Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam als High speed camera gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een stukje software zodat ik mijn webcam met 30 FPS, 30 plaatjes in 1 seconde can laten maken.
Dit wil ik gebruiken als goedkoop alternatief voor een highspeed camera. Voor het experiment heb ik aan de 30 FPS meer dan voldoende.

Zijn er mensen die een dergelijk stukje software kennen? Alle software die ik tot nu toe gevonden heb kent een minium van 1 FPS.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Komt dat niet gewoon neer op het maken van een filmpje met je webcam? Of wil je echt 30 foto's per seconde (dus hogere kwaliteit dan filmen) maken? Dan vraag ik me af of een webcam dat wel kan. Geef ook even aan welke software je al gevonden hebt, dat scheelt mensen weer onnodig zoeken/reageren ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Film het aan 30FPS en haal er via video-editing de 30 frames uit?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:22
Hangt er ook volledig van af of je webcam wel met 30 fps kan schieten, natuurlijk.

Veel oude webcams hebben een veel lagere framerate dan dat.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik CamSnap v7.1.1 - CamSnap gevonden.
Wat ik wil ik zoveel mogelijk jpg's per seconden op slaan. Het is voor een experiment op een opleiding. De studenten moeten met zo weinig mogelijk omwegen dit kunnen gebruiken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:44:
Zelf heb ik CamSnap v7.1.1 - CamSnap gevonden.
Wat ik wil ik zoveel mogelijk jpg's per seconden op slaan. Het is voor een experiment op een opleiding. De studenten moeten met zo weinig mogelijk omwegen dit kunnen gebruiken.
Dus maak je een film (als je webcam 30fps ondersteunt), waardoor je 30 frames in 1 seconde kan exporteren naar jpg :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
kijk anders eens hier naar.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Je kunt volgens mij prima op normale snelheid cappen en dan met Virtual Dub individuele frames bekijken. Op deze manier heb ik met Virtual Dub wel eens een stop-motion filmpje gemaakt.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1