FM antenne voor aan de stereo

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Aan mijn stereo (Sony chc-tb10) zit een aansluiting voor Coax voor de FM antenne. Hier heb ik de bijgeleverde dropveter ;) op aangesloten die precies met een metalen klemmetje om de middenste as van de coax aansluiting past.

De FM ontvangst is echter belabberd en wisselt afhankelijk van hoe ik de dropveterantenne leg of hang, maar dit is ook weer afhankelijk van het moment.

Hoe kan ik deze antenne het beste buigen of kan ik iets anders aansluiten op deze coax (geen kabelradio, ik heb Digitenne en wil geen radio luisteren via de TV) zodat ik wel normaal ontvangst heb?

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 15:06

R-B

Blokkert

Er zit toch uberhaupt wel ergens een kabelaansluiting in je huis, ook al heb je digitenne?

Sluit hem is aan, want volgens mij werkt Kabelradio gewoon namelijk..
Heb dit ook gedaan in een huis, er waren geen abbonementen voor Kabel TV / internet etc etc.. Maar had gewoon ontvangst..

probeer het gewoon eens zou ik zeggen :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 18:54
Daarbij, heeft je digitenne geen audio uitgangen? (zo'n rode en witte tulp aansluiting)

Dan kan je deze op je aux-aansluiting van je versterker knopen en heb je toch digitenne radio zonder gebruik te maken van je TV.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt idd de coax proberen die al in huist ligt - met een beetje mazel zit er gewoon signaal op. ZIt dat er niet op, dan is er idd geen andere mogelijkheid om dan de dropveter te gebruiken ;)

Die dropveter is afhankelijk van de signalen die in huis doorkomen. Met name als je in een betonnen blok woont kan dat knap lastig zijn ;) Je ziet een dergelijk principe ook veel bij wekkerradio's, daar is de snoer teves de antenne. Het beste werkt, gewoon te experimenteren wanneer je de beste ontvangst hebt. Gewoon je favoriete zender opzoeken en kijken wanner de ontvangst het beste is.

Ik heb in het verleden zelf prima resultaten ondervonden door het draadje diagonaal te hangen, maar zoals gezegd, door de afhankelijkheid van de signalen die doorkomen, verschilt dat per situatie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)