Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista64] Office Crash bij openen van Sharepoint Document

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele internet al afgezocht, maar kan geen oplossing vinden voor dit probleem.
Ik heb dit probleem ook maar op 1 computer in mijn netwerk.
Het is een Vista 64 Bit Installatie met Office 2007 Enterprise.

Zodra deze user een document van de Sharepoint server wilt openen lijkt alles goed te gaan. Word start (in gevalt van .doc) de titel balk begint de juiste titel weer te geven.. Maar daarna hangt de applicatie.
Ik heb alles geprobeerd en met geen mogelijk is de applicatie dan nog te stoppen. Zelfs het proccess killen werkt niet. Er moet een reboot aan te pas komen om de applicatie te sluiten.

Ik ben op het internet heel veel antwoorden tegen gekomen op een Crashende IE7 bij het openen van Sharepoint documenten, maar die gaan niet op in dit geval.

Het systeem is volledig gepatched.

Ik hoop dat er iemand nog een nuttige reactie hierop kan geven. Ik heb zover ik kan alles geprobeerd.
Heb ook Office 2007 opnieuw geinstalleerd, Office Diagnostics enzo gedraaid, maar allemaal zonder resultaat

Thanks.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:47:

Het systeem is volledig gepatched.

Thanks.
Wat versta je onder 'volledig gepatched'? Welke update's e.d. heb je geïnstalleerd? SP1? Infrastructure update? Al de verschillende 'kleinere' updates?

MOSS 2007 of WSS 3.0? Wat met .docX bestanden? Wat als je vanop een andere website (geen sharepoint) rechtstreeks een word-document wil openen?

...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Topicstarter
Onder volledig gepatched bedoel ik Alle updates geinstalleerd met Microsoft Updates.
Dus Vista SP1 incl updates en Office 2007 SP1 incl updates.

Ik heb je ding getest vanaf een website. Dit had ik zelf nog niet geprobeerd idd.
Ook deze methode doet raar....
Ik heb een .doc bestand geupload naar mijn webserver en deze via IE benaderd.

Ik krijg dan het normale Open / Save dialoogje. Als ik hem save gaat alles prima, logisch.
Als ik op open druk blijft het dialoogje staan en de statusbalk van IE zegt Downloading..
IE kan ik verschuiven en dan zit er een Opening file... schermpje achter. Hier blijft hij op hangen.
Hier kan ik op cancell drukken. zodra ik dat doe krijg ik het bestand alsnog te zien.... ??

Ik ga zelf nog even verder googlen nu ik weet dat het geen sharepoint issue is. Als iemand nog een goeie suggestie heeft hoor ik het graag.

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:38:

... ik weet dat het geen sharepoint issue is. Als iemand nog een goeie suggestie heeft hoor ik het graag.
lang leve SharePoint ;)
Ik zal deze avond tussen het feesten door, en anders morgen, nog eens proberen na te denken en evt. oplossing te zoeken.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Topicstarter
Had je nog een mogelijke oplossing weten te bedenken ?

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

hey sorry, topic helemaal uit het oog verloren.

maar heb je misschien een firewall/virus scanner lopen die het openen van het document bemoeilijkt?
*pure gok natuurlijk, vermits het niets met SharePoint te maken heeft :) *

ps: is het mogelijk om de url te geven waar het document geplaatst is? Misschien dat het ergens aan webserver kant ligt o.i.d. *wat me zou verbazen, but you never know*

[ Voor 27% gewijzigd door dj_vibri op 27-04-2009 13:41 . Reden: ps toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Er draait wel een AV (Mcafee Enterprise 8.7i), maar die draait op alle andere computers ook, dus dat is gelijk.
de webserver kan ik ook uitluiten. Het draait op me eigen webserver (de test) waar het fout gaat
de sharepoint draait in de US en daarnaast doet het zelfde probleem zich ook nog voor bij het openen van documenten via de Team Foundation Server Document explorer, wat als het goed is gebaseerd op Sharepoint.
Dus ik heb 3 compleet verschilllende locaties waarbij alleen deze pc er last van heeft... :S

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Dan ga ik moeten passen vrees ik :$

Het enige waar ik evt. nog aan kan denken is om dit eens met FireFox/Opera/.... te proberen? om zo evt. enige vorm van 'systeem corruptie' uit te sluiten, waarna je bv. IE opnieuw kan installeren (indien het met andere browsers wel lukt wel te verstaan)....

