Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• EvtK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-05 21:20
Helleuh,

Ik heb wat vage wireless probleempjes, misschien dat iemand tips voor mij heeft.

In de meterkast staat een dlink dir 655 en daar hangt een synology NAS aan. Omdat het signaal niet helemaal tot zolder komt hangt er op de 1e verdieping een sitecom 300N extender.

Internetten gaat prima, ik haal snelheden van 1,25 MB/sec hierboven. Maar met streamen (ik speel muziekbestanden af die op de NAS staan) heeft ie het af en toe moeilijk. Dat snap ik niet gekeken naar de behaalde snelheden. Ook merk ik dat het browsen op de NAS soms veel tijd kost.

Dan zou je zeggen: ligt aan de NAS. Maar beneden op de laptop heb ik deze problemen niet.

Kan het te maken hebben met het kanaal waar je op zit? De d-link heeft een mooie auto channel scan. Maar als die zijn channel wijzigt, dan wijzigt de extender niet mee. Btje jammer dus. Ik heb handmatig een kanaal geselecteerd dat niet door andere netwerken wordt gebruikt.

Iemand advies?

Bedankt alvast!

• Fr0sT_be
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-08-2018
Wel echt vreemd, heb ook wireless problemen met mijn linksys 320n en zou graag willen overstappen op deze. Nu blijkt dat die ook problemen heeft?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True