelf een uitslag van 2272 met 886
Athlon 750 met Msi6167.
Dus nix geen probleem