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zeker ook nog proberen.
Microsoft heeft me vandaag ook weer een nieuwe optie gegeven, namelijk het installaren van Office 2007 SP2 :)

hopen dat hiermee alles gefixed is. WHo knows.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het eerst met een andere browser geprobeerd.
Wat achteraf nutteloos is om te testen, want wat firefox doet is simpel het bestand downloaden en daarna openen. en als je het via sharepoint wil editen krijg ik een popup dat ik IE6 of hoger moet hebben om dat te kunnen....
Als een andere user hetzelfde probleem...
ga nu IE8 installeren, mss fixed dat iets :(

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:47:

Wat achteraf nutteloos is om te testen, want wat firefox doet is simpel het bestand downloaden en daarna openen. en als je het via sharepoint wil editen krijg ik een popup dat ik IE6 of hoger moet hebben om dat te kunnen....
Een firefox add-on welke in onlangs gevonden heb is de "IETab" waarmee je sites kan openen via een Internet Explorer engine en wonderbaarlijk maar .... het werkt echt goed! :)

heb het zelf getest op zowel SharePoint sites (alle functies beschikbaar!) als Outlook Web Access (exact hetzelfde als via IE, en checkt ook auto. op nieuwe mails etc...)

misschien de moeite om eens te zien of het wat is?

grtz

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al eens Office 2007 SP2 geprobeerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
yup

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:14
Even een aantal dingen:
-Open je het bestand read only of om te editten?
-Als je eerst een checkout doet, gaat het dan ook fout?
-Staat de SharePoint site in je intranet zone binnen IE?
-staat er iets in de logs op de client/danwel in de server logs (12 hive\LOGS)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Read only of edit maakt niet uit, zelfde resultaat. (freeze)
Checkout nog nooit gedaan... eens kijken wat dat is
Sharepoint server is external hosted. Ik heb geprobeerd of het uitmaakt hem als trusted te zetten, maar geen verschil.
Geen events op client.. server logs heb ik geen toegang tot.

Nog suggesties ?

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

asfaloth_arwen schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:02:
Even een aantal dingen:
-Open je het bestand read only of om te editten?
-Als je eerst een checkout doet, gaat het dan ook fout?
-Staat de SharePoint site in je intranet zone binnen IE?
-staat er iets in de logs op de client/danwel in de server logs (12 hive\LOGS)
het had toch niets met SharePoint specifiek te maken?!? ;)

@ TS: al eens geprobeerd met de IETab voor Firefox?

[ Voor 5% gewijzigd door dj_vibri op 08-05-2009 10:59 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:23

Haan

dotnetter

Zou het kunnen dat er op de achtergrond stiekem een inlogvenster is verschenen? Ik heb dit namelijk ook weleens gehad, en dan lijkt het alsof de boel hangt, maar wordt er eigenlijk gewacht op inloggegevens (ook irritant dat dat soms gebeurt)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die login box krijg ik nog te zien. ik log daar in en daarna gebeurd er niks.
zodra ik ergens in het word venster klik gaat ie op not repsonding en kan ik gaan rebooten, want wordt is dan niet meer dicht te krijgen ( het zelfde gaat op voor powerpoint en excel)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Zie je soms de melding linksonderin bij Word dat hij op zoek is naar een printer? Ik heb dit probleem gehad met een brakke printerdriver welke ik op default had staan. Als de printer niet gevonden kon worden, crashte Office. Erg leuk als je op locatie zit bij een klant en de default printer van het hoofdkantoor van je eigen werkgever is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Nee zelfs dat niet...
als ik in sharepoint op de link klik gaat hij word openen.
hij komt dan eerst met de login box, hier log ik gewoon in
Dan laat wordt alleen het programma zien (dus geen document geopend, alleen de blauwe achtergrond)
Als je dan ergens klik, maakt niet uit waar ook buiten word. Gaat het scherm van Word op wit en crashed het.
dan moet ik rebooten...

mijn iedeen zijn echt op...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het installeren van Vista SP2 me nog gaat helpen... verder weet ik het niet meer.

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:03
Er is een fix voor van Microsoft, heeft iets met een DLL te maken.

Zal zo ff deze post editten met de volledige info moet even wachten op collega.

Weet niet zeker of het jouw probleem oplost bij ons heeft het wel geholpen.

SP2 van vista installeren is het niet.

Edit : ik zie nu dat het alleen in combinatie is met oudere versies van office, dit zal bij jou niet het geval zijn neem ik aan.

In ieder geval hier de link naar het artikel : Description of the 2007 Office hotfix package: June 17, 2007

Dit was bij ons de oplossing :

Rename C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OWSSUPP.DLL to OWSSUPP.DLL.old
Result: all Office files will be opened with Office 2003. 2007 applications can be started. Files need to be opened from the 2007 application itself

[ Voor 51% gewijzigd door MaceNL op 12-05-2009 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Suggestie
de hotfix gaat over een crashende IE7, bij mij crashed de office applicatie zelf. IE7 werkt gewoon nog.

Ik heb net Vista SP2 geinstalleerd, maar had geen resultaat.
ik heb net ook Office 2007 opnieuw geïnstalleerd.
Geen resultaat.

Weet een van jullie nog iets ?

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

anti,

ik weet dat het niet gerelateerd zal zijn aan SharePoint maar wat gebeurt er wanneer je het document vanuit de "windows explorer view" opent?

dus naar je SharePoint site surfen, document library met het document in openen, library-menu --> Actions --> Edit in Windows explorer (oid :) ).

Ik hoor graag je bevindingen!

PS: Welk woordenboek probeert Word te laden bij het openen van het document? Denk er net aan dat ik dit al eens tegen gekomen ben dat een persoon een document van mij wenst te openen maar als ik het woordenboek 'bulgaars' gebruik en dit is niet geïnstalleerd bij de andere partij, word ook kan crashen..... it's just a thought though!

[ Voor 33% gewijzigd door dj_vibri op 12-05-2009 15:29 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kennis had pas iets met Excel 2007 op z'n laptop: crashte om de haverklap, vooral bij openen/sluiten van documenten.
Ondanks alle updates en diagnose tools van Microsoft bleef oorzaak onduidelijk.
Na flink wat gegoogle zou een Add-in de oorzaak kunnen zijn, nl. die voor Bluetooth. Die uitgeschakeld in Excel, en liep weer als een zonnetje :)

Nu heb jij het over een 'computer', dus ik neem aan dat het geen laptop is, en waarschijnlijk ook geen Bluetooth heeft, maar mogelijk dat er een andere add-in dwars ligt...
Ik heb geen Vista/Word hier, maar zo zou je het ongeveer moeten kunnen checken:

-Zoek naar Word.exe, klik er met rechts op, Run as administrator
-Op de Office knop linksboven in Word klikken, dan Word options > Add Ins > Manage Add-Ins

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:12:
Bedankt voor de Suggestie
de hotfix gaat over een crashende IE7, bij mij crashed de office applicatie zelf. IE7 werkt gewoon nog.

Ik heb net Vista SP2 geinstalleerd, maar had geen resultaat.
ik heb net ook Office 2007 opnieuw geïnstalleerd.
Geen resultaat.

Weet een van jullie nog iets ?
Wij gebruikten IE6 dus komt niet helemaal overeen, je kunt het allicht proberen toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jullie oplossingen weer geprobeerd maar geen resultaat.

Explorer view geeft een error dus kan ik niet proberen.
Spelling checker staat standaard op Dutch, heb op engels gezet, maar probleem blijft.
Er staan 3 addin alle 3 van Visual Studio 2008. Ik heb ze een keer ge-disabled maar ook weer geen success.

pff fijn de problemen zonder foutmeldingen...

• Haan
  • Laatst online: 10:23

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:05:

Explorer view geeft een error dus kan ik niet proberen.
Welke error? In Windows XP moet je soms iets installeren voor folder view, maar in Vista volgens mij niet..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dj_vibri

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:05:

Spelling checker staat standaard op Dutch, heb op engels gezet, maar probleem blijft.
en wat is de 'dictionary' die meegeleverd wordt met het "te downloaden" document?

Misschien dat ik hierover door dram maar zekerheid boven alles :)

en ohja, krijg je geen meldingen in je eventviewer voor office na een crash van word?

ps: check dit eens: http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/ProblemsStartingWord.htm

[ Voor 20% gewijzigd door dj_vibri op 13-05-2009 10:39 . Reden: ps'je ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik krijg geen error, omdat word het crashen niet af maakt.
op een reboot na is het niet mogelijk om word dan te sluiten. dus hij maakt zn crash niet af zeg maar, dr is echt niets in eventlog te vinden..

die dictionairy. hij crashed op alle bestanden ook op bestanden die ik zelf geupload hebt. Lijkt me sterk dat hier het probleem te zoeken is toch ?
Pagina: 